اعضای باند کلاهبردار خانوادگی که با وعده پرداخت وام‌های کلان، اقدام به کلاهبرداری پنج میلیارد ریالی از تعدادی شهروند اراکی کرده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۵۷۳۳۰
باند کلاهبرداری خانوادگی منهدم شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، اواخر بهمن ماه سال جاری مأموران پلیس امنیت عمومی استان مرکزی در تحقیقاتی از فعالیت و تبلیغات افرادی در خصوص ارائه پرداخت وام‌های کلان در شهر اراک مطلع شدند.

یکی از مالباختگان با حضور در یگان انتظامی به مأموران انتظامی گفت: سال گذشته در یک مجلس زنانه با خانمی آشنا شدم که ادعا می‌کرد می‌تواند برای من وام کلانی را مهیا کند و من نیز مجموع پس اندازم به مبلغ 600 میلیون ریال را در چندین نوبت در اختیار وی قراردادم.

وی افزود: بعد از گذشت چندین ماه هیچ خبری از وام نشد و هر زمان نیز با چرب زبانی، آن خانم من را ترغیب به پرداخت پول می‌کرد و من نیز به امید دریافت وام از پیگیری قضایی منصرف می شدم.

در ادامه تحقیقات، مشخص شد کلاهبرداران، اعضای یک خانواده هستند که در محافلی مختلف با ایجاد ارتباط دوستی و ادعای داشتن افراد با نفوذ در بانک‌ها و امکان دریافت وام‌های کلان از بانک‌ های معتبر کشور، اقدام به اغفال برخی از خانواده‌ها کرده و مبالغ کلانی نیز از آنان دریافت کرده‌اند.

سردار عزیزالله ملکی با اعلام این خبر، افزود: پس از تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس، اعضای این باند کلاهبردار که دارای محل اختفای ثابتی نبودند و در محله‌های مختلف شهر فعالیت می‌کردند، شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: سرکرده این باند در اعترافات خود اذعان داشته است که تا کنون از 15 نفر در شهر اراک کلاهبرداری کرده و از هر شخص حدود مبلغ 15 میلیون ریال وجه نقد و پنج گرم طلا در قبال گرفتن وام‌های کلان دریافت کرده است.

این مقام ارشد انتظامی استان مرکزی با اشاره به ادامه تحقیقات تکمیلی از اعضای این باند تصریح کرد: سرکرده باند در اعترافات خود تا کنون به پنج میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها