معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

سن امید به زندگی در ایران به 73.5 رسید

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تشریح برنامه دولت جمهوری اسلامی ایران برای ارتقا جایگاه و توانمندسازی زنان در بخش های مختلف گفت: در حوزه سلامت، 97 درصد زنان از زایمان ایمن بهره مند هستند و مرگ ومیر مادران به 22 مادر در هر صد هزار تولد زنده رسیده و سن امید به زندگی در ایران اکنون به 74 سال برای زنان رسیده است.
کد خبر: ۶۵۴۵۱۵
سن امید به زندگی در جامعه زنان ایرانی به 74 سال رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده، «شهیندخت مولاوردی» در دومین سخنرانی خود در پنجاه وهشتمین کمیسیون مقام زن که در مقر اصلی سازمان ملل در حال برگزاریست، با اشاره به چالش ها و دستاوردهای اجرای اهداف توسعه هزاره برای زنان و دختران، افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران، در برنامه توسعه پنج ساله برای 2015 – 2010، توانمندسازی زنان را از طریق همکاری و همدلی میان بخشی در سطح دولت و البته در کنار همکاری با نهادهای برخاسته از جامعه مدنی تضمین کرده است.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی برنامه های توسعه در ایران و بویژه دولت اعتدال گرای «تدبیر و امید» مبتنی بر حفظ سلامت و انسجام خانواده به موازات توانمندسازی اجتماعی - سیاسی و اقتصادی زنان است، تا با ایجاد موازنه میان نقش های چند گانه زنان، آنان را در کارآمدی و تاثیرگذاری حداکثری در خانواده و جامعه یاری رساند.

مولاوردی گفت: البته میزان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران همانند سایر کشورهای جهان در شاخص های مختلف اهداف توسعه هزاره به یک اندازه نبوده است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در زمینه پوشش تحصیلی دختران در سطوح ابتدایی و آموزش عالی، ایران پیشرفت های چشمگیری داشته است.

مولاوردی گفت: توجه به ویژگی های فرهنگی، تاریخی و مذهبی جوامع در تدوین استراتژی های توسعه، روان سازی اقدامات حمایتی و دسترسی نامحدود و جهانی به تکنولوژی، دانش و اطلاعات به عنوان یک سرمایه جهانی باید در برنامه توسعه ایی بعد از سال 2015 میلای مورد توجه خاص جوامع مختلف قرار بگیرد.

وی توجه به ضرورت تقویت، حمایت و نگهداری از نهاد مقدس خانواده با تضمین مشارکت کامل زنان در تصمیم گیری های خصوصی و عمومی، در نظر گرفتن ابعاد جنسیتی در تمام اهداف توسعه در کنار یک هدف اختصاصی برای عدالت جنسیتی، مد نظر قرار گرفتن اقدامات زورمدارانه و تحریم های یک یا چند جانبه به عنوان مانعی برای روند توسعه، توجه ویژه به وضعیت اسفبار زنان و دختران در سرزمین های اشغالی و وضعیت های جنگی را از دیگر مواردی عنوان کرد که باید در برنامه توسعه ایی مورد توجه قرار بگیرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: هیات جمهوری اسلامی ایران، ضمن اشاره به اهمیت همکاری های بین المللی در دستیابی به توسعه پایدار بر این باور است که چشم انداز، اهداف و راهبردها در این زمینه باید به نحوی شناسایی شود که قابلیت فراهم آوردن راه حلی جامع را داشته باشد، همان راه حلی که توسط همه ایجاد شده و برای همگان کاربردی باشد.

پنجاه وهشتمین اجلاس کمیسیون مقام زن از 19 اسفند ماه در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک گشایش یافت و تا 29 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

نمایندگان دولت های عضو کمیسیون مقام زن، ارکان ملل متحد و سازمان های غیردولتی از تمامی نقاط جهان در این اجلاس حضور خواهند داشت.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها