در مجمع عمومی سازمان ملل

نتانیاهو: روحانی اشک تمساح ریخت

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا درباره امکان غنی سازی ایران در توافق نهایی هسته ای گفت: ازادامه غنی سازی ایران و توسعه موشک های دوربرد این کشورنگرانم.
کد خبر: ۶۴۹۴۱۰
واکنش نتانیاهو به پذیرش غنی سازی ایران


این سخنان نتانیاهو در واکنش به اظهارات وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا درباره امکان غنی سازی ایران در توافق نهایی هسته ای با این کشور مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، نتانیاهو گفت: با نگرانی به این واقعیت می نگرم که ایران ایمان دارد می تواند برنامه خود را برای کسب سلاح هسته ای به همراه غنی سازی اورانیوم عملی کند و قدرت توسعه موشک های قاره پیما داشته باشد بدون اینکه کسی به این کشور صدمه ای بزند. ایران بدون هیچ مانعی به توسعه این نوع از موشک ها اقدام می کند.

وی افزود: ادغام میان غنی سازی اورانیوم، سلاح و قدرت شلیک موشک یعنی اینکه ایران به همه چیز دست پیدا می کند اما تقریبا هیچ چیزی از دست نمی دهد. توافق هسته ای نهایی با ایران نباید این وضعیت را تقویت کند.

سیاستمدارانی که روزه سکوت گرفته‌ اند

سیاستمداران را به سخن گفتن می‌شناسند، چه آنکه گفتار برای یک سیاستمدار به منزله عمل است و مردم نمی‌توانند یک سیاستمدار ساکت را تصور کنند. برای جامعه ایرانی سیاستمدار ساکت معنایی ندارد.

به گزارش نامه نیوز، این روزها با توجه به شرایط کشور به ویژه در زمینه اقتصادی و سیاست خارجی سکوت برخی از سیاسیون که تجربه گسترده‌ای در اداره کشور داشتند این سوال را در ذهن‌ها ایجاد کرده است که علت این سکوت چیست؟ آیا آنان با دنیای سیاست خداحافظی کرده‌اند یا این سکوت یک استراتژی است برای رسیدن به هدفی که قرار است در آینده محقق شود؟

کمال خرازی که بعد از وزارت 16 ساله ولایتی بر صندلی وزارت خارجه تکیه زد از آرام ترین سیاستمداران ایرانی است. بسیاری از اهالی رسانه یکی از سخت ترین کارهای دنیا را پیدا کردن لبخند در چهره وزیر خارجه خاتمی می‌دانند که همین آرامش در کمال جدیت از خرازی یک چهره ویژه در عرصه دیپلماسی ایران ساخته است.

وزیر برکنار شده در سنگال در دولت دهم، دیگر فردی است که این روزها سکوتش برای اهالی سیاست تعجب برانگیز شده است. منوچهر متکی که بیش از 5 سال در دولت احمدی نژاد عهده دار وزارت خارجه بود از چهره‌های خبر ساز ایران در سال‌های گذشته بوده است و این سکوت او نشان از گلایه‌های اساسی آقای دیپلمات از شرایط کشور به ویژه در زمان انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم دارد.

عبدالله نوری بعد از استیضاح و برکناری از وزارت کشور دولت خاتمی راهی شورای شهر تهران شد و دست به انتشار روزنامه خرداد زد. این روزنامه پس از مدتی توقیف شد. و عبدالله نوری به دادگاه ویژه روحانیت فراخوانده شد و پس از چندین جلسه محاکمه و دفاع، و بنابر اتهام‌هایی مانند توهین به مقدسات، نشر اکاذیب، اقدام بر علیه امنیت ملی و نظایر اینها، در دادگاه ویژه روحانیت محاکمه و به ۵ سال زندان محکوم گردید. مرگ برادر باعث آزادی وی شد و پس از آن، نوری گوشه نشینی را به حضور در صحنه سیاست ترجیح داد.

دیگر فردی که می‌شود از وی به عنوان یک سیاستمدار ساکت نام برد، موسوی خوئینی‌هاست. او چندسالی است به ویژه بعد از حوادث سال 88، گوشه نشینی را به فعالیت‌های سیاسی ترجیح داده است.

محمود احمدی نژاد و مشایی، مراد و مرید معروف دولت نهم ودهم، این روزها به دور از هیاهوهای گذشته در یکی سکوت خبری کامل قرار دارند. دو فردی که تا قبل از خرداد 92 همیشه تیتر اخبارها و رسانه‌ها بودند، بعد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به گوشه خلوت خود رفتند و آنطور که گفته می‌شود خود را برای آینده نزدیک آماده می‌کنند تا هم سکوت خود را بشکنند هم به قدرت بازگردند. شکستن سکوت این دو می‌تواند جذابیت‌های فراوانی برای جامعه بی خبری ایران داشته باشد. سکوت احمدی نژاد در حالی ادامه دار است که افراد نزدیک به رئیس دولت‌های نهم و دهم از چاپ و انتشار خاطرات او سخن به میان می‌آورند.

توقیف روزنامه آسمان در رسانه های بیگانه

توقیف روزنامه آسمان در پی هتک حرمت به حکم قرآنی قصاص بازتاب گسترده ای در خطوط خبری - تحلیلی شبکه های ماهواره ای داشته است. برخی از این شبکه ها این توقیف را زودهنگام دانسته اند و با سناریوسازی علت توقیف روزنامه آسمان را همکاری پشت پرده سپاه و قوه قضائیه در برابر رسانه های اصلاح طلب عنوان کرده اند.

از سوی دیگر؛ سکوت مسئولین دولتی در قبال توقیف این روزنامه هم باعث شد تا شبکه های ماهواره ای در خطوط خبری خود انتقاداتی به روحانی و مسئولین دولتی مطرح نمایند.

همچنین موضوع مذاکرات جامع ایران و 1+5 که دور اول آن در وین برگزارشد؛ همچنان مورد توجه شبکه های ماهواره ای است. خط تحلیلی این شبکه ها این است که برای مخاطبین خود جا بیندازند اولا؛ فضای مذاکرات رو به رشد و سازنده بوده است. ثانیا؛ زمان رسیدن به توافق نهایی کاهش پیدا کرده است.

تمجید یک ضد انقلاب از رضاشاه

علیرضا نوری ‌زاده ضد انقلاب فراری در مقاله ای که در سایت گویا نیوز منتشر شد به تعریف و تمجید از رضاشاه پرداخت و نوشت:پیش از انقلاب هم کمتر کسی از ما پهلوی اول را می شناخت . خود دستگاه محمد رضا پهلوی نیز در این عدم شناخت مؤثر بود که به قول اسدالله علم الملک عقیم و به قول شیخ اجل دو پادشاه در اقلیمی نگنجند .

نوری ‌زاده کشف حجاب و رواج بی عفتی در ایران را از خدمات رضاشاه نامید و گفت: این رضاشاه بود که مقام زن را از وسیله ی آشپزخانه با حجاب جهل برگرفته، و دفع شهوت و ادامه نسل آقا ، به جایگاه شریک زندگی مرد رسانده بود .رضاشاه با کلاه پهلوی و بعدا شاپو ملتی را آراست و هویت ظاهری بخشید .

در این مقاله آمده است: در باره رضاشاه چه بگویم وقتی در پاسخ آتاتورک که می پرسد ، به سرباز بی سواد ترک دوماهه باالفبای لاتین خواندن و نوشتن یاد میدهیم شما چرا خط فارسی را لاتین نمیکنید؟ میگوید : من مشکل زیادی دارم چون باید پاسخ فردوسی و حافظ و سعدی را بدهم به آنها چه بگویم اگر خط فارسی را عوض کنم؟

این رضا شاه بود که ایران را یکپارچه کرد . این را دکتر صادق زیبا کلام با شجاعت در تلویزیون آواز کرد . ما حتی در خارج شجاعت زیباکلام را نداریم؟

اسناد مداخله آمریکا در فتنه88

سید مجتبی ثمره‌هاشمی دستیار ارشد دولت محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه اسناد مداخله آمریکایی‌ها در فتنه 88 موجود و روشن است، گفت: آمریکایی‌ها در سال 88 یک سیستم جهانی مجازی را تقویت و پشتیبانی مالی کردند تا در ایران درگیری و فتنه ایجاد کنند البته چنین اقداماتی از نظام آمریکا بعید نیست اما اینکه بخواهیم در مقابل آنها ضعیف برخورد کنیم، بعید است.

وی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که آیا پروژه رفع حصر یک سناریوی آمریکایی‌ است یا خیر،‌گفت: این موضوع داخلی است و به آنان ربطی ندارد اگر حقوق شهروندی برای دولت آمریکا مهم است چرا شهادت دانشمندان هسته‌ای را به صراحت و اسارت اخیر 5 مرزبان ایرانی را محکوم نکردند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها