معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان گفت: به هیچ وجه تحت تاثیر فضاسازی ها و رجزخوانی های آمریکایی ها قرار نخواهیم گرفت. هرگاه که وارد جسارت و اهانت شوند و زیاده گویی کنند پاسخ مناسب را دریافت کرده و خواهند کرد.
کد خبر: ۶۵۳۴۸۳
پاسخ مناسب به زیاده گویی آمریکایی ها می دهیم

عباس عراقچی در حاشیه سی و پنجمین همایش افق رسانه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره اظهارات اخیر آمریکایی ها که مخالف روح توافق ژنو است، افزود: همانطور که بارها عرض کردم و همه هم می دانند توافقنامه ژنو به دشمنی ها به خصوص بین ما و آمریکا که پایان نداده است و این موارد همه سرجایش هست.

وی گفت: مخالفت های ما با آنها و سیاست های آنها در بحث هسته ای و در بحث های دیگر کماکان به قوت خودش باقی است.

عراقچی افزود: آنچه ما این روزها شاهد هستیم که انجام می دهند رجزخوانی های سیاسی قبل از مذاکره است.

مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان با بیان این که ما به این کارها وقعی نمی نهیم گفت: البته هرگاه که وارد جسارت و اهانت شوند و زیاده گویی کنند پاسخ مناسب را دریافت کرده و خواهند کرد.

عراقچی افزود: اما بهرحال این که آمریکایی ها فکر کنند با فضاسازی روانی با رجزخوانی های سیاسی می توانند مذاکرات را تحت تاثیر قرار دهند قطعا اینطور نیست.

وی با بیان اینکه ما هرگز تحت فشار مذاکره نکردیم و در آینده هم نخواهیم کرد گفت: ما که تحت فشار تهدیدات نظامی آنها در گذشته یا حال بحث گزینه ها که قرار نگرفتیم؛ تحریم های اقتصادی آنها هم که هیچ تاثیری بر اراده ما نگذاشته است و حتما رجزخوانی های سیاسی و فشارهای روانی آنها هم تاثیر نخواهد گذاشت.

عراقچی افزود: ما مذاکره را با منطق و استدلال شروع خواهیم کرد و ادامه خواهیم داد و بر مواضع خودمان و تثبیت حقوق مردم ایران پافشاری خواهیم کرد.

معاون وزیر امور خارجه همچنین درباره مذاکرات اخیر وین در سطح کارشناسی گفت: مذاکرات کارشناسی ظرف سه روز گذشته بین کارشناسان دو طرف ایران و پنج بعلاوه یک در وین انجام شد.

وی افزود: هدف این مذاکرات آماده کردن مباحث به صورت کلی و به صورت بحث های فنی کارشناسی برای جلسه بعدی مذاکره و جلسه بعدی مدیران که از 26 تا 29 اسفند در وین برگزار می شود، است.

عراقچی گفت: مذاکرات کارشناسی وین مذاکرات خوبی بود از این جهت که بحث ها خیلی جدی و سازنده مطرح شد.

وی افزود: دوستان کارشناس ما وظیفه شان فقط بررسی ابعاد فنی و کلیات قضیه بود و هیچ تصمیم گیری در آنجا صورت نمی گیرد.

همچنین در ادامه افق رسانه معاون وزیر امور خارجه در سخنانی تأکید کرد دستاوردهای هسته ای نتیجه تلاش ده ساله است.

عراقچی با تشریح روند مذاکرات هسته ای در مقاطع مختلف به توافقنامه ژنو، با رد اظهارات مقامات امریکا مبنی بر اینکه تحریمها باعث شد که ملت ایران پای میز مذاکره برود گفت: این ادعایی بیش نیست چرا که آنها می دانند ما از موضع قوت وارد شدیم زیرا دستمان پر بود و به آنچه که خواستیم رسیدیم.

وی گفت: حرف اصلی این بود که ما نمی خواستیم زیر بار حرف زور برویم و دعوا دعوای استقلال و عزت بود.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه ما زیر بار حتی دو روز تعلیق نرفتیم و دعوا دعوای سلطه پذیری و زیر زور نرفتن بود گفت: ایستادیم تا استقلالمان خدشه دار نشود و هر هزینه ای در این مسیر ارزشمند است .

عراقچی اضافه کرد: آنچه بدست آمده تحمیل اراده ملت ایران بر 1+5 بعد از ده سال مقاومت بود و این دستاورد رهبری ، ملت و نظام است که 10 سال فشارهای مختلف را تحمل کرد ند اما زیر بارحرف زور نرفتند.وی افزود امریکاییها سعی می کنند این توافقنامه را به نفع خود تفسیر کنند اما حقیقت پیروزی ملت ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
۰
۰
آقای عراقچی شما و تیم مذاكره كننده روبروی آمریكایی ها لبخند می زنید و در كشور ایران علیه آنها موضع می گیرید كه جوابشون رو می دیم به نظرم این موضع گیری های تند مناسب همان جلسات هست كه سران آمریكایی و اروپایی روبروی شما نشسته اند و شما باید به جای لبخند شفاف تر و با قاطعیت بیشتری سخن بگوید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها