عراقچی پس از رایزنی‌های فشرده در مسکو:

عوامل مخرب در مذاکرات ایران و ۱+۵ در منطقه و غرب وجود دارد

عضو ارشد گروه مذاکره کننده هسته ای ایران پس از رایزنی های فشرده یک روزه در مسکو فضای پیش از مذاکرات را سازنده توصیف کرد و گفت: عوامل مخرب در مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ در منطقه و کشورهای غربی وجود دارد اما در حال حاضر فضای جدی بر همه طرف‌ها حاکم است.
کد خبر: ۶۵۵۲۴۶
عوامل مخرب در مذاکرات ایران و ۱+۵ در منطقه و غرب وجود دارد

به گزارش واحد مرکزی خبر از مسکو، معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد گروه مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: در مذاکرات پنج ساعته با طرف روس درباره مذاکرات هفته آینده ایران و ۱+۵ در وین و تحولات اوکراین رایزنی شد.

سید عباس عراقچی پس از مذاکرات مسکو در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مشورت و رایزنی با روسیه و چین در موضوع هسته ای به صورت مستمر وجود داشته است و ادامه دارد افزود: پیش از مذاکرت پیش روی وین، احساس شد ضرورت دارد بحث های نزدیکتری با دوستان در مسکو و پکن صورت پذیرد که این سفرها طراحی شد.

این دیپلمات ارشد کشورمان با اشاره به مذاکرات پنج ساعته خود با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و نماینده ارشد روسیه در گروه ۱+۵ گفت: با توجه به اینکه بحث های هسته ای به تدریج وضعیت جدی تری به خود می گیرد به رایزنی های جدی تری هم نیاز دارد.

عراقچی تصریح کرد: در مذاکرات درباره موضوعات نشست هفته آینده ایران و گروه ۱+۵ در وین از جمله موضوع غنی سازی، ابعاد و اندازه آن، رفع نگرانی برخی طرف‌ها درباره فعالیت رآکتور آب سنگین اراک و همکاری‌ها در کاربردهای صلح آمیز هسته ای مباحث جزئی و مهمی مطرح شد.

عضو ارشد ایران در مذاکرات هسته ای گفت: دو طرف در رایزنی‌ها تاکید کردند که در حاشیه مذاکرات وین، پیش و حین آن هیات های ایران و روسیه با یکدیگر بار دیگر مذاکرات را ادامه دهند.

عراقچی درباره مذاکرات آینده ایران و گروه ۱+۵ در وین گفت: مباحث اقتصادی در این مذاکرات صرفا در چارچوب مسایل هسته ای از جمله رفع تحریم های نفتی و بانکی مطرح خواهد شد و وارد موضوعات دیگر نخواهیم شد.

معاون وزیر خارجه فضای پیش از مذاکرات را سازنده توصیف کرد و گفت: عوامل مخرب در مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ در منطقه و کشورهای غربی وجود دارد اما در حال حاضر فضای جدی بر همه طرف‌ها حاکم است.

وی افزود: در دور نخست نیز همین فضا حاکم بود و در دور آتی هم نشانه‌ها حاکی از آن است که همه طرف های ۱+۵ با جدیت وارد مذاکرات خواهند شد.

عضو ارشد گروه مذاکره کننده هسته ای ایران تاکید کرد: اگر جدیت، حسن نیت و اراده سیاسی در ۱+۵ در مذاکره با ایران وجود داشته باشد احتمال دستیابی به توافق جامع ممکن است.

عراقچی همچنین با اشاره به تحولات اوکراین گفت:در رایزنی با هیات روسی شرایط و وضعیت در اوکراین نیز بررسی شد.

به گفته معاون وزیر امور خارجه کشورمان، وضعیت در اوکراین سیال است و مسوولان روسیه توضیحاتی را درباره موضوعات شبه جزیره خودمختار کریمه و وضعیت اوکراین ارائه کردند و برخی دغدغه‌ها نیز مطرح شد.

عراقچی پس از رایزنی های فشرده یک روزه در مسکو، راهی پکن شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها