شهر جدید هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز در حالی که در چند سال اخیر به نقطه امید و آرزوی عده زیادی از مردم برای خانه دار شدن تبدیل شده، جاری شدن فاضلاب سلامت ساکنان این شهر را در معرض خطر قرار داده است.
کد خبر: ۶۵۱۷۸۵
فاضلاب بلای جان شهر جدید هشتگرد

محمدرضا توکلی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در این باره گفت: یکی از زیربنایی ترین کارهای این شهر ساخت تصفیه خانه فاضلاب بوده است که هر چند عملیات اجرایی آن از نیمه اول سال 90 آغاز شده اما روند آن خوب پیش نرفته است، با این حال در تلاش هستیم که هرچه زودتر این تصفیه خانه را به بهره برداری برسانیم، چرا که اکنون برای آبیاری فضای سبز این شهر با مشکل جدی مواجه هستیم و آب حاصل از این تصفیه می تواند چاره این کم آبی باشد.

به گفته وی، اجرای طرح فاضلاب شهری در شهر جدید هشتگرد یک طرح ملی است و احداث شبکه های فاضلاب از وظایف تعریف شده ورزات نیرو به شمار می رود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز گفت: ساخت و تکمیل تصفیه خانه در شهر جدید هشتگرد یک نیاز اساسی است زیرا در آینده نزدیک شاهد افزایش جمعیت دراین منطقه خواهیم بود.

حمید رضا لشکری افزود: هر چند اکنون ساخت تصفیه خانه فاضلاب در شهر جدید هشتگرد با پیشرفت فیزیکی خوبی در دست اقدام است لیکن تا زمان بهره برداری از آن باید به هر نحو ممکن این فاضلاب کنترل شود چرا که وجود حوضچه های فاضلاب آثار زیانباری در بخش محیط زیست دارد.

به هرحال چنین به نظر می رسد تا بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب، کار زیادی نمی توان انجام داد اما دستکم می توان با مهار و احیانا افزودن کلر و مایعات ضد عفونی کننده تا حدی از تبعات منفی و بوی تعفن آن کاست.

عملیات ساخت شهر جدید هشتگرد از ابتدای سال 1370 آغاز شده و تاکنون حدود 40 هزار نفر در این شهر اسکان یافته اند.

همچنین از 113 هزار واحد مسکونی مهر استان البرز کار ساخت 51 هزار و 175 واحد آنها در شهر جدید هشتگرد در دست اجرا است که تاکنون 10 هزار واحد آن تحویل متقاضیان شده است. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها