دعای آیت الله بهجت برای امام زمان(عج)

هر کدام در فکر حوایج خود هستیم و به فکر مهدی(عج) نیستیم

پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت گفت: ارتباط با امام زمان(عج) روش درست زندگی را به ما یاد میدهد و کمک می‌کند دچار آسیب نشویم وبتوانیم مشکلات را به راحتی حل کنیم.
کد خبر: ۶۵۵۳۱۰
معرفت نسبت به امام زمان(عج) سبک درست زندگی

حجت الاسلام مهدی یوسفیان پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به سبک زندگی اسلامی و رابطه آن با مهدویت گفت: برای اینکه بتوانیم یک سبک زندگی روشن ودقیق داشته باشیم باید در ابتدا براساس هدف، زندگیمان را تعریف کنیم و بدانیم که از زندگی چه چیزی میخواهیم وچگونه می توانیم به آن دست پیدا کنیم.

وی افزود:سبک زندگی انسان برهمان اساس تعریف می‌شود که نگرش ما نسبت به زندگی معین می‌کند اما اگرهدف ما متعالی و فراتر از یک زندگی مادی و حیوانی باشد قطعا به موفقیت خوبی در زندگی خواهیم رسید.

پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: مقصود از عالم دنیا یعنی اهداف تنها خلاصه در امور دنیوی باشد و قطعا زندگی باید بر اساس مقصد متعالی تعریف ‌شود اما اگر این اهداف با اعتقادات ما سازگاری نداشته باشد در زندگی دچار مشکل شده و نمی توانیم پایه های زندگی را به طور درست در کنار هم قرار دهیم.

حجت الاسلام یوسفیان اظهار داشت: نظام زندگی ما باید براساس عقل، فطرت، آیه و روایات الهی باشد چرا که زندگی مادی دنیا یک زندگی مقدماتی است ونباید هدف ما یک زندگی مادی و حیوانی باشد بلکه باید رشدپیدا کرده واز نتیجه این رشد وتعالی در عالم آخرت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه انسان همواره خود را از حیوانات متمایز می‌داند یادآور شد: قرآن می فرماید:خلق نکردم شما را مگر اینکه عبودیت مرا انجام دهید تا به من برسید و این هدف زندگی است که معبودیت و بندگی در زندگی به گونه‌ای که در مسیر عبودیت و بندگی قرار گیرد و به مقصد نهایی برسد. ارتباط با امام زمان روش درست زندگی را به ما یاد می‌دهد.

پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت خاطر نشان ساخت: نگاه انسان به زندگی بر اساس عقل ، آیات الهی اینگونه است که سبک زندگی و عبودیت واقعی با حضرت حجت(ع) امکان پذیر باشد که روش درست زندگی را به ما یاد می‌دهدو کمک می‌کند دچار آسیب نشویم وبتوانیم مشکلات را به راحتی حل کنیم.

حجت الاسلام یوسفیان اذعان کرد: سبک زندگی مراجع اسلام و حضرت حجت(ع) رابطه تنگانگی با یکدیگردارد که اگر دستمان را از دست حجت خدا خارج کنیم از مسیرصحیح خارج شده و به مقصد نخواهیم رسید.

وی ابراز داشت: باید سبک زندگی را آنگونه که خدا برای ما تعریف کرده تعریف و عملی سازیم تا بتوانیم با حرکت در آن مسیر به مقصد نهایی برسیم.

پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه ما در زمان امام عصر (عج) زندگی می کنیم گفت: یعنی حجت خدا در زمان ما حضرت مهدی(عج) است که عهده دار زندگی ماست تا ما بتوانیم به درستی به مقصد برسیم وباید یک ارتباط تنگا تنگ میان سبک زندگی ما و حجت خدا برقرار باشد.

حجت الاسلام یوسفیان ادامه داد: سبک زندگی اسلامی ما باید سبک زندگی انتظار گونه باشد یعنی در یک فضایی زندگی کنیم که هر فردی از بیرون نگاه می‌کند یک نگاه به آینده و یک نوع برنامه‌ریزی در آینده هم در آن دیده شود.

وی بیان داشت: این انتظاریک آرامش اولیه و حرکت طوفانی در دل خود دارد ‌که نشان از سبک زندگی منتظرانه می‌باشد.

پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت خاطر نشان ساخت: سبک زندگی صحیح و اسلامی فضایی انتظار گونه است که همه باید در این مسیر حرکت و برای رسیدن به منتظر برنامه‌ریزی کنند یعنی فردی که روحیه انتظار دارد همواره دارای آرامش روحی و جسمی در زندگی است .

حجت الاسلام یوسفیان گفت: همچنان که در روایات آمده است انتظار فرج از افضل اعمال است که قرارگیری درفضای انتظار فرج مانند جهاد در راه خداست چرا که دنیا یک میدان وکارزاربرای تلاش، کوشش و صبر است.

وی ابراز داشت: سبک زندگی مهدوی هم اینگونه است که آرامشی که دارد همراه با یک جوش و خروش وافر در وجود انسان است که هم خود فرد به صورت ویژه برای آمدن امام آماده شده ومی‌تواند دیگران را نیز برای ظهور حضرت حجت آماده سازد.(شبستان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها