موج تازه هشدار بی‌آبی در آستانه فصل گرما

سدهای تهران فقط 21 درصد آب دارد

54 سد کشور در حال حاضر با کاهش 30 درصدی حجم آب مواجه شده اند و تنها سه سد میجران، سقزچی و پیشین در بهترین شرایط و در حال سرریز شدن هستند.
کد خبر: ۶۴۸۸۹۷
افت شدید ذخیره آب 66 سد به زیر 30 درصد

در پایان هفته گذشته 13 سد از جمله گیلارلو، ماشکیدعلیا، دولت آباد، البرز، بافت و جگین افزون بر 90 درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند. همچنین سه سد در حال سرریز در کشور گزارش شده اند.

سدهای سقزچی، میجران و پیشین در حال سرریز شدن بوده و در بهترین شرایط از لحاظ ذخیره آب قرار دارند. هم اکنون 66 سد کشور از جمله سدهای لار، بارزو، استقلال، کمال صالح، کرخه، زاینده رود، 15 خرداد و دوستی کمتر از 30 درصد حجم خود ذخیره آب دارند.

همچنین 54 سد کشور در زمان حاضر با کاهش 30 درصدی حجم آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای سفیدرود، لار، درودزن، بوکان، استقلال، لتیان، زاینده رود و دوستی از آن جمله محسوب می شوند.

طبق اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، 14 سد کشور در زمان حاضر از افزایش 20 درصدی ورودی آب در مقایسه با زمان مشابه پارسال برخوردار هستند که سدهای اکباتان، لار، گاوشان، زیردان و خیرآباد نیکشهر از آن جمله هستند.

همچنین 50 سد کشور در حال حاضر با کاهش 30 درصدی حجم آب ورودی خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای سفیدرود، ستارخان، کرخه، گلستان 1 و 2، درودزن، ملاصدرا، استقلال، دوستی، مارون، کوثر، بوکان، مهاباد و چاه نیمه ها از آن جمله اند.

53 درصد از کل ورودی های آب به مخازن سدهای کشور و 57 درصد از کل آب های خروجی از سدهای کشور در هفته گذشته متعلق به سدهای استان خوزستان بوده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها