سارقان مسلح که در جریان ربودن کیف طلا مردی را به قتل رسانده بودند، توسط کارآگاهان جنایی استان ایلام به دام افتادند. درحالی که متهمان منکر سرقت و کشتن مرد طلافروش هستند، شاهدانی که در صحنه جنایت حضور داشتند، آنها را شناسایی کرده‌اند.
کد خبر: ۶۵۵۲۵۰
سرقت خونین 4 کیلو طلا

ماموران پلیس آگاهی استان ایلام اواخر بهمن امسال از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان سرقت مسلحانه از یک مرد جوان در ترمینال مسافربری قرار گرفتند. آنها بعد از دریافت این خبر به محل حادثه رفتند و با جسد مرد جوانی مواجه شدند که بر اثر شلیک گلوله از پا درآمده بود.

به این ترتیب بررسی‌ها برای رازگشایی از این جنایت آغاز شد و کارآگاهان به تحقیق از شاهدان ماجرا پرداختند. یکی از شاهدان در این باره به پلیس گفت: در ترمینال منتظر اتوبوس بودیم و مقتول نیز قصد داشت سوار اتوبوس شود که در این هنگام دو مرد مسلح به طرفش رفتند و با تهدید سلاح از او خواستند کیفی را که همراه دارد به آنها بدهد، اما این مرد مقاومت و سعی کرد از دست آنها فرار کند. سارقان تلاش کردند هر طور شده کیف را بگیرند. از طرفی می‌ترسیدند توسط مردم دستگیر شوند، به همین دلیل به مرد جوان شلیک و کیف را سرقت و خیلی سریع با خودروی پراید، محل را ترک کردند. چون سارقان مسلح بودند، ترسیدیم به آنها نزدیک شویم. از طرفی آنها تهدید می‌کردند اگر کسی دخالت کند، شلیک می‌کنند. تنها کاری که توانستیم انجام دهیم، برداشتن شماره پلاک خودروی متهمان بود.

ماموران در نخستین اقدام با کمک شاهدان به چهره‌نگاری از متهمان فراری پرداختند و تصویر به دست آمده از قاتلان مسلح به تمام واحدهای گشت پلیس ارسال شد. در ادامه شماره پلاک پراید متهمان نیز در اختیار واحدهای گشت پلیس آگاهی قرار گرفت و کاراگاهان همزمان به ردیابی این خودرو پرداختند و مشخصات صاحب آن را به‌دست آوردند. رئیس پلیس آگاهی استان ایلام در این‌باره می‌گوید: در تحقیقات مشخص شد مقتول طلافروش کیفی بوده که مدتی قبل برای خرید طلاهای شکسته و فروش طلا به ایلام آمده بود. او پس از خرید طلاهای شکسته، قصد بازگشت به محل زندگی خود را داشته که با سارقان مواجه شده. ظاهرا سارقان او را زیر نظر داشتند و برای این دزدی برنامه‌ریزی کرده بودند. آنها کیف حاوی چهار کیلو طلا را به سرقت بردند و از آنجا که هنگام دزدی با مقاومت مقتول مواجه شدند، او را به قتل رساندند.

سرهنگ گوهری ادامه می‌دهد: با شناسایی هویت مالک پراید و اعلام شماره پلاک خودرو به واحدهای گشت، ماموران خودرو را در یکی از خیابان‌های شهر شناسایی و دو سرنشین آن را در عملیاتی ویژه دستگیر کردند. دو مرد جوان در بازجویی‌ها منکر جنایت شدند، اما مدارک و شواهد موجود در پرونده ثابت می‌کند آنها در این جنایت شرکت داشتند. از طرفی در مواجهه حضوری شاهدان و متهمان، شهود آنها را شناسایی کرده و گفته‌اند دو مرد جوان همان افرادی هستند که مرد طلافروش را به قتل رساندند.

بنا به این گزارش، متهمان در بازداشت هستند و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد./ ضمیمه تپش

مرجان رضایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها