رییس جمهوری در دیدار با فعالان اقتصادی استان هرمزگان در خارج از کشور:

حمایت دولت از سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانی

رییس‌جمهوری شامگاه امروز (چهارشنبه) در دیدار برخی فعالان اقتصادی استان هرمزگان در خارج از کشور با بیان اینکه معتقدیم اقتصاد باید در اختیار مردم و کارآفرینان باشد و بخش مردمی و خصوصی عهده‌دار آن باشد، گفت: تصمیم دولت تدبیر و امید این است که شرایط آرامش و ثبات را در عرصه اقتصادی، بازار و سیاست داخلی و خارجی حفظ کند.
کد خبر: ۶۵۰۴۴۵
حمایت دولت از سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه آرزوی ما این است که همه ایرانیان در سراسر دنیا برای شکوفایی و توسعه کشور تلاش کنند، گفت: امروز زمینه‌های تحقق این کار از سوی دولت فراهم شده است.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری، حرکت و کارآفرینی بدون ثبات کاری دشوار است، گفت: سرمایه‌گذاری و انجام فعالیت اقتصادی باید با پیش‌بینی‌های صحیح همراه باشد و امروز در این دولت تلاش بر این است که بتوانیم فضای اقتصادی را قابل پیش‌بینی کنیم.
دکتر روحانی با اشاره به موفقیت دولت در کنترل تورم و کاهش نرخ آن طی ماه های گذشته گفت: ما معتقدیم صاحبنظران و متخصصان باید کشور را اداره کنند و دولت در این مسیر تنها تسهیل‌کننده امور باشد.
رییس‌جمهوری افزود: آغوش کشور به روی ایرانیان خارج از کشور باز است و ما آماده استفاده از نظرات آنان در راستای رشد و شکوفایی کشور هستیم.
دکتر روحانی توافق با کشورهای ۱+۵ و گام‌های بعدی در راستای توافق نهایی را از جمله قدم‌های جدی دولت در زمینه رفع تحریم‌ها برشمرد و خاطر نشان کرد: امروز تحریم‌ها علیه ملت ایران شکسته شده است.
رییس‌جمهوری با بیان اینکه معتقدیم اقتصاد باید در اختیار مردم و کارآفرینان باشد، افزود: اولویت دولت در راستای شکوفایی بخش خصوصی بر حضور ایرانیان داخل و خارج از کشور است و دولت از حضور همه سرمایه‌گذاران خارجی بخصوص ایرانیان حمایت کرده و تسهیل‌کننده این روند خواهد بود.
رییس‌جمهوری با اشاره به تصمیم دولت برای تحول بندر جاسک و سواحل مکران، این منطقه را فرصتی برای سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی استان هرمزگان و سرمایه‌گذاران خارجی در بخش‌های مختلف قلمداد کرد.
دکتر روحانی اظهار امیدواری کرد که فعالان اقتصادی ایرانی خارج از کشور بتوانند برای آبادانی هر چه بیشتر ایران سرمایه‌گذاری کنند و همزمان موجب هدایت سرمایه‌های خارجی و ورود تخصص‌های گوناگون به کشور شوند.
در این دیدار که علاوه بر رییس جمهوری، دکتر نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور و امین‌زاده معاون حقوقی رییس جمهور نیز حضور داشتند، فعالان اقتصادی استان هرمزگان در خارج از کشور در فضایی صمیمی به بیان دغدغه‌ها و مشکلات و همچنین ارائه پیشنهادات خود در راستای رشد، شکوفایی و رونق اقتصادی کشور و استفاده از پتانسیل‌های ایرانیان خارج از کشور در این زمینه پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها