گفت‌وگو با معاون برون‌مرزی رسانه ملی

هنر منهای‌ ارزش،‌هنر نیست

مشاور رئیس سازمان صداوسیما تاکید کرد

ایستادگی رسانه ملی در مقابل شبکه های بیگانه

مشاور رئیس سازمان صداوسیما گفت: رسانه ملی به تنهایی در مقابل صدها شبکه مدیریت شده بیگانه و جریان امپراطوری رسانه ای استکبار با قدرت و صلابت ایستاده است.
کد خبر: ۶۵۱۳۹۲
ایستادگی رسانه ملی در مقابل شبکه های بیگانه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بسیج رسانه ملی، جمعی از مدیران فرهنگی سپاه های استانی سراسر کشور با هدف تعامل و آشنایی بیشتر از بسیج صداوسیما بازدید کردند.

علی اصغر جعفری مشاور رئیس سازمان و رئیس بسیج صداوسیما در جمع مدیران سپاه های استانی سراسر کشور با تاکید بر جایگاه قدرت نرم در دنیای امروز گفت: در گذشته منابع قدرت بیشتر در حوزه سخت تعریف می شد اما امروز این منابع قدرت جای خود را به قدرت نرم داده اند.

وی افزود: امروز مهمترین محور قدرت در یک جامعه برمدار دانایی و قدرت نرم است که می تواند تهدید بزرگی برای دشمنان باشد و بر این اساس کشوری که از منابع بیشتر قدرت نرم برخوردار باشد، می تواند موثرتر و پایدارتر باشد.

جعفری اظهار کرد: برخلاف گذشته که حد مرز حوزه نفوذ کشورها، مرزهای جغرافیایی بود اما امروزه حوزه نفوذ تغییر کرده و از طریق قدرت نرم صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه هر چه قدرت نرم یک کشور بیشتر باشد می تواند در جایگاه بازنگری منطقه ای و جهانی تاثیر گذارتر و ماندگارتر باشد، افزود: پس از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی، حوزه نفوذ قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی گسترش قابل توجهی پیدا کرده است و اگر این ظرفیت سازی و توانمندی بالای کشور در حوزه قدرت نرم فراهم شده بود در دهه اخیر عصبانیت استکبار شرایط دیگری را رقم می زد.

مشاور رئیس سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی با برخورداری از قدرت نرم توانسته در منطقه تاثیر گذار باشد و این تاثیر گذاری و نقش آفرینی را در جنگ های 33 و 22 روزه لبنان و غزه، بحران سوریه و تحولات عراق و افغانستان به راحتی می توان مشاهده کرد.

جعفری، بسیج را یکی از منابع عمده قدرت نرم انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: امروز بسیج با ظرفیت و نیروهای عظیمی که در اختیار دارد توانسته در همه حوزه های مورد نیاز کشور ورود و حضوری موفقیت آمیز داشته باشد.

وی افزود: یکی از وظایف ما گسترش و ارتقای ظرفیت و گسترش سطح و تعمیق فرهنگ بسیج در سراسر کشور است زیرا بسیج نشان داده که به هر حوزه ای که ورود پیدا کرده تحول آفرین، اطمینان بخش و تاثیر گذار بوده است.

رئیس بسیج صداوسیما گفت: به لطف الهی امروز تعداد افرادی که عضو بسیج هستند از مرز 20 میلیون نفر عبور کرده است و این اشتیاق به عضویت در این نهاد مقدس نشان دهنده پویایی شجره طیبه بسیج است.

جعفری در ادامه بر نقش مهم رسانه در تحولات یک دهه اخیر تاکید کرد و گفت: نقش مهم رسانه را می توان در حادثه 11 سپتامبر و جنگ خلیج فارس و بحران سیاسی سوریه جنگ های دیگر مشاهده کرد که دوربین ها نسبت به تانک ها و سلاح های نظامی پیش قدم بودند و جلوتر از آنها وارد صحنه شدند.

مشاور رئیس سازمان صداوسیما تصریح کرد: امروز رسانه ملی به تنهایی در مقابل صدها شبکه مدیریت شده بیگانه و جریان امپراطوری رسانه ای استکبار با قدرت و صلابت ایستاده است.

وی افزود: یکی از عرصه هایی که بسیج توانسته ورود پیدا کند و تاثیر گذار باشد رسانه است زیرا در دو سال گذشته گام های بلندی را هم سو با نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برداشته است.

براساس این گزارش، مدیران فرهنگی سپاه‌های استانی سراسر کشور پس از این دیدار، از بخش های مختلف رسانه ای، آموزشی، فنی، تولیدی و... بسیج صداوسیما بازدید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها