هشدار به پایتخت نشینان

سناریوی جیره بندی آب روی میز است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اعلام اینکه تهرانی ها باید برای عبور از بی آبی تابستان سال آینده 20تا 25درصد صرفه جویی را در دستور کار قرار دهند، گفت: در عین حال سناریوی جیره بندی روی میز است اما تلاش می شود به آن سمت حرکت نکنیم.
کد خبر: ۶۵۴۱۲۶
سناریوی جیره بندی آب روی میز است

محمد پرورش امروز دوشنبه در یک نشست خبری با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز پدافند غیرعامل در تهران گفت:با وجود اینکه در سال جاری وضعیت اعتبارات دولتی در بخش آب مناسب نبود ولی خدمات مورد نیاز مردم تغییر یافته است.

وی افزود: منابع آب محدود است اما در شهر تهران باید خدمات با کیفیت و یکپارچه ای به مردم ارائه شود. در سال جاری اجرای 1400 کیلومتر شبکه فاضلاب پیش بینی شده بود که تا پایان بهمن ماه بیش از 1200 کیلومتر آن عملیاتی شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار کرد: در بحث ایجاد خطوط انتقال آب و آب رسانی از سطح ماملو و پروژه قمر بنی هاشم نیازمند اعتبارات تکمیلی هستیم و در حال حاضر 26 کیلومتر دیگر از خط انتقال آب سد ماملو به تهران باقی مانده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر اقدامات به درستی پیش برود در تابستان سال آینده پروژه ماملو در تهران به بهره برداری می رسد، افزود: پیش بینی انتقال 100میلیون متر مکعب آب از این سد صورت گرفته که 70میلیون متر مکعب آن به جنوب تهران اختصاص می یابد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات موجود و بی آبی به تازگی شورای عالی آب به این نتیجه رسیدیم که یک کارگروه پنج نفره کارشناسی مطالعاتی را انجام و به وزیر نیرو برای طرح در جلسات دولت ارائه شود تا بتوانیم تابستان امسال را در تهران بدون مشکل آب عبور کنیم.

پرورش با تأکید بر لزوم صرفه جویی 20تا 25درصدی مصرف آب برای عبور بدون دغدغه تهران در تابستان سال آینده، گفت:در عین حال تمام سناریوهای جیره بندی در تهران روی میز است اما تلاش می شود که به آن سمت حرکت نکنیم.

وی افزود: تا چند سال گذشته تنها 18درصد شهر تهران تحت پوشش شبکه فاضلاب بود که این میزان امروز به 55درصد رسیده و دربرنامه سال آینده تا پیشرفت 65 درصدی برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: اجرای 1400 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در سال 93 برای تهران پیش بینی شده است.

پرورش از پیش بینی ایجاد ظرفیت یک میلیارد و 300میلیون متر مکعب تصفیه خانه در تهران سخن گفت و افزود: به نرخ امروز برای تکمیل شبکه فاضلاب تهران 10هزار میلیارد تومان منابع مورد نیاز است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
۰
۰
با احترام ولی این موضوع چك 93 بود آخه مگه آب آبادان و خرمشهره كه جیره بندی بشه یا اب مسجدسلیمانه كه هردم قطع بشه وبوی لجن بده ؟ یا آب اهوازه كه باشگاه میكربها و ویروسها با اسانس رو داره ؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها