وزیر امور خارجه ضمن اشاره به توجه خاص و اهتمام دولت جدید نسبت به حقوق مردم، برخوردهای دوگانه غرب با موضوع حقوق بشر را بشدت مورد نقد قرار داده و با تاکید بر سیاسی بودن اکثر برخوردهای حقوق بشری کشورهای غربی، بی توجهی مدعیان حقوق بشر نسبت به عدم رعایت حقوق شهروندان در بسیاری از کشورهای متحد خود را مورد پرسش قرار داد.
کد خبر: ۶۵۷۳۸۴
انتقاد ظریف از برخوردهای دوگانه حقوق بشری غرب

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه دومین دور مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+ 5 در وین، روز چهارشنبه در نشستی با حضور رییس کمیسیون سیاست خارجی و نمایندگان فراکسیون های حزبی پارلمان اتریش، روابط دوجانبه، موضوعات منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و گفت وگو قرار داد.

ظریف در این نشست با تاکید بر حق استفاده صلح آمیز کشورمان از انرژی هسته ای، روند مذاکرات با طرف مقابل را مثبت و رو به جلو توصیف کرده و اظهار امیدواری کرد که تا چند ماه آینده توافق پایداری حاصل شود.

وی ضمن تاکید بر برگزاری آزاد انتخابات در ایران، نقش مردم در تحولات سیاسی کشور و تعیین دولت ها را بسیار تعیین کننده دانست و ابراز امیدواری کرد که با انتخاب دولت جدید که اعتدال گرایی را به عنوان شعار اصلی خود انتخاب کرده، اوضاع اقتصادی و همینطور تعامل با دنیای خارج بهبود یابد.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به روحیه عزتمندانه و استقلال طلبانه مردم ایران بر ضرورت تغییر نگاه غرب و برخورد احترام آمیز با مردم ایران تاکید کرده و یادآور شد که اگر مردم ایران احساس کنند بیگانگان قصد مداخله در امور داخلی ایران و تحمیل آراء و عقاید خود را دارند، بشدت در مقابل آن واکنش نشان خواهند داد و یقینا تحریم ها نیز هیچگونه تاثیری بر اراده آنها نخواهد داشت.

ظریف در خصوص موضوع حقوق بشر نیز ضمن اشاره به توجه خاص و اهتمام دولت جدید نسبت به حقوق مردم، برخوردهای دوگانه غرب با موضوع حقوق بشر را بشدت مورد نقد قرار داده و با تاکید بر سیاسی بودن اکثر برخوردهای حقوق بشری کشورهای غربی، بی توجهی مدعیان حقوق بشر نسبت به عدم رعایت حقوق شهروندان در بسیاری از کشورهای متحد خود را مورد پرسش قرار داد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین نقطه نظرات کشورمان در خصوص مسائل مختلف از جمله محیط زیست، حمایت از معلولان، بحران سوریه و تحریم های تحمیل شده علیه کشورمان را تشریح کرد.

نمایندگان پارلمان اتریش نیز ضمن تاکید بر اهمیت روابط دو کشور ایران و اتریش و طرح دیدگاه های خود در قالب سوالات مختلف از جمله ضرورت توجه بیشتر به موضوع حقوق بشر، مسائل زیست محیطی و بحران سوریه، نسبت به موفقیت مذاکرات هسته ای اظهار امیدواری کردند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها