وزیر نفت بااشاره به عقب‌ماندگی ایران در بهره‌برداری از میادین مشترک نفتی با عراق گفت: هم‌اکنون ٢٠٠ دکل عراق در مرز ایران در میدان مشترک کار می‌کند و در ایران فقط ٢٠ دکل در حال کار کردن است که این مساله مایه سرافکندگی است.
کد خبر: ۶۵۳۲۷۶
دکل‌های نفتی عراق در میدان‌های مشترک 10 برابر ایران است

به گزارش شانا، بیژن نامدار زنگنه افزود: ایران باید روزانه ٧٠٠ هزار بشکه در میادین مشترک با عراق تولید کند که برای رسیدن به این رقم لازم نیست ١٠ سال صبر کنیم بلکه دو تا سه سال زمان کافی است.

وی با انتقاد از مهاجرت نخبگان، گفت: سخت‌ترین روزهای زندگی من این است که دانشجویان ایرانی که از بهترین دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند از ایران می‌روند و در خارج از کشور کار می‌کنند و بدتر از همه این است که می‌بینم به قطر در برداشت از میدان گازی مشترک پارس جنوبی کمک می‌کنند.

زنگنه خاطرنشان کرد: البته انتقادی به این افراد نیست بلکه به مدیریت انتقاد دارم که چرا گذاشتند چنین شود.

وی اضافه کرد: این همه زحمت کشیده شد و کار شد و نیروی برجسته خبره تربیت شد تا در خدمت استقلال، عزت و سربلندی ایران قرار گیرد، اما متاسفانه فضایی در کشور ایجاد شد که نخبگان از کشور رفتند.

وزیر نفت با تاکید بر افزایش ظرفیت پالایش نفت گفت: دست‌کم یک میلیون بشکه ظرفیت پالایشی ایران باید در چهار تا پنج سال آینده بالا برود تا بتوان جلو خام‌فروشی نفت را گرفت که همه این مسائل به صورت جداگانه در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که رهبری ابلاغ کردند، آمده است.

زنگنه ادامه داد: سالانه ٨٠ میلیارد دلار یارانه بدون این‌که هیچ جا اسمش آورده شود به دلیل تفاوت قیمت فوب با قیمت عرضه در داخل در کشور پرداخت می‌شود.

وی گفت: اگر سالانه ده میلیارد دلار این رقم برای بهبود بهره‌وری و کاهش شدت مصرف انرژی صرف شود، صدها شغل ایجاد می‌شود که برای آینده کشور خیلی مهم است.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: با این روند مصرف، اگر تمام گاز قطر را هم بخریم ظرف ده تا ١٥ سال آینده بازهم با کمبود گاز مواجه می‌شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
۰
۰
تبریك
مباركا باشه انشالله
عمواوغلی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
۰
۰
با تاسف خوردن نمی شود كاری كرد تمام شركای میادین نفتی ایران بیشتر ازما نفت وگاز استخراج می كنند اقای وزیر بجای گران كردن مواد نفتی مصرف داخلی بفكر رقابت وسبقت از شركایمان باشید تامردم محترم ایران اسلا می تاوان تاسف خوردن ها شما راندهند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها