معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه از تدوین طرح چهار ماده ای ایران برای حل بحران سوریه خبر داد و گفت: درباره کلیات این طرح با اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه مذاکره و سپس آن را به طرف های موثر دیگر ارایه خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۵۶۴۴۳
طرح چهار ماده ای ایران برای حل بحران سوریه

حسین امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی درباره ابعاد این طرح، افزود: ابعاد این طرح هنوز علنی نمی شود و در مذاکرات و رایزنی های دیپلماتیک آن را دنبال می کنیم.

وی تصریح کرد: در مذاکرات با آقای اخضر ابراهیمی که اکنون در تهران به سر می برد، درباره کلیات آن مذاکره خواهیم کرد.

اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه عصر امروز (یکشنبه) به منظور رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره بحران سوریه وارد تهران شد و بلافاصله پس از ورود با «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت و گو کرد.

ابراهیمی فردا نیز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو خواهد کرد و سپس در ضیافت ناهار معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه شرکت می کند تا طرفین درباره کلیات طرح جدید جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر مذاکره کنند.

معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه گفت: در این طرح به واقعیات حل سیاسی بحران سوریه اشاره شده و بر حاکمیت، تمامیت ارضی، استقلال و رای مردم سوریه در ساز و کار دموکراتیک و انتخاباتی تاکید شده است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران فعالانه راهکار سیاسی در قبال سوریه را با مشارکت سازمان ملل و دیگر طرف ها دنبال می کند چرا که معتقدیم سوریه صرفا راه حل سیاسی دارد و سازمان ملل می تواند در این مسیر نقشی درست و موثر ایفا کند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه زمان برای تروریست ها و گروه های تکفیری در سوریه به پایان رسیده است، افزود: راهکار نظامی برای حل بحران سوریه، کارآمدی خود را از دست داده و تنها راه حل بحران این کشور نگاه واقع بینانه و سیاسی است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها