همسر عباس یزدی شاهد ایران در پرونده کرسنت که پس از ارائه مدارک به دادگاه این پرونده از طریق ویدئوکنفرانس در دبی ناپدید شد، دولت انگلیس را مقصر اصلی ناپدید شدن همسر خود دانست.
کد خبر: ۶۴۹۷۰۹
انگلیس، مقصر ناپدید شدن شاهد کرسنت

به گزارش فارس، همسر عباس یزدی، در این رابطه به بی.‌بی.‌سی گفت که فکر می‌کند حدود 20 هزار صفحه از مدارک همسرش از سوی اداره «کلاهبرداری‌های مهم» انگلیس به ایران ارسال شده که آدرس دفترکار​ یزدی در دبی که از آنجا ربوده شده در میان این اسناد بوده است. همسر عباس یزدی تاکید کرد: من اداره کلاهبرداری‌های مهم و دولت انگلیس را مقصر می‌دانم.

توصیه دانشجویان بسیجی به روحانی

600 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور، تاکید کردند: از حضور اصحاب فتنه در مدیریت‌های میانی جلوگیری کنید.

به گزارش نسیم، آنها همچنین نسبت به آنچه احیای دوباره «شارلاتانیزم مطبوعاتی» خوانده‌اند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

در نامه این دانشجویان آمده است که: «از شما مطالبه داریم با نظارت دقیق بر عملکرد حوزه فرهنگی دولت در هنر،‌ سینما و مطبوعات با هرگونه تساهل سکولاریستی مقابله نمایید تا به اسم اعتدال و آزادی فرصت برای جولان برخی هنرمندان ضد ارزشی فراهم نشود و هنر ارزشی و انقلابی در سایه بی‌توجهی به مسلخ نرود.»

بررسی پرونده آسمان در هیات نظارت

چهار روز پس از توقیف روزنامه آسمان، پرونده این روزنــامه در جلسه روز گذشته هیات نظارت بر مطبوعات مطرح شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سیدعلاءالدین ظهوریان، دبیر هیات نظارت بر مطبوعات در این رابطه گفت: با عنایت به‌این‌که قوه قضاییه بر اساس وظیفه قانونی خود، تخلف آن روزنامه را پیگیری کرده است، نیازی به اتخاذ تصمیم جدیدی از سوی این هیات دیده نشد.

وی افزود: همچنین در این جلسه درباره تغییر وضع 19 نشریه تصمیم‌گیری شد و شماری از آنها مورد موافقت قرار گرفت.

توصیه حدادیان به مداحان بسیجی

سعید حدادیان، از مداحان تهرانی در جمع مداحان بسیجی در توصیه‌ای به آنها گفت: سعی کنید (برای مداحی) پول نگیرید و تلاش کنید برای خود شغلی داشته باشید و از همین راه برای مجالس امام حسین(ع) خرج کنید.

به گزارش سایت جهان، وی ادامه داد: عده‌ای در قبال کار مداحان، رانت و موقعیت‌های خاص پیشنهاد می‌کنند، خدای نکرده به روزی‌رسانی خداوند و حضرت ولی عصر(عج) و حضرت امام حسین(ع) شک نکنید و ارزش کارتان را با پول مقایسه نکنید.

پرونده مذاکرات، در کمیسیون اصل 90

به دنبال فراخوانده شدن وزیر امور خارجه کشورمان به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای پاسخ به برخی پرسش‌ها، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس نیز از بررسی عملکرد وزارت خارجه در مذاکرات هسته‌ای در این کمیسیون با حضور محمدجواد ظریف خبر داد.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شکایاتی که از وزارت خارجه در کمیسیون اصل 90 وجود دارد و همچنین پرونده‌های مربوط به این وزارتخانه، محور گفت‌وگو با این وزارتخانه است.در همین حال اعلام شده که وزیر امور خارجه امروز برای گفت‌وگو با اعضای کمیسیون امنیت ملی به مجلس می‌رود. وی قرار بود روز یکشنبه به این کمیسیون برود که به دلیل دیدار با همتای بلژیکی‌اش، به مجلس نرفت.

دفاع رایس از مذاکرات هسته‌ای

یک روز پس از آن‌که وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا به حق ایران در غنی‌سازی اورانیوم اذعان کرد، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه ان.‌بی.‌سی با دفاع از گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: اکنون این فرصت وجود دارد که به راه‌حلی مسالمت‌آمیز و جامع برسیم؛ موضوعی که شش ماه قبل ممکن نبود.

به گزارش نسیم، وی با بیان این‌که در مذاکرات به روسیه نیاز داریم، بیان کرد: نمی‌دانیم موفق خواهیم شد، اما می‌دانیم به هدف نزدیک‌تر شده‌ایم.

صدور قرار مجرمیت علیه معاون اول احمدی‌نژاد

خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه نوشت: شعبه پنجم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت برای محمدرضا رحیمی قرار مجرمیت صادر کرده است.

پیشتر وکیل مدافع رحیمی از تکمیل تحقیقات این پرونده و ارسال آن برای دادستان تهران به منظور اظهار نظر نهایی خبر داده بود، اما وی از صدور قرار مجرمیت یا منع تعقیب در این پرونده اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته بود اطلاع ندارد پرونده با کدام حالت برای اظهار نظر به دادستان تهران ارجاع شده است.

جلسه لاریجانی با نمایندگان وزارت علوم

در حالی ‌که رسیدگی به پرونده دانشجویان ستاره‌دار در ماه‌های اخیر از موضوعات بحث‌برانگیز میان برخی نمایندگان و وزارت علوم بوده است، خبرگزاری فارس از برگزاری جلسه‌ای میان علی لاریجانی و نمایندگان وزارت‌ علوم درباره این دانشجویان خبر داد.

زهره طبیب‌زاده، عضو کمیسیون آموزش مجلس در این باره با اشاره به آخرین وضع دانشجویان ستاره‌دار و پذیرش مجدد آنان گفت: حدود 50 نفر از دانشجویان ستاره‌دار با اخذ تعهد دوباره به تحصیل مشغول شده‌اند که باید مشخص شود مبنای این تصمیم چه بوده است.

وزارت علوم: دانشگاه ایرانیان را به رسمیت نمی‌شناسیم

با وجودی که بار دیگر موضوع پذیرش دانشجو در دانشگاه ایرانیان در برخی رسانه‌ها مطرح شده، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌گوید: این دانشگاه اجازه فعالیت ندارد و آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

سید حسین حسینی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: دانشگاه ایرانیان تاکنون مجوزی برای فعالیت دریافت نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها