بسیاری از کاربران سرویس ADSL برای استفاده همزمان توسط گجت‌های دیگر، از مودم‌های وای‌فای استفاده می‌کنند. این مودم‌ها که بعضا قوی هم نیستند، ممکن است برخی اوقات کاربران را در آنتن‌دهی و سرعت کلافه کنند. برای تقویت آنتن‌دهی وای فای مودم، به‌طور مختصر در این مطلب پنج راهکار را به شما معرفی می‌کنیم.
کد خبر: ۶۴۹۲۶۲
راه‌های تقویت قدرت آنتن در مودم‌های wifi

1ـ‌ پیدا کردن بهترین مکان برای مودم

اولین و مهم‌ترین مرحله، پیدا کردن بهترین جای ممکن برای مودمتان است. بهترین مکان برای قرار دادن روتر فضایی باز است که علاوه بر برخورداری از ارتفاع مناسب، قرار نگرفتن سر راه سیگنال‌های دیواری است. همچنین توجه داشته باشید اگر از تمام محیط خانه به اینترنت وصل می‌شوید، بهترین مکان برای مودم شما مرکز خانه است در غیر این‌صورت می‌توانید جای مناسب برای مودم را با آزمایش و خطا پیدا کنید. برای یافتن قدرت سیگنال در نقاط مختلف منزل، می‌توانید از نرم‌افزارهای قدرت‌یاب سیگنال مانند Inssider یا نرم‌افزارهای مشابه استفاده کنید. بهتراست نرم‌افزار را روی لپ‌تاپ خود نصب کنید، سپس در نقاط مختلف خانه از دسترسی و کیفیت سیگنال‌های شبکه با خبر شوید. با کنار هم گذاشتن اطلاعات به دست آمده می‌توانید بهترین مکان قرارگیری دستگاه روتر را تشخیص دهید. توجه داشته باشید بهتر است آنتن یا آنتن‌های مودمتان را به صورت عمودی تنظیم کنید.

2- از شر سیگنال‌های مزاحم خلاص شوید

روترهای دیگر فقط دستگاه‌هایی نیستند که روی سیگنال وای‌فای خانگی شما تاثیر می‌گذارند؛ وسایلی مانند تلفن‌های بی‌سیم، مایکرو‌ویوها و دیگر دستگاه‌های بی‌سیم یا موج‌دار تأثیرات منفی بر سرعت و کیفیت سیگنال دریافتی شما می‌گذارد. بنابر این بهتر است مودم خود را نزدیک این وسایل قرار ندهید. همچنین مطمئن شوید مودمتان نزدیک وسیله‌ای فلزی یا آینه بین مودم (روتر) و رایانه، لپ‌تاپ یا کنسول بازی نباشد. اجسام فلزی،‌ آینه و هر وسیله الکترونیکی دیگر که در محدوده فرکانسی 2.4 گیگاهرتز کار کند، باعث کاهش قدرت سیگنال و اختلال در ارتباط و کاهش کیفیت ارتباط می‌شود.

3ـ تعویض آنتن

معمولا دستگاه‌های روتر با یک آنتن از نوع omni-directional که کیفیت معمولی نیز دارد فروخته می‌شوند، بنابراین اگر می‌خواهید محدوده و جهات پخش شدن سیگنال‌های شبکه بی‌سیم خود را افزایش دهید، می‌توانید با خرید یک آنتن uni-directional قوی‌تر و نصب آن روی دستگاه روتر خود، این کار را انجام دهید. اگر آنتن بهتری را در بازار برای خرید پیدا نکردید،‌ دست‌کم می‌توانید از آنتن‌های بهتر از مدل فعلی، آنتن روتر خود را که به فناوری omni-directional مجهز است، استفاده کنید.

4ـ استفاده از ورق‌های آلومینیومی

بیشتر روترها روی خود یک آنتن دارند که اطلاعات و سیگنال‌ها را به همه جهت‌ها ارسال می‌کنند، درست همانند یک لامپ معمولی که نور را پخش می‌کند. در صورتی که از دستگاه روتر خود در مرکز خانه خود استفاده می‌کنید، این ویژگی می‌تواند خیلی مفید باشد، اما اگر روتر شما در گوشه‌ای از خانه قرار دارد، می‌توانید با استفاده از یک ورق آلومینیومی و حتی یک قوطی نوشابه باز شده به صورت ورقه بین دیوار و دستگاه روتر خود از هدر رفتن سیگنال‌ها جلوگیری کنید و آنها را دوباره به سمت محدوده کاری خود برگردانید. البته اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از این ترفند بگیرید، بهتر است کمی روی حالت ورق آلومینیومی در پشت روتر کار کنید و با انتخاب شکل‌های مختلف به بهترین حالت ممکن دست یابید.

5 ـ استفاده از سخت‌افزارهای جانبی

افزایش محدوده قابل دسترسی بودن شبکه، یکی دیگر از مواردی است که کاربران شبکه‌های بی‌سیم خانگی به آن نیاز دارند. برای این‌کار بهترین روش ممکن استفاده از سخت افزارهای جانبی است که به چند مورد آن می‌پردازیم:

استفاده از دستگاه WiFi Repeater: این دستگاه همان‌طور که از اسم آن پیداست، قابلیت دارد که سیگنال‌های ارسالی دستگاه روتر بی‌سیم شما را دریافت کند. سپس آن را با کیفیت و قدرت اولیه در تمامی جهات پخش کند. بهترین حالت استفاده از این دستگاه در نقاطی است که مرز دریافت سیگنال‌های دستگاه روتر ماست. با این کار می‌توانیم محدوده شبکه خود را بدون نیاز به هیچ سیمی افزایش دهیم.

استفاده از یک روتر دیگر: یکی دیگر از روش‌هایی که برای افزایش محدوده‌های شبکه بی‌سیم به شما پیشنهاد می‌کنیم، خرید و استفاده از یک روتر دیگر در کنار روتر فعلی شماست. می‌توان روتر دوم را با یک کابل به شیوه LAN را به روتر اصلی وصل کرد.

استفاده از یک Access Point: با استفاده از یک دستگاه Access Point نیز می‌توانید به محدوده شبکه بی‌سیم خود وسعت بیشتری بدهید مانند استفاده از WiFi Repeater که در بالا با آن آشنا شدیم. از مزایای این روش می‌توان به قابلیت اتصال سیستم‌های بیشتر به شبکه و از معایب آن می‌توان به قیمت بالای این دستگاه نسبت به یک روتر اشاره کرد.همچنین دستگاه‌هایی برای افزایش کیفیت و برد سیگنال روتر شما به نام Range Extender در بازار موجود است که می‌توانید آن را در فواصل دور هم قرار دهید./ ضمیمه کلیک

محمد بیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها