رییس ستاد دیه کشور گفت: در طرح آزادسازی هر روز یک زندانی که از دهه فجر آغاز شده است تاکنون 990 زندانی غیرعمد آزاد شده اند که تاهنگام تحویل سال این عدد به بیش از 1000 نفر خواهد رسید.
کد خبر: ۶۵۷۳۸۸
آزادسازی هزار زندانی در آستانه سال نو

اسدالله جولایی با بیان اینکه ستاد دیه متولی آزادسازی زندانیان غیر عمد و غیر کلاهبرداری است، گفت: ما دو رسالت را که پیشگیری و درمان است دنبال می کنیم. در حوزه آموزشی و فرهنگسازی مسئولیت ها به دوش شورای فرهنگ عمومی کشور است که بیش از 27 دستگاه در آن عضو هستند که یکی از آنها مساجد هستند.

وی با بیان اینکه با اطلاع رسانی و آموزش سبک درست زندگی می توان بسیاری از جرایمی که منجر به زندان می شود را کاهش داد، افزود: اگر مردم یاد بگیرند درست رانندگی کنند یا در معاملاتشان با قوانین آشنا باشند یا دختر و پسری که قصد ازدواج دارند از تعهداتشان آگاه باشند قطعا ورودی زندان ها به حداقل می رسد.

رییس ستاد دیه کشور با اشاره به مرگ شش هزار نفر در پنج نوروز گذشته، افزود: اگر صاحبان خودرو درست رانندگی کنند کسی که برای تحویل سال جدید به مسافرت می رود چنین اتفاق تلخی برای نمی افتد. به اعتقاد ما مساجد مکان خوبی برای چنین آموزش هایی هستند.

جولایی با اشاره به پیشنهاد سه جوان در مسجد سادات اخوی که در خیابان ایران است برای تلاش مساجد در جهت آزادسازی زندانیان غیر عمد، اظهار کرد: ما در زندانها بحث فرهنگ سازی، آموزش و پیشگیری از وقوع جرایم غیرعمد را دنبال می کنیم و همچنین با کمک خیرین در جهت آزاد سازی زندانیان اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی افزود: طی دو هفته گذشته در شش مسجد حضور پیدا کرده که این طرح در سال جدید دنبال خواهد شد و از مدیران سراسر کشور درخواست کرده ایم در مساجد حاضر شوند و به مردم نمازگزار سبک زندگی را آموزش دهند.

جولایی با اشاره به طرح آزادسازی زندانیان غیر عمد در دهه فجر، گفت: در این دهه طرح آزادسازی روزی یک زندانی را دنبال کردیم که ستادهای دیه کل کشور در این 10 روز 350 زندانی را آزاد کردند. این در طرح ادامه پیدا کرد و تا آغاز سال 93 ، هزار زندانی را آزاد می کنیم که از این میان 172 زندانی توسط خیرین آزاد شده اند.

رییس ستاد دیه کشور افزود: 10 امتیاز حج به ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان اهدا شده همچنین ورزشکاران و هنرمندان نیز با مراجعه به این نهاد بانی خیر برای آزادسازی تعدادی از زندانیان شدند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها