سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد:

توزیع فرم ثبت نام دریافت یارانه از ۱۹ فروردین

معاون اول رییس جمهور گفت: دولت به هیچ عنوان برنامه ای مبنی بر حذف یارانه نیازمندان ندارد و خواسته دولت از مردم و کسانی که نیاز به دریافت یارانه ندارند این است که به صورت داوطلبانه انصراف خود را اعلام کنند.
کد خبر: ۶۵۲۵۳۹
توزیع فرم درخواست یارانه پس از تعطیلات نوروزی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه ها، افزود: مجلس شورای اسلامی در تبصره 21 قانون بودجه سال 93 دولت را مکلف کرده است که منابع حاصل از اجرای طرح هدفمندی را در میان خانوارهای هدف و نیازمند توزیع کند، اما نحوه تشخیص خانوارهای نیازمند را برعهده دولت قرار داده است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه هدف دولت از اجرای قانون هدفمندی تنها افزایش قیمت و کسب درآمد نیست، تصریح کرد: هدف اصلی دولت از اجرای گام دوم طرح هدفمندی، رفع مشکلات ناشی از اجرای نادرست مرحله اول ، بهبود اوضاع اقتصادی کشور و رفع نواقص، کاستی ها و تنگناهای موجود در حوزه سلامت، محیط زیست، تولید و اشتغال است.

جهانگیری خاطر نشان کرد: هرچه میزان افرادی که به طور داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند بیشتر باشد، توان دولت نیز به همان میزان برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: ستاد هدفمندی یارانه ها تا قبل از پایان سال جاری برنامه زمانبندی و نحوه دقیق اجرای فاز دوم طرح هدفمندی را نهایی خواهد کرد اما میزان افزایش قیمت ها و زمان اجرای هر بخش، پس از تصمیم گیری نهایی، از طریق مراجع رسمی به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون اول رییس جمهوری همچنین ایجاد امنیت غذایی برای اقشار آسیب پذیر جامعه و ارایه خدمات مناسب درمانی و پوشش بیمه برای این افراد را از اولویت های اصلی دولت همزمان با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در سال 93 اعلام کرد.

جهانگیری با انتقاد از برخی افراد که با اظهار نظر و گمانه زنی های نسنجیده در خصوص طرح هدفمندی، قصد نگران ساختن مردم را دارند، از کارشناسان، مدیران و صاحب نظران خواست بدون اطلاع دقیق و آگاهی از جزییات برنامه های دولت، در خصوص قیمت ها و نحوه و زمان اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی اقدام به مصاحبه نکنند.

در این جلسه درخصوص شکل و محتوای «فرم درخواست افراد نیازمند و متقاضی دریافت یارانه» بحث و بررسی و مقرر شد تغییرات و اصلاحاتی در آن اعمال شود.

در ادامه این نشست، ستاد هدفمندسازی یارانه ها تصویب کرد، فرم های درخواست افراد نیازمند پس از تعطیلات نوروزی و بر اساس برنامه زمانبندی که بعداً اعلام خواهد شد، در اختیار مردم قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
به نظر من بسیار طرح خوبی است و مناسب برای جامعه
ناصر شجاعی
Kuwait
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
باعرض سلام.بنظر بنده هركس از دولت محترم حقوق دریافت میكند یعنی شاغل است و نیازمند یارانه نیست و كسی كه از دولت حقوف دریافت نكند بیكار بحساب اومده و مستحق یارانه است بأستثنای كارخانه داران و صنعتكران خصوصی.متشكرم
یك پدر كارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
هر موقع درامد من هم مثل امثال علی دایی ها ................................... بود انصراف میدهم. حقوق جمعا 1.5 میلیونی خود و همسرم كفاف زندگی 4 نفره مان رابه سختی میدهد .با یك پارتمان 70 متری
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
برای كسانی كه فوت كردن به نظر من باید ؟؟؟ تا حذف بشن
sina
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
۰
۰
هدفمندی یارانه ها گام بزرگی در از بین بردن حق محرومان جامعه است. سطح رفاه تو جامعه به اون حدی نرسیده كه بتوان این فرایند را مثل كشورهای غربی انجام داد. البته اگه مسئولین با از بین رفتن بخشی ازجامعه مشكل ندارند این امر كار آسانی خواهد بود. چون سیر را از حال گرسنه چه خبر. من هم اگه جای اونا بودم این خدمت بزرگ رو به كشور میكردم چون واقعا كار ساده ای است.
گرفتار
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
۰
۰
كاش خدا به من پولهای هنگفتی برساند اون موقع یارانه را میدم به دولتمون تا به درد جامعه به كار گیرد اما الان نیاز دارم به یارانه و انصراف دادن غیر قابل تحمل است برای بنده
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
۰
۰
عمرا بیخیال شم با این سختی زندگی...
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
كسی كه 2000000تومان درامدداردآیامتواند5نفرراسیركندخودتان رابگذاریدجای ماچرااگركسی 1000000تومان درامدداشته باشدووام بدهكارنباشدوتعدادخانواریك نفرباشدشایدبتواندبگویدكه من نیازندارم امادولت بایدبداندكه افرادی كه صاحب خانه هستند60سال ازعمر خودراكاركرده‌اندوباوام خانه خریده اند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها