2 سال تحقیقات ویژه راز قتل این دختر را فاش کرد

دستگیری متهمان قتل دختر 5 ساله

زوج آمریکایی که به دلیل خوراندن بیش از حد آب و نوشابه گازدار به دختر پنج ساله‌شان برای تنبیه او، مرگ وی را رقم زدند، با اتهام قتل روبه‌رو شدند. پدر این دختر بچه پنج ساله با همراهی همسرش، راه عجیب و غریبی برای تنبیه دخترش انتخاب کرد. او آنقدر به کودک خردسال آب و آب انگور گازدار خوراند که دخترک جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۶۵۰۴۵۳
دستگیری متهمان قتل دختر 5 ساله

بازپرس جنایی اعلام کرده آلکسا لینبوم، مقتول، وقتی یکی دو قوطی از نوشابه‌های مادرخوانده‌اش را برداشت، قربانی خشم پدرش و این زن شد. آنها او را مجبور کردند مقدار زیادی مایعات بنوشد. به گفته بازپرس، مصرف بیش از حد مایعات باعث شد میزان سدیم در خون این دختربچه بشدت کاهش یابد و همین امر باعث ورم مغزی منجر به مرگ دخترک شد. تحقیقات نشان داده است به آلکسا در کمتر از دو ساعت بیش از دو لیتر نوشیدنی خورانده و علاوه بر آن، او را به شکل دیگری نیز تنبیه کرده‌اند که بازپرس، جزئیات آن را بازگو نکرده است. دخترک پس از این اتفاق بی‌هوش شد و پدر و مادرخوانده‌اش، او را به بیمارستان رساندند، اما کاری از دست پزشکان برنیامد. سدیم خون دخترک بشدت کاهش یافته بود و از نظر پزشکی راهی برای جبران این صدمه وجود نداشت.

به گفته پزشکی قانونی، در زمان انتقال کودک به بیمارستان، صورتش کبود بود و هوشیاری خود را نیز از دست داده بود. این اتفاق نخستین روز سال 2012 میلادی رخ داد و مرگ مغزی کودک پس از دو روز اعلام شد و بعد از آن با جدا کردن دستگاه، حیات نباتی دخترک نیز به پایان رسید. بعد از آن، تحقیقات جنایی آغاز شد و بالاخره دو متهم هفته قبل دستگیر شدند.

تحقیقات جامعی که در طول دو سال گذشته با حمایت فعالان حقوق کودک و مقامات قضایی صورت گرفته، مشخص کرده است مرگ کودک نتیجه مستقیم مصرف بیش از حد مایعات در مدتی کوتاه بوده است. نتیجه این تحقیقات هفته گذشته توسط دفتر کلانتر شهرستان هاوکینز اعلام شد. مقامات قضایی گفتند حساسیت و اهمیت پرونده باعث شده تکمیل تحقیقات دو سال طول بکشد، اما حالا دستگاه قضایی با تمام قوا آماده اجرای عدالت است.

اکنون پدر چهل و یک ساله مقتول و همسر پنجاه و هشت ساله‌اش، هرکدام به ارتکاب یک فقره قتل درجه اول، دو فقره بی‌توجهی و غفلت درخصوص کودک و همچنین کودک‌آزاری متهم شده‌اند. این دو با قرار وثیقه 500 هزار دلاری در زندان هستند.

دو متهم اظهارنظری درباره اتهام خود نکرده‌اند و وکیل آنها نیز از گفت‌و‌گو با رسانه‌ها خودداری کرده است. قرار است دادگاه رسیدگی به پرونده این دو متهم از ماه اکتبر (مهرماه سال آینده) آغاز شود. این زوج ممکن است به جرم قتل با مجازات 60 سال حبس یا حتی اعدام روبه‌رو شوند. پیش‌بینی می‌شود آنها علاوه بر احتمال اعدام و حبس ابد، به اتهام کودک آزاری و بی‌مسئولیتی در قبال دخترشان به 20 سال حبس نیز محکوم شوند. پدر مقتول قرار است با وکیل تسخیری در دادگاه حاضر شود، اما مادرخوانده مقتول وکیل خصوصی خواهد گرفت./ ضمیمه تپش

مترجم: سارا لقایی

منبع:میرور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها