یکی از متهمان در محل قرار دستگیر و نوجوان 15 ساله نجات یافت

ناکامی ​2 آدم ربا در اخاذی 100 میلیون تومانی

مردی که با ربودن دختر چهار ساله مشهدی، قصد اخاذی از خانواده او را داشت، دستگیر شد.
کد خبر: ۶۴۹۲۸۲
نجات دخترک 4 ساله از اسارت مرد آدم‌ربا

به گزارش جام‌جم، آتنای چهار ساله در یکی از روز‌های بهمن وقتی از خانه خارج شد تا با کودکان همسایه بازی کند، به‌طرز مرموزی گم شد و تلاش والدینش برای یافتن وی بی‌نتیجه ماند.

با شکایت والدین آتنا در پلیس آگاهی، تحقیق در این زمینه آغاز شد. پدر آتنا گفت: مرد غریبه‌ای با خانه‌ام تماس گرفته و گفته کودکم را ربوده و باید برای آزادی او چند میلیون تومان پرداخت کنم و اگر این پول درخواستی در اختیارش قرار نگیرد، فرزندم را خواهد کشت.

ماموران انتظامی با آموزش به شاکی خواستند در تماس بعدی مرد آدم‌ربا در محل قرار حاضر شود. این در حالی بود که تحقیق برای شناسایی مخفیگاه مرد آدم‌ربا و نجات گروگان خردسال ادامه داشت تا این که چند روز بعد مرد آدم‌ربا در تماس دوباره با این خانواده خواست مبلغ درخواستی را به یکی از محله‌های شهر بیاورد.

در پی این درخواست ماموران همراه شاکی در محل قرار با آدم‌ربا حاضر و آنجا را محاصره کردند، اما مرد آدم‌ربا در محل ملاقات حاضر نشد. مرد آدم‌ربا پس از آن چند مرتبه دیگر با این خانواده تماس گرفت و با آنها قرار ملاقات‌ گذاشت، اما سر قرار نیامد.

در مرحله بعدی تحقیقات دو روز پیش مرد آدم‌ربا در تماس با خانواده آتنا از پدر او خواست پول درخواستی را درون کیسه‌ای گذاشته و به یکی از محله‌های شهرستان سبزوار بیاورد. ماموران با اطلاع از این موضوع همراه پدر کودک به این شهرستان اعزام شدند، اما این‌بار هم متهم در محل حاضر نشد. این در حالی بود که یک گروه از ماموران در یکی از محور‌های مواصلاتی سبزوار مرد میانسالی را مشاهده کردند که در این محل با دختر خردسالی با یک موتورسیکلت در حرکت بود. با ظنین شدن پلیس به مرد موتورسوار، وی متوقف شد و او ادعا کرد، این کودک فرزندش است و می‌خواهد او را به مرکز درمانی ببرد.

دخترک زبان گشود

در حالی که تحقیق از این فرد ادامه داشت، دخترک با گریه عنوان کرد این مرد بابای من نیست، من را پیش مامان و بابام ببرید.

گفته‌های دخترک کافی بود که ماموران اطمینان پیدا کنند این مرد همان آدم‌ربای فراری بوده و دختر همراهش نیز آتنای ربوده شده است. با دستگیری مرد میانسال، ساعاتی بعد‌ پدر آتنا، فرزندش را در پلیس آگاهی تحویل گرفت.

مرد آدم‌ربا نیز با انتقال به پلیس آگاهی مشهد در بازجویی به جرمش اعتراف کرد و گفت: 9 بار به اتهام سرقت و اخاذی دستگیر و زندانی شده‌ام و حتی بخشی از محکومیت تبعید را در شهرستان نهبندان سپری کردم و پس از آزادی دوباره جرایم خود را از سر گرفتم.

وی اضافه کرد: یک روز با دیدن آتنا که با دختران دیگر در کوچه بازی می‌کرد، تصمیم به ربودن وی گرفتم و در پرس و جو از همسایه‌ها وقتی اطمینان یافتم خانواده‌اش وضع خوبی دارند، او را ربودم تا از خانواده‌اش اخاذی کنم.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
سیما
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
چرا با این افراد سابقه دار برخورد نمی شود؟؟
حسن یوسفی ازاهواز
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
حكم چنین ادمی باید اعدام باشد.واقعا من از ماموران نیروی انتظامی تشكر می كنم و خسته نباشید عرض میكنم؛ چون من از چنین موضوعی گریه ام گرفت
حسین
United States
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
9بار به زندان افتاده وبعد بسلامتی آزادشده باc هم بسلامتی آزاد میش
حسین قراگوزلو
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
با سلام
قوه قضائیه باید فكری برای مجرمین این چنینی بكند. وقتی مجرم بعد از طی زندان كوتاه مدت خود ، مجاب به اعمال مجرمانه میشود ، پیامش به قانونگذار و پلیس این است كه شما با این قوانینتان از پس من مجرم برنمیآئید!
حتما آدم ربا باید مرتكب قتل شود تا وی به اشد مجازات برسد؟
در جامعه ما كه برخی افراد تا پتك بالای سرشان نباشد حاضر به اطاعت از قوانین نیستند ، قوانین به مراتب سخت تر و عذاب آورتری برای مجرمین پیش بینی شود.
روز روشن مردان هم در كوچه و خیابان امنیت ندارند و هر آن ممكن است زورگیر یا ... حمله نماید چه برسد به زنان و كودكان. باتشكر از توجهتان
نگران جامعه
United States
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
اگه اعدامش نكنید به كل جامعه و افكار عمومی ظلم كردید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها