معاون اجرائی رئیس جمهور در نشست کارشناسان اقتصادی با مدیران رسانه ملی با اشاره به نحوه ثبت نام مردم برای دریافت یارانه نقدی گفت: افرادی که خود را نیازمند دریافت یارانه نقدی می دانند باید به صورت اینترنتی نام نویسی کنند.در روستاها نیز افراد می توانند به دفاتر خدمات پست و پیشخوان دولت و همچنین شوراهای اسلامی مراجعه کنند .
کد خبر: ۶۵۷۰۷۴
نحوه ثبت نام  برای دریافت یارانه نقدی اعلام شد

محمد شریعتمداری در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: اگر پیش از این قرار بود گام نهایی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در 2 مرحله برداشته شود، اکنون دولت قصد دارد به دلیل برخی موارد گام نهایی را در طی چند سال بردارد و در مدت طولانی تری حامل های انرژی را به قیمت واقعی برساند.

وی با تأکید بر اینکه افزایش قیمت حامل های انرژی در سال آینده محدود خواهد بود، افزود: برای اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها لازم بود، هماهنگی های لازم با بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رسانه ملی که مسئولیت تولید و پخش برنامه های مختلف را دارد، انجام شود تا ضمن کمک به دولت در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه، آگاهی های لازم به مردم داده شود.

شریعتمداری با قدردانی از برگزاری نشست مشترک مسئولان و برنامه سازان رسانه ملی با دست اندرکاران دولتی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها، پیش بینی کرد با تدابیر اندیشیده شده و هماهنگی های لازم، گام دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها به خوبی برداشته شود.

در این نشست علاوه برای آقای ضرغامی رییس رسانه ملی، آقای صادق مشاور رسانه ای رییس جمهور و شماری از کارشناسان و متخصصان اقتصادی رسانه ملی نیز حضور داشتند.

معاون اجرایی رییس جمهور همچنین ابراز امیدواری کرد با اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها در سال 93 مردم بتوانند خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب تری نسبت به سال 92 دریافت کنند.

وی گفت: به رغم همه تلاشهای نهادهای خدماتی و بیمه ای کشور برخی قشرهای جامعه در شرایط مطلوبی زندگی نمی کنند و دولت در تلاش است در مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها قدمی در جهت حل مشکلات و تأمین امنیت غذایی اقشار هدف بردارد.

شریعتمداری افزود: همچنین تلاش شده است در حوزه حمل و نقل عمومی خدمات مطلوب تری ارائه شود.

معاون اجرایی رییس جمهور تصریح کرد: در گام دوم اجرای قانون خوب هدفمندسازی یارانه ها به ارائه خدمات حوزه تولید، حمل و نقل، بهداشت و درمان و‌ تأمین امنیت غذایی توجه بیشتری خواهد شد که در گام نخست تا حدودی مغفول مانده بود.

وی درباره زمان آغاز توزیع پرسشنامه های مربوط به متقاضیان دریافت یارانه نقدی و مدت دریافت این پرسش نامه ها گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و قانون مصوب مجلس از بیستم فروردین ماه 1393 به صورت خود اظهاری افرادی که خود را نیازمند دریافت یارانه نقدی می دانند باید به صورت اینترنتی نام نویسی و تقاضای خود را ارائه کنند.

شریعتمداری گفت: نام نویسی از متقاضیان دریافت یارانه نقدی به صورت اینترنتی است و در روستاها نیز افراد می توانند به دفاتر خدمات پست و پیشخوان دولت و همچنین شوراهای اسلامی محلی و فرمانداریها ، بخشداریها و استانداریها و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و کافی نت ها مراجعه کنند و فرصت کافی نیز برای این کار در نظر گرفته شده است.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه نام نویسی بر اساس شماره ملی افراد خواهد بود، افزود: از بیستم فروردین 93 افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی که رقم نخست سمت راست شماره ملی آنها صفر است، برای ثبت نام مراجعه می کنند.

وی گفت: روز 21 فروردین نیز افراد متقاضی که نخستین رقم سمت راست شماره ملی آنها عدد یک است نام نویسی می کنند و به همین ترتیب تا افرادی که رقم سمت راست شماره ملی آنان 9 است ادامه می یابد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه متقاضیان دریافت یارانه نقدی از منازل هم می توانند نام نویسی کنند تصریح کرد: ثبت نام این بار با ثبت نام دفعه قبل تفاوت دارد و این دوره مختص کسانی است که نیازمند و متقاضی دریافت یارانه نقدی هستند.

وی گفت: البته برخورداری مردم از خدمات ناشی از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها عمومی است اعم از افراد غنی و کسانی که استطاعت مالی کافی ندارند مانند استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی.

شریعتمداری افزود: طبیعی است دولت در حد توان هم بر افزایش سطح خدمات مشمول بیمه تدریجاً خواهد افزود و هم پوشش بیمه همگانی را گسترش خواهد داد و کلیه اقشار مردم را که به هر دلیل از پوشش بیمه برخوردار نیستند از دریافت خدمات بیمه برخوردار خواهد ساخت.

وی با بیان اینکه امیدواریم این مرحله از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه بتواند نقاط مغفول در اجرای قانون مذکور در دوره اول را تا حدودی مورد توجه قرار دهد و به قابلیت اجرا درآورد، گفت: پایین بودن سطح قیمت های حامل های انرژی در کشور مصرف بی رویه را ترویج کرده و دامن می زند و در شهر و روستا اسراف در مصرف این منابع فوق العاده است، البته در عین حال در برخی نقاط با محدودیت های جدی روبروست.

وی افزود: شدت مصرف انرژی در کشور ما 4 برابر دنیا و سرانه مصرف انرژی در کشور ما 2 برابر اروپاست.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: البته این نقیصه بزرگ تنها به رفتار مصرفی مردم شریف کشورمان بر نمی گردد بلکه به فناوری به کار گرفته در تولید و حمل و نقل و سیستم های گرمایش و سرمایش نیز مربوط می شود و دولت هم در این زمینه تکالیفی دارد که باید به تکالیف قانونی خود عمل کند و این کار مشترکی است که باید هر دو طرف پیش ببرند.

وی درباره کمک رسانه ملی به دولت گفت: رسانه ملی با تبیین اصل و ضرورت اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها که عمدتاً محور اصلی آن به اصلاح قیمت حامل های انرژی باز می گردد می تواند کمک شایانی به اجرای مطلوب آن کند.

شریعتمداری افزود: یکی از خدمات خوبی که صدا و سیما تا کنون انجام داده است و با دقت بیشتری نیز انجام می دهد این است که اصلاح قیمت حامل های انرژی کاری ضروری و کمکی بزرگ به اقتصاد کشور است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دولت قصد دارد در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها برنامه ای میان مدت را پیش گیرد و تا سال های آتی قیمت حامل های انرژی را به 95 درصد نرخ فوب خلیج فارس برساند.

وی افزود: تشریح این روند از سوی اقتصاددانان، مسیر روشنی را ترسیم می کند که سرمایه گذاران تکلیف خود را با فعالیت مختلف کشاورزی، خدماتی، صنعتی و معدنی می دانند و متوجه می شوند که در چه عرصه ای و با چه شرایطی باید سرمایه گذاری کنند و با چه محدودیت هایی مواجه هستند که گشایشی برای رفع ابهاماتی است که سرمایه گذاران مدتهای مدیدی است با آن مواجهند.

شریعتمداری افزود: تشریح مبانی نیامدن و ثبت نام نکردن افراد به طور عام از باب تشخیص استغناء مردم و جایگاه و منزلتی که دارند وقتی بدانند این منابع در محل های مناسبی هزینه و موجب افزایش سطح رفاه عمومی می شود و به ویژه در صورتی که این نیاز وجود نداشته باشد، برای عموم مردم بسیار مهم است.

وی تأکید کرد: توضیح اینکه منابع مازاد حاصل از ثبت نام نکردن مردم به خزانه و پس‌انداز دولت نمی رود بلکه به گونه ای دیگر در حوزه خدمات عمومی به نحو مطلوب تری به مردم ارائه می شود نیز حائز اهمیت فراوان است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: تشریح همین مبانی توسط کارشناسانی که معتقد به این راه هستند با استفاده از توان رسانه ملی از کارهایی است که مورد انتظار است و بحمدا... صدا و سیما هم تا کنون در اجرای این هدف هم در مرحله اول و هم در مرحله دوم قدم های خوبی برداشته و در ادامه نیز همراه خواهد بود.

وی درباره اینکه نتایج پرسشنامه ثبت نام مردمی چه زمانی اعلام می شود افزود: قرار نیست نتایجی اعلام شود، هر فرد نیازمند یارانه ای ثبت نام می کند، بعد از اینکه کار ثبت نامش تمام شد پیامکی برایش ارسال می شود و در شبکه ثبت نام شده سازمان هدفمندسازی یارانه ها قرار می گیرد.

شریعتمداری گفت: در اجرای قانون، دولت مکلف است به تدریج اطلاعاتی را که ثبت نام کنندگان در اختیار قرار می دهند با واقعیت هایی که دولت از طریق شبکه های مختلف اطلاعاتی به آن دسترسی دارد مقایسه کند و اگر مغایر داشت نسبت به حذف و استرداد وجوه و جریمه اشخاص غیرواجد شرایط طبق قانون اقدام نماید.

وی افزود: افرادی که اطلاعات نادرست ارائه کنند، سه برابر یارانه دریافتی جریمه می شوند و طبیعی است که این موضوع در ادامه مسیر است و در آغاز فقط ثبت نام به صورت عادی و با اعتماد به اظهارات متقاضیان نیازمند انجام می شود و مقایسه راستی آزمایی مربوط به مراحل بعد است که از طریق نهادهای ذیربط به تدریج صورت خواهد پذیرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳۵
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
۰
۰
فقط سرپرستان خانواده این فورم ها را پر می كنند یا همین افراد خانواده
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
۰
۰
پول انصراف از یارانه میره تو جیب امسال بابك زنجانی و استاندار 12 میلیاردی !!!!!
پدرام
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
۰
۰
واقعا متاسفم،چرا مردم رو تو زحمت و هزینه دوباره میاندازین؟!
بازم پول كافی نت برای مردم بازم كاغذ بازی
نمیگین تو روستاها خیلی ها ممكنه از ثبت نام جا بمونن؟نمیگین هستن كسایی كه بدلیل نداشتن سواد و دوری از شهر ممكنه از ثبت نام جا بمونن؟
بابا كم مردم رو با این چیزا اذیت كنین بخدا جز آرامش و اجازه زندگی در رفاه ازتون چیزی نمیخوایم
ع
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
۰
۰
خودشان این بلا را سر مردم درآوردند و باز حالا از نو آزمایش دیگر . رسانه های ما فقط شده اند دستگاههای ابلاغی كه نه اجازه انتقاد به مردم می دهند نه خودشان .... میشه فقط فورا نظرات را حذف می كنند . خیلی متاسفم .
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
۰
۰
بیش از هر چیزخنده ی مفصل این مسوولان ملال آور است.مردم در بحران زندگی می كنن -یا بهتر است بگم زنده اند- آن وقت اینها ...
حامد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
۰
۰
ای خدا تواین گرونی تورم خود اونای كه قبلا نیاز نداشتن ، الان همه نیاز دارن
قیمتهاروببرن چند سال پیش یارانه هم نمی خواهیم
نفر سوم
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
۰
۰
آن سری هم خیلی وعده های خوب دادند كه این تورم و بیكاری و این افتضاح بار آمد خدا مردم را نجات دهد
سیدكاظم عرب نجفی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
۰
۰
باسلام.دولت محترم تنها گرفتاریهای خودش رامطرح میكند.اصلابه فكرمردم نیست.عزیزان فراموش كردندبرای45000تومان یارانه هزینه زندگی را450000تومان افزایش دادند.به بهانه واقعی كردن نرخ سوخت وغیرو.ایابرای برداشتن یارانه ها حاضرند نرخهای چندبرابرشده رابه حالت اول دراورند؟به خداكمرمان زیربارزندگی شكسته است.ماكه گدانبودیم شماماراگداكردید.ماكه ازشمایارانه نخواسته بودیم.خودتان این آش را برایمان پختید.ببینیدچه علم شنگه ای سراین چندر غاز راه انداخته اید..امثال زنجانیها كه تازه نوچه اند چه پولهایی به جیب میزنند انوقت من بازنشسته گردن شكسته باید تاوانش رابدهم.چرااربابان زنجانی هارانمیگیرید؟حتی معرفی هم نمی كنید.والله چیزی برایمان نمانده جز زندگی كه روزی صدبار ارزوی مرگ رامیكنیم.بیاییداین هم مال شما.فقط شمارابه جدم قسم میدهم احمقمان فرض نكنید......
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
۰
۰
اول خط فقر را اعلام نماید بعد مگر مرحله اول همه چی گران شد مثل نان وحامل های انرژی بعد نفری 455000 ریال به هرنفر تعلق گرفت حالا دوباره باز میخواهید دوباره همه چی را گران كنید وازطرفی اعلام میكنید هر كس دروغ بنویسد سه برابر جریمه میشود شفاف بفرماید ایا داشتن یك اپارتمان 80 متری با حقوق كارمندی و یك ماشین سمند یا 206 یا پرشیبا ایا یارانه جدید تعلق میگیرد و یارانه قبلی چی میشود ؟؟؟؟؟
رضا جوادی نیا
Spain
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
۰
۰
صد در صد در آن روزها سایت اعلام شده یا بسته است یا كار نخواهد كرد یا به سختی قابل دسترسی خواهد بود.
مممممم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
۰
۰
بدبخت شدیم رفت
هم وطن
Switzerland
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
۰
۰
من فكر می كنم هر كی می اید سر كارفقط فكرش را به قطع یارانه ها مشغول می كنه بابا یك باره بگین نمی دیم خیال مردم و خودتان را راحت كنید بغیر از بحث یارانه ما مشكلی تو مملكت نداریم؟؟
محمد بارون زاده
Switzerland
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
۰
۰
سلام میخوام بدونم ایا میشود در منزل ثبت نام كنیم یا نه.ممنون میشم جواب بدین.
شمسی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
۰
۰
دستش درد نكند دولت تدبیر و امید خوب ارزانی آورد یارانه هم قطع كن بزار بعضی افراد بیچاره بمیرد پول یارانه بعد از چند سال هنوز 45تومان ترا بخدا بس كنید پس كلید گره گشا كجا خوابیده ؟
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
۰
۰
یارانه حق همه مردم ایران میباشد.ولی باحذف عده ای كار درست نمی شود .باید به طور منطقی واصولی برنامه ریزی كرد و متاسفانه منت این یارانه را بد جوری سر ملت می زنند؟چرا ؟؟؟كار اصولی این است كه جلوی فساد و.... رابگیرند.یا بقول این آقا كه گفته از پاكستان نیز یارانه می گیرند را سر و سامان دهند .خلاصه كلام باید وضعیت معیشت مردم را درست كنند و فشار زندگی را بر مردم كم كنند و خودشان با رفتار درست الگو شوند . كارگر یا كارمند و آن قشر ضعیف یارانه حق مسلم اوست و حتی بیشتر چون از رانت و غیره برخوردار نیست.باید بروندروی ثبات قیمتها كار كنند نه هروز یك قیمت .وتا زیر ساختها را درست واصلاح نكنند با این قوانین بدون منطق واصول علمی این میشود كه هروز یك قانون .یارانه باشد یا نباشد و .. . یارانه ثروت عمومی كشور است باید همه را حمایت كرد جز كسانی كه خودشان نمی خواهند .مثل بابك زنجانیها خاوری ها.خداوند فرج آقا امام زمان را برساند انشا الله
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
۰
۰
مردم رو به بازی گرفتن.
s
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
۰
۰
یارانه حق تك تك مردم ایران است چون تو این كشور داره زندگی میكنه و دربرابر قانون همه برابریم اگه اینطوره كه شما میخواهید بدین كمیته امداد تقسیم كنه و ربطی به دولت نداره اصلا مثل اینه كه شما سوار اتوبوس باشید و دربین راه به شما كلوچه ساندیس ندن و بگن شما چون پولدارید تعلق نمیگیره و یكی كه كمتر داره تعلق بگیره كه این اشتباهه چون همه توی یك اتوبوسن و یك جور استفاده میكنن و یكجور هم كرایه دادن این كار دولت حق كشی در حق مردم است
سالار
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
۰
۰
در كشوری كه حرف رییس جمهور سندیت نداشته باشد به چه كسی باید اطمینان كرد مگر احمدی نژاد هنگام اجرای هدفمندی یارانه ها نگفت كه این پول پرداختی مال همه ملت است و مال امام زمان است حالا چه شده كم كم دارند یارانه ها را به زور بعد از گرانی سر سام آور قطع می كنند به كی باید اطمینان كرد از نظر من چون شرط و قرار بر این بوده كه همه یارانه دریافت كنند چه فقیر چه غنی پس همه باید برای یارانه ثبت نام كرده و از شیر مادر هم حلال تر است
كنعان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
۰
۰
اقابفرماییدكم اوردید شما كه نمیتونید 75میلیون جمعیت رو سیركنید حق ندارید هی بگید بچه زیاد بیارید
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
۰
۰
ای كاش ای كاش ای كاش از اول هیچ یارانه ای نمیدادند نه قیمتها اینقدر بالا میرفت نه این همه بدبختی بود حقوقم بالای1200000هزارتومان است ولی هركاری میكنم تا بیستم ماه بیشتر نمیرسد 0 خدا به داد آنهایی كه هیچ درامدی ندارن! عقلهاتون رو هم بذارید ببینبم چی می شه! خدا خودش كمك كند0
بها
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
۰
۰
سلام میخواستم بدونم چه مداركی جهت ثبت نام لازمه؟واگرفردی كه نتونه درآن روزكه نوبت ثبت نامشه ثبت نام كنه تكلیفش چیه؟آیازمان ثبت نام قابل تمدیدهست یاخیر.ممنون میشم اگه جواب بدین
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
۰
۰
سلام. منم سوال مجید رو داشتم . میخواستم ببینم آیا كسانی كه به تازگی ازدواج كردن میتوانند در طرح جدید ثبت نام كنند؟ خواهشا جوابمو بدین.
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
۰
۰
نمیشه دولت محترم ماهیانه 3/000/000/000/000 تومان به هر نفر بده لااقل ما میدونیم كه اگه آخرین نفر باشیم 5833 ماه دیگه نوبتمون میشه(با احتساب 70 میلیون نفر جمعیت میشه 486 سال دیگه)..آقای خاوری هم اولین نفر بود.خدا بزرگه بالاخره نوبت ما هم میشه.
احمد
United States
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
۰
۰
سلام ایا با اینترنت خانگی هم می توان ثبت نام كرد
invincible
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
۰
۰
با سلام آیا افراد مجرد بیكار بالای 25 سال میشه جداگانه فرم پر كنند ؟
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
۰
۰
باسلام فكركنم به جزپناه بردن ازدست این همه بی عدالتی به قدرت لایزال الهی چاره دیگری نداریم؛ با این ملاحظات نمی توان هیچ كاری را مدیریت كرد
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
۰
۰
باسلام -میخواستم بدون منی كه تازه ازدواج كردم و باید جدا از خانواده پدری ثبت نام كنم 0 شرایط چطوره؟
رضا بی بهرور
United States
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
۰
۰
سلام با این مردم سختی كشیده.مسلمان.قانع.فداكار.از جان گذشته.شیعه.اینطور رفتار نكنید.حق دارین.چون 70%این جمعیت بیسوادن و مظلوم.ما هم خدایی داریم.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
آیا كسانی كه تازه ازدواج كردند میتوانند ثبت نام كنند یا خیر ؟
توحید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
آن هایی كه تازه ازدواج كردند چگونه از سرپرستی والدین جدا شوند؟ لطفا جواب بدید ممنون.
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
پولی كه حق همه ایرانیاستو با هزار منت و سختی میدن
مگه پوله نفت برای دولته ؟ مال مردمه
ایلیا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
۰
۰
سایت رفاهی را باز كردم میگه ساعت وتاریخ دستگاه خود را تصحیح كنید. تاریخ دستگاه من قمری است.
تلا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
۰
۰
كدام یارانه . بیاین قیمت 20/ افزایش حاملهای انرژی را بردارید یارانه همه را خودتان حذف كنید . میگین تبعیض نداریم اگر ندارید چرا به اقشار كم درآمد سبد كالا تعلق نگرفت (منضورم روستائیان محترم )بود. تحقیق بكنید ببینید راسته یا نه
وحیده
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
۰
۰
سلام با تشكر از زحماتتون.خسته نباشین.
برای ثبت نام باید كدوم فرم رو تكمیل كنیم؟
فرم اصلی كدومه؟
اخه یه فرم برا پارساله.یه فرم هم برا امسال؟
هادی
United States
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
۰
۰
ما كه زندگی نمی كنیم فقط زنده هستیم به خدا بابا گناه داریم

نیازمندی ها