رییس جمهوری در دیدار وزیر امور خارجه سنگاپور:

اراده ایران توسعه روابط با کشورهای آسیایی است

رییس‌جمهوری در دیدارِ وزیر امور خارجه سنگاپور، این کشور را در آسیا حائز اهمیت دانست و گفت: تصمیم دولت تدبیر و امید توسعه روابط با کشورهای آسیایی است.
کد خبر: ۶۴۹۵۶۴
اراده ایران توسعه روابط با کشورهای آسیایی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ظرفیت سنگاپور را برای توسعه روابط با ایران مناسب دانست و با اشاره به حضور فعال سنگاپور در «آ.سه.آن» گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند «آ.سه.آن» را به اکو وصل کند.
دکتر روحانی تأکید کرد: روابط ایران و سنگاپور می‌تواند در ابعاد تجاری، بازرگانی، مالی و بانکی فعال شود.
دکتر روحانی در ادامه ارتباطات گردشگری و فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه گردشگری می‌تواند به این همکاری‌ها عمق ببخشد.
رییس‌جمهوری با اشاره به همکاری در عرصه‌های بین‌المللی افزود: ایران و سنگاپور در مجامع بین‌المللی همکاری‌های خوبی برای حمایت از یکدیگر دارند.

وزیر امورخارجه سنگاپور: ما اعتقاد داریم ایران نقش مهمی در آسیا دارد

وزیر امور خارجه سنگاپور نیز در این دیدار ضمن خرسندی از مهمان‌نوازی گرم جمهوری اسلامی ایران از وی و هیأت همراه، روابط دو کشور را دیرینه و نزدیک خواند و گفت: ما همیشه باور داشته‌ایم که ایران قدرتمند و مستقل می‌تواند نقش مهمی در منطقه و آسیا ایفا کند.
کی شانموگام گفت: ما به دنبال راههایی هستیم که تعاملات خود را با ایران توسعه دهیم و یکی از این زمینه‌ها همکاری‌های فرهنگی است. نمایش فرهنگ ایران در سنگاپور می‌تواند پلی برای آشنا شدن شرق آسیا با فرهنگ ایران باشد.
وزیر امور خارجه سنگاپور ایران را از لحاظ تاریخی و تمدنی کهن و دیرینه یاد کرد و گفت: ایران با تاریخی هزارساله قادر است تجربیات و مسائل زیادی را به آسیا ارائه دهد و خیلی‌ها در آسیا علاقمندند با این فرهنگ و زبان آشنا شوند.

امیدوارم شاهد روابط نزدیکتری بین ایران و آلبانی باشیم

گنجی موکاج سفیر جدید آلبانی صبح امروز (دوشنبه) با رییس‌ جمهوری دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار با بیان اینکه ما برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با آلبانی آمادگی داریم گفت: باید زمینه‌ها برای توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و تجاری بین دو کشور را فعال کنیم.
روحانی افزود: ثبات در منطقه شما و داشتن روابط خوب با ایران از اهداف ما است و امید دارم به زودی شاهد روابط نزدیکتری بین ایران و آلبانی باشیم.
سفیر اکردیته جدید آلبانی نیز در این دیدار گفت: مردم آلبانی مردم ایران را تحسین می‌کنند.
گنجی موکاج با اشاره به برنامه‌های فراوان آلبانی در حوزه‌های فرهنگی برای توسعه روابط گفت: تلاش فراوان خواهم کرد تا همکاری‌ها و روابط دو کشور را ارتقاء دهم.
سفیر جدید آلبانی افزود: با تفکر و روش جدید شما در عرصه بین‌المللی جهان به این درک رسیده است که ایران جایگاه بزرگی در منطقه و جهان دارد.

رییس جمهوری در دیدارِ سفیر جدید اکردیته بروندی در ایران:

اراده ایران توسعه روابط با کشورهای آفریقایی است

سفیر جدید بروندی صبح امروز (دوشنبه) با رییس‌ جمهوری دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار گفت: از اینکه در منطقه آفریقا امنیت برقرار است ابراز خوشحالی می‌کنم.
رییس جمهوری با بیان اینکه اراده دولت تدبیر و امید توسعه روابط با کشورهای آفریقایی است گفت: در راستای کمک به کشور بروندی، برنامه های آموزش فنی کاربردی را ادامه خواهیم داد و در زمینه بهداشت و کشاورزی نیز کمک‌هایی برای توسعه بروندی بعمل می‌آوریم.
سفیر اکردیته جدید بروندی نیز در این دیدار گفت: ما تلاش خواهیم کرد توافق نامه‌های فی‌مابین را اجرایی کنیم.
او با بیان اینکه بروندی برای دومین بار به قطعنامه حقوق بشری علیه ایران به نفع ایران رأی داده است گفت: ما ایران را کشوری دوست می‌دانیم که باید از آن حمایت کرد لذا می‌کوشیم روابط برادرانه و همکاری‌ها را توسعه دهیم.

رییس جمهوری در دیدارِ سفیر اکردیته جدید اسلوونی در ایران:

گسترش صنعت گردشگری می‌تواند منجر به توسعه روابط شود

سفیر جدید اسلوونی صبح امروز (دوشنبه) با رییس‌ جمهوری دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار گفت: ایران آمادگی توسعه روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی با اسلوونی را دارد.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه باید زمینه را برای بخش خصوصی به منظور ارتقاء همکاری‌ها آماده کنیم گفت: ما در زمینه روابط بین‌المللی نیز آمادگی توسعه همکاری‌ها را داریم.
دکتر روحانی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری گفت: هرچقدر بتوانیم دو ملت را به هم نزدیک و همکاری‌های گردشگری را توسعه دهیم، روابط در حوزه‌های مختلف گسترش خواهد یافت.
سفیر اکردیته جدید اسلوونی نیز در این دیدار گفت: پتانسیل‌های زیادی برای ارتقاء روابط فی‌مابین وجود دارد.
وی افزود: همکاری‌ها بین تجار و بخش خصوصی بسیار مهم است و می‌توانیم از آن طریق روابطمان را توسعه دهیم.
سفیر اکردیته جدید اسلوونی اظهار کرد: تبادل هیأت‌ها در سطح اقتصادی، تجاری و سفر قریب الوقوع رییس پارلمان اسلوونی به تهران، سبب توسعه همکاری‌های ما خواهد شد.

رییس جمهوری در دیدارِ سفیر جدید فیجی در ایران:

روابط دوجانبه در زمینه بازرگانی توسعه می‌یابد

راویندران روبین نایرسفیر جدید فیجی صبح امروز (دوشنبه) با رییس‌ جمهوری دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار گفت: همکاری‌های ایران و فیجی در حوزه بین‌المللی به عنوان روسای گروه‌های عدم تعهد و ۷۷ زمینه‌های مناسبی برای توسعه همکاری‌ها ایجاد کرده است.
رییس جمهوری گفت: زمینه‌های روابط دوجانبه بخصوص در تجارت و بازرگانی می‌تواند توسعه یابد.
در این دیدار همچنین سفیر اکردیته جدید فیجی با بیان اینکه ما به عنوان رییس گروه ۷۷ با ایران همکاری‌های خوبی به عنوان رییس جنبش عدم تعهد داشته‌ایم گفت: امیدوارم روابط ما در زمینه‌های فنی و مهندسی توسعه یابد.
راویندران روبین نایر ضمن قدردانی از کمک‌های ایران به فیجی گفت: همکاری‌های ایران و فیجی در زمینه‌های دوجانبه می‌تواند توسعه یابد.

رییس جمهوری در دیدارِ سفیر اکردیته جدید لتونی در ایران:

باید از ظرفیت‌های موجود دو کشور برای توسعه روابط استفاده کرد

آتیس سیانیتس سفیر جدید لتونی صبح امروز (دوشنبه) با رییس‌ جمهوری دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار با تأکید براینکه باید از ظرفیت‌های موجود دو کشور برای توسعه روابط استفاده کرد گفت: روابط ایران و لتونی در زمینه‌های فرهنگی و علمی هم می‌تواند توسعه یابد.
رییس جمهوری افزود: ایران برای روابط با اتحادیه اروپا اهمیت زیادی قائل است و این روابط، روابطی سنتی و تاریخی است.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه روابط ایران با اتحادیه اروپا صرفاً به حوزه تجارت و اقتصاد محدود نیست بلکه به فرهنگ، معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای نیز بر می‌گردد گفت: مبارزه با مواد مخدر، تروریسم و افراطی‌گری از دیگر زمینه‌های همکاری ما با اروپا است.
سفیر جدید لتونی نیز در این دیدار با تبریک انتخاب دکتر روحانی گفت: افتخار می‌کنم که به عنوان اولین سفیر لتونی در جمهوری اسلامی ایران حضور دارم.
آتیس سیانیتس با اشاره به اینکه لتونی در نیمه اول سال آینده ریاست اتحادیه اروپا را به عهده خواهد گرفت گفت: توسعه روابط ایران و اتحادیه اروپا در دوران ریاست لتونی بر اتحادیه از اولویت‌های ما در کنار توسعه روابط دوجانبه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها