سارق گردنبند قاپ، برای اینکه هویتش فاش نشود، بعد از هر سرقت چهره خود را تغییر می داد.
کد خبر: ۶۵۵۴۴۰
سارق هزار چهره دستگیر شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ششم اسفند ماه امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 یک فقره دستگیری سارق به کلانتری 112 ابوسعید اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در خیابان کاشان، عوامل دژبان شهرک نظامی شهید نامجو یک سارق گردنبندقاپ را به مأموران تحویل دادند؛ همزمان خانمی به مأموران مراجعه و اعلام کرد که فرد دستگیر شده به همراه یک نفر موتورسوار قصد سرقت گردنبند وی را داشته است.

با انتقال متهم به کلانتری، شاکیه نیز به کلانتری مراجعه و به مأموان گفت:«این شخص (با اشاره به متهم) از یک دستگاه موتورسیکلت پیاده شد و پس از نزدیک شدن به من اقدام به قاپیدن گردنبند طلا از دور گردنم کرد؛ دامادم که همراه من و دخترم بود، به دنبال سارق دوید و مانع از سوار شدن او به موتور شد و در همان لحظه، فرد سارق از پشت کمر خود چاقویی را بیرون کشید و ضرباتی را به سر و دست وی وارد کرد».

اظهارات داماد شاکیه

داماد شاکیه نیز پس از انجام اقدامات درمانی، در کلانتری 112 ابوسعید حاضر و در شکایت خود اظهار کرد:«به همراه مادرخانم و همسرم جهت رفتن به بازار، در ایستگاه اتوبوس نشسته بودیم که ناگهان جوانی به نزدیکی ایستگاه آمد و در یک لحظه دستش را به طرف گردنبند مادرخانم اینجانب دراز کرد و بعد از کشیدن و پاره کردن گردنبند، پا به فرار گذاشت؛ چند متر جلوتر از ایستگاه، یک نفر با موتورسیکلت منتظر ایستاده بود که قبل از اینکه این شخص (متهم) بتواند سوار موتور شود، بنده مانع او شده و دیگر نتوانست سوار موتور شود؛ فرد موتورسوار فریاد زد:با چاقو بزن که ناگهان این شخص چاقویش را درآورد و به سمت من حمله ور شد و چند ضربه به من زد ؛ در همین زمان عوامل دژبان شهرک شهید نامجو به کمک من آمده و به زور، چاقو را از این شخص گرفته و او را دستگیر کردند».

پرونده در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکل پرونده مقدماتی با موضوع «گردنبندقاپی» و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 11 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اعتراف به دهها فقره سرقت

هویت متهم که در تحقیقات اولیه خود را به نام «مهیار راد» (متولد 1375) معرفی کرده بود، در ادامه رسیدگی به پرونده شناسایی و در بررسی بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار به عنوان یکی از متهمان کیف قاپی و سرقت های به عنف به نام «فردین . ب» (متولد 1372) مورد شناسایی قرار گرفت.

با شناسایی هویت واقعی متهم و در حالیکه وی در اظهارات اولیه مدعی شده بود که در اولین سرقت خود دستگیر شده، وی به ناچار به دهها فقره کیف قاپی، موبایل قاپی (سرقت گوشی تلفن همراه)، زورگیری و گردنبندقاپی در مناطق مختلف شهر تهران بویزه در محدوده نواب، رودکی و کارگر اعتراف کرد و افزود: در تمامی سرقت ها من اقدام به سرقت می کردم و پیمان (همدست متهم) نیز راننده موتور بود.

تغییر چهره متهم در سرقت ها

با توجه به اعترافات بدست آمده از متهم، کارآگاهان با بررسی سرقت های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که یا اموالشان توسط متهم سرقت شده و یا توسط این شخص مورد ضرب و جرح با سلاح سرد قرار گرفته بودند.

یک از شکات پس از حضور در پایگاه هشتم آگاهی و شناسایی دقیق متهم، به کارآگاهان اظهار کرد:«ساعت 19 جمعه 11 بهمن ماه امسال از محل کار به سمت منزل در حرکت بودم که دو نفر راکب موتورسیکلت که ظاهرا حالت طبیعی نیز نداشتند به سمت اینجانب آمده و بوسیله چاقویی که در دست یکی از آنها بود، مرا از ناحیه سر مورد ضرب و جرح قرار دادند که توسط مردم به بیمارستان منتقل شدم؛ متأسفانه با وجود انجام اقدامات درمانی و ترخیص از بیمارستان، همچنان دچار سرگیجه و تاری دید چشم هستم».

شاکی دیگری نیز پس از شناسایی متهم به کارآگاهان گفت:«ساعت 21:30 چهارشنبه 30 بهمن امسال در خیابان وحدت اسلامی – تقاطع ابوسعید در حال عبور از زیر پل ابوسعید و مکالمه با تلفن همراه بودم که یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین به سمت من آمد و پس از زدن ضربه ای به پشت سر، گوشی تلفن همراهم را سرقت کردند؛ در خیابان گلوبندک ، در یک لحظه موفق به گرفتن سرنشین موتورسیکلت شدم که این فرد (متهم) با ایجاد ضرب و شتم و تهدید چاقو موفق به فرار شد».

در بررسی اظهارات شکات پرونده مشخص شد که فردین، در برخی از سرقت ها با تغییر چهره و به شیوه کوتاه کردن موهای سر اقدام به سرقت کرده است که در تحقیقات، به تغییر چهره برای شناسایی نشدن توسط شکات اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه میرزکی رییس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به ادامه تحقیقات جهت دستگیری دیگر متهم پرونده با اعلام این خبر، افزود:با توجه به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و همچنین اعترافات صریح متهم به ارتکاب سرقت های متعدد گردنبندقاپی، زورگیری، سرقت گوشی تلفن همراه و کیف قاپی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی قاضی ذکیپور، بازپرس محترم شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حـر – خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Germany
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
۰
۰
چه خوب بود اگر عكس دزدان بیت المال هم مثل این جوان در روزنامه ها چاپ میكردند . ولی چون آنها مسلمانند و هتك حرمت مسلمان گنا ه است نه تنها عكسشان نمی چاپ نمی كنند بلكه ذكر نامشان هم اكیدا ممنوع است. و اگر هم جناب رییس جمهور در وسط سخنرانی زبانش كمی تبق بزند و به رسانه ها بگوید وطیفه شما شناسایی دزدان بیت المال است . بلا فاصله فریاد عده ای بلند میشود كه رییس جمهور قصد ریختن آبروی انسانهای شریف و متدین را دارد. سوال اینجاست كه اگر این جوان مثل آقایان فلانی میلیاردها پول بیت المال را غارت كرده بود باز هم قاضی محترم اجازه میداد عكسش را در رسانه ها چاپ شود ؟ البته از قاضی محترمی كه چنین دستوری داده است باید تشكر كرد كه استقلال خودش را ثابت كرده است .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها