طی یازده ماهه امسال صورت گرفت

کشف 465 تن مواد مخدر حاصل 1000 عملیات پلیسی

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی از هزار عملیات پلیسی و کشف 465 تن انواع مواد مخدر طی یازده ماهه امسال در کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۵۱۴۱۳
کشف 465 تن مواد مخدر حاصل 1000 عملیات پلیسی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار علی مویدی گفت: در یازده ماهه امسال 465 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15درصد افزایش داشته است. 75 درصد از این مواد در مرز و حاشیه مرزهای کشور کشف و ضبط شده است.

این مقام ارشد انتظامی، استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی و هرمزگان را از استان های مرزی و استان های یزد، کرمان و فارس به عنوان استان های حاشیه مرز نام برد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه 112 درگیری مسلحانه توسط ماموران ناجا در 1000 عملیات طراحی شده رخ داده است، افزود: 25 درصد کشفیات مواد مخدر در داخل کشور بوده است.

سردار مویدی از به هلاکت رسیدن 70 تن از قاچاقچیان مسلح ترانزیت مواد مخدر خبر داد و خاطر نشان کرد: این تعداد در مقایسه با سال قبل 50 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از متلاشی شدن 2210 باند حمل مواد مخدر در طول 11 ماهه امسال در کشور خبر داد و افزود: برنامه این پلیس، به صورت هدفمند در نقاط صفر مرزی به منظور مقابله با ورود هرگونه مواد مخدر می باشد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور همچنین ضمن تقدیر از فرمانده و کارکنان انتظامی استان لرستان در کشف بیش از دو تن و 400 کیلوگرم انواع مواد مخدر در 11 ماهه امسال، افزود: این مقدار کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

وی از افزایش 50 درصدی انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان لرستان خبر داد و گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور در حوزه دیپلماسی پلیسی با کشورهای همسایه ارتباط بسیار خوبی داشته و توسعه افسران رابط مواد مخدر ایران در سایر کشورها را از اولویت های کاری این پلیس برشمرد.

سردار مویدی در خاتمه از دایر شدن مرکز هماهنگی عملیاتی بین کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان خبر داد و افزود: این مرکز به عنوان یک مرکز مشترک اطلاعاتی عملیاتی در بحث مقابله با توزیع مواد مخدر می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها