سارقان سابقه دار که در پوشش مامور مبارزه با موادمخدر از طعمه های خود زورگیری می کردند، در جریان آخرین سرقت خود دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۴۹۰۳۰
زورگیری 2 سارق در پوشش مامور پلیس

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 23 بهمن امسال مأموران کلانتری 177 خاور شهر هنگام گشت زنی در خیابان محمودآباد به دو سرنشین یک دستگاه خودرو سمند نقره ای رنگ مشکوک شده در بازرسی از خودرو و سرنشینان آن یک دستگاه بی سیم کشف کردند.

با توجه به کشف بی سیم غیر مجاز از دو سرنشین خودرو سمند به نام های «داوود . ع» 18 ساله و «مهدی . د» 28 ساله، این دو نفر برای انجام تحقیقات مقدماتی به کلانتری منتقل شدند.

همزمان با آغاز تحقیقات اولیه، پرونده ای تحت عنوان «سرقت تحت پوشش مأمور» از سوی سرنشینان یک دستگاه خودرو سمند در تجسس ویژه کلانتری 177 خاورشهر در حال رسیدگی بود.

مأموران با توجه به شباهت ظاهری میان اظهارات شاکی پرونده و خودرو توقیف شده و همچنین احتمال ارتکاب سرقت از سوی سرنشینان آن، از شاکی پرونده برای شناسایی سارقان احتمالی دعوت به عمل آوردند.

با حضور شاکی پرونده وی بلافاصله هر دو سرنشین خودرو سمند را به عنوان سارقان مأمور نما مورد شناسایی قرار دارد و به مأموران اظهار کرد: این دو نفر پس از آنکه با درخواست من مبنی بر ارائه کارت شناسایی روبه رو شدند، اقدام به ضرب و شتم من کرده و پس از سرقت وجوه نقد همراهم به سرعت از محل متواری شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت های تحت پوشش» و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای شهرری، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات در پایگاه نهم، مالباخته در اظهارات خود و در خصوص نحوه سرقت اموالش از سوی متهمان به کارآگاهان گفت: صبح روز 23 بهمن در حال رفتن به محل کار خود در خاورشهر – روستای محمودآباد بودم که یک دستگاه خودرو سمند مرا متوقف کرد و دو سرنشین داخل آن از من درخواست کارت شناسایی کردند. این دو نفر با اشاره به متهمان ، به بهانه همراه داشتن موادمخدر اقدام به بازرسی بدنی من کرده و در حالیکه یک نفر از آنها بی سیم بدست داشت، مدعی شدند که من در زمینه خرید و فروش مواد مخدر فعالیت دارم.

شاکی افزود: زمانی که سرنشینان خودرو سمند به بهانه موادمخدر و تصمیمشان برای بازداشت، در حال تهدید من بودند از آنها درخواست کردم تا کارت شناسایی خود را ارائه کنند تا از مأمور بودنشان اطمینان پیدا کنم که ناگهان به سمت من حمله ور شده و مرا زیر مشت و لگدهای خود قرار دادند. آن زمان بود که شروع به درخواست کمک کردم اما آنها پس از سرقت تمام وجوه نقد داخل لباسم به سرعت سوار ماشین شده و از محل متواری شدند.

با آغاز تحقیقات از متهمان، «داوود . ع» به عنوان مجرم سابقه دار پایگاه نهم که در سال 1390 نیز به اتهام سرقت تحت پوشش دستگیر و روانه زندان شده بود مورد شناسایی قرار گرفت.

بررسی سوابق وی نشان داد که وی پس از گذراندن دوران محکومیتش به تازگی از زندان آزاد و دوباره به همراه یکی از بچه محل های خود به نام «مهدی» سرقت های خود را از سر گرفته است.

با بررسی خودرو سمند به دست آمده از متهمان مشخص شد که خودرو دارای سابقه سرقت بوده و چندی پیش در منطقه شهرری به سرقت رفته است.هر دو متهم در اعترافات خود با بیان این موضوع که با خودروهای سرقتی، سرقت های تحت پوشش متعددی داشته اند به استفاده از انواع خودروهای پراید، پژو 405 و سمند در سرقت ها اعتراف و عنوان داشتند که پس از رها کردن خودروهای سرقتی در بیابان ها و زمین های زراعی منطقه شهرری، خودروی جدیدی سرقت و دوباره سرقت های تحت پوشش مأمور خود را انجام داده اند.

سرهنگ حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره زورگیری، اخاذی و سرقت های تحت عناوین دولتی به ویژه در قالب مأمورین مبارزه با موادمخدر، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم ارتکاب و مالباختگان در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. به همین خاطر از تمام شهروندان و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد به ویژه در مناطق شهرری، عباس آباد، کهریزک، اتوبان شهید باکری، محمودآباد، شهید ستاری، تهران نو، پاکدشت، فیروزآباد مورد زورگیری، تهدید و سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایت خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها