آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با روزنامه آرمان به نامه‌ای که در دهه 60 برای امام خمینی(ره) نوشته است اشاره کرد و گفت: به امام نوشتم مساله آمریکا را در حیات خودتان حل کنید و این بعد از شما برای مسئولان می‌ماند. من هفت هشت مورد را از ایشان خواستم، اما این یکی را عمل نکردند. یکی دو مورد را قبول نکردند.
کد خبر: ۶۵۳۶۶۱
هاشمی: امام به درخواستم درباره آمریکا عمل نکردند

هاشمی افزوده است: آن زمان جانشین ایشان (امام‌) در نیروهای مسلح بودم، به من فرمودند درست نیست در میدان‌های رژه، پرچم آمریکا را بگذارند و از روی آن رژه بروند. من هم دستور دادم که همه را پاک کردند.

آمانو: غرب قدر این فرصت را بداند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات هسته‌ای وین تاکید کرد: غرب باید از این فرصت به دست آمده بهترین استفاده را بکند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی العالم با اعلام این خبر به جزئیات بیشتر اظهارات آمانو اشاره نکرد.

واکنش به برخی زمزمه ها

سایت مشرق بر اساس برخی شنیده‌ها مدعی شد: آیت‌الله مهدوی‌کنی، رییس مجلس خبرگان در واکنش به زمزمه‌های جوانگرایی در این مجلس گفته است مجلس خبرگان، مجلس تجربه و اعتبار است. مجلس ریش‌سفیدانی است که سال‌های متمادی را در راه ترویج اسلام و قرآن و انقلاب گذرانده‌اند. جوانگرایی در مشاغلی که نیاز به کار میدانی و تلاش و دوندگی دارد، خوب است اما مجلس خبرگان جای دوندگی نیست، محل اعتبار و تجربه و سابقه درخشان در ترویج معارف اسلامی است.

ادعا درباره رفع فیلتر فیسبوک

سایت دانا در خبری مدعی شد: پس از رفع فیلتر فیسبوک در برخی شهرستان‌ها و استان‌ها، این‌بار شبکه اجتماعی فیسبوک در کرمان و همدان هم رفع فیلتر شد.

بازگشت طرح بیمه بیکاری از مجمع تشخیص به مجلس

مجمع تشخیص مصلحت نظام در آخرین جلسه امسال خود پس از بررسی، طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار را به مجلس بازگرداند.

به گزارش ایرنا، در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام که دیروز تشکیل شد، دو موضوع اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت و در مورد آنها تصمیم‌گیری شد. طرح دوفوریتی اصلاح ماده (84) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه، اولین موضوع اختلافی بود که در دستور کار قرار گرفت؛ که پس از بحث و بررسی‌های اعضا، نظر کمیسیون اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد نظر قبلی مجمع مبنی بر نبود تغییر در ترکیب هیأت امنای صندوق توسعه ملی، مصوب برنامه پنجم توسعه کشور همچنان پابرجا باقی بماند.

حکم رییس‌جمهور برای محمدرضا تابش

محمدرضا تابش، نماینده اردکان و رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در حکمی از سوی رئیس‌جمهور، برای مدت سه سال به عنوان عضو شورای عالی حفاظت محیط زیست منصوب شد.

نامه توکلی به روحانی

احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس در نامه‌ای به رییس‌جمهور با اشاره به مباحث اجرایی توافق ژنو آورده است: چه توجیهی دارد که ما شرکت‌هایی را که می‌خواهیم از آنان خرید کنیم به تائید آمریکا برسانیم؟ آیا جنابعالی اطلاع دارید که وزارتخانه ذی‌ربط تنها هشت شرکت خارجی را برای خرید کالاهای اساسی از طریق وزارت خارجه به 1+5 معرفی کرده و آنان تنها چهار شرکت را پذیرفته‌اند؟ آیا خبر دارید که مالکان هر چهار شرکت آمریکایی هستند؟ آیا می‌دانید این چهار شرکت در دوران دفاع مقدس به ما کالاهای اساسی نمی‌فروختند؟ وقتی انتقال ارز زیر نظر آنان انجام می‌شود دیگر چه نگرانی‌ای هست که ما از کدام شرکت خرید می‌کنیم؟

توکلی با طرح این سوال که چرا آمریکا اصرار دارد چنین امری را بر ما تحمیل کند؟ آورده است: جز این است که قصد تحقیر دارد و می‌خواهد مبادی خرید و واردات ما را، آن هم در کالای اساسی، محدود و به خودش منحصر کند و به این وسیله اهرم فشار دیگری به دست آورد و شاید هم انحصارات داخلی را تقویت کند؟

این نماینده مجلس افزوده است: دشمن راه معارض را برگزیده و ما هم کوتاه آمده‌ایم. کار دشمن مقتضای طبیعت اوست؛ ما چرا زیر این توقع ظالمانه جدید برویم؟ هنوز خیلی مانده تا مذاکرات به نتیجه نهایی برسد. اگر در این اوایل راه ما سقف استیفای حقوق خویش را کوتاه بگیریم و تن به زورگویی دشمن بدهیم، قدرت چانه‌زنی ما در مسائل مهم‌تر کم نخواهد شد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
منصور
United States
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
۰
۰
بنده یكی از كارشناسان محقق و نخبه كشور هستم، قرار نیست واقعیات روز و مشهود بیان شده توسط بنده در وب سایت روزنامه محترم چاپ نشود. ما با انتقاد سازنده می توانیم بعضی مدیران كشور را از كج فهمی و حرافی دور كنیم و ترغیب به خدمت گزاری به كشور و مرم نمائیم. لذا بایستی مطالب بنام بنده چاپ شود.

نیازمندی ها