رییس جمهور موقت اوکراین با اشاره به تحولات کریمه و نقض حاکمیت ملی و مرزهای سرزمینی شرقی این کشور اذعان کرد که «کی یف» توان اجرای عملیات نظامی در این منطقه را ندارد.
کد خبر: ۶۵۴۹۴۲
اوکراین قادر به مداخله نظامی در کریمه نیست

آلکساندر تورچینوف ریس جمهور موقت اوکراین اعلام کرد که این کشور برای حفاظت از مرزهای شرقی خود به دنبال مداخله نظامی در شبه جزیره کریمه نیست.

وی با اشاره به همه‌پرسی در منطقه کریمه آن را ساختگی دانست، زیرا نتایج آن در مسکو تعیین شده است.

تورچینوف اظهار کرد: در حالی که شاهد تجاوز به مرزهای شرقی خود هستیم، نمی‌توانیم در کریمه عملیات نظامی انجام دهیم و اوکراین در این شرایط نمی‌تواند از خود حفاظت کند.

به گفته وی، همه‌پرسی در کریمه انجام نمی‌شود بلکه در دفاتر کرملین انجام می‌شود.

رییس جمهور موقت اوکراین افزود: این همه‌پرسی ساختگی بوده و اکثریت مردم کریمه آن را تحریم خواهند کرد، نیروهای روسی به دنبال اجرای همه‌پرسی نیستند بلکه آنها تنها به دنبال جعل و تغییر نتایج هستند.

بنا به اظهارات وی، مقامات مسکو هرگونه گفت وگو با همتایان اوکراینی خود را در مورد منطقه خودمختار کریمه رد می‌کنند. متأسفانه،‌ روسیه در حال حاضر راه‌کار دیپلماتیک را برای حل این نزاع رد می‌کند.

تورچینوف افزود: در شرایطی که قدرت های غربی به رهبری آلمان به دنبال ایجاد یک گروه تماس برای جلوگیری از یک جنگ تمام عیار هستند، اما روسها تمامی تماس‌ها در سطح وزارت امور خارجه و مقامات عالیرتبه دولتی را رد می‌کنند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها