لاریجانی در همایش روز ملی مهندس:

کشور به بیماری اتکا به نفت دچار است

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت: در اقتصاد مقاومتی باید به استعدادهای درون کشور توجه داشت و دشمن را به عقب راند و منظور خود عقب نشینی نیست.
کد خبر: ۶۴۸۶۴۵
اقتصاد مقاومتی خودعقب نشینی نیست

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز شنبه در نشست تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: اقتصاد مقاومتی راهکارهایی دارد که باید به آن توجه شود و دستگاه قضایی نیز کمک می کند تا اقتصاد مقاومتی محقق شود.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با زمین خواری و سودپرستانی که جنگل را تخریب می کنند از وظایف است، افزود:باید تصمیمات قوی ، جدی و هماهنگ برای جلوگیری از تخریب جنگل ها و زمین خواری در استان های شمالی اتخاذ شود.

رئیسی بر لزوم اقدام هماهنگ محیط زیست، منابع طبیعی و دستگاه‌های مرتبط برای مقابله با زمین خواری در استان‌های شمالی تاکید کرد و افزود: باید جلوی تجاوزات به بخش جنگل را گرفت.

وی با اشاره به اینکه با قاچاق کالا سخن گفتن از تولید ملی بیهوده است، یادآور شد: قاچاق کالا جایی برای خودکفایی نمی گذارد و با این بخش منافات دارد.

معاون اول قوه قضائیه اقتصاد مقاومتی را یک بسته و پیکج دانست و افزود: همه بخشها در این اقتصاد مقاومتی باید به استعدادهای درون کشور توجه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزایش اعتماد مردم نسبت به عموم دستگاهها بویژه عدلیه را ضروری دانست و گفت: ما باید تلاشمان سبب شود تا اعتماد مردم به دستگاهها و کارآمدی نظام افزایش یابد.

معاون اول قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش به تفاوت مدیریت در نظام اسلامی و غیر اسلامی اشاره کرد و افزود: پاسخگویی برابر خداوند و عالم را محضر خدا دانستن زیربنا و اندیشه تفکر حضرت امام راحل است که باید تسری یابد.

وی اظهار کرد: خودکنترلی قوی ترین سیستم نظارتی است و هر چه اخلاق بیشتر نهادینه شود کارآمدی دستگاهها نیز افزایش می یابد.

رئیسی افزود:در نگاه مدیریت اسلامی عشق و محبت به مردم پایه و اساس است در حالی که اکنون در کشورهای استکباری حقوق بشر زمینه ای برای تسلط بر کشورهاست و طبیعتا طرفدار بشریت نیست.

وی گفت: اصل نظارت همگانی و امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده سلامت نظام اداری و در مجموعه قضایی که احقاق حقوق مردم است باید این اصل مورد توجه قرار گیرد.

معاون اول قوه قضائیه مسئله تقوا را در دستگاه قضایی با اهمیت برشمرد و افزود: در نظام الهی تنها عدالت امام مسلمین کافی نیست بلکه همه کسانی که امام را یاری می کنند باید عادل باشند.

در این مراسم، از خدمات هشت ساله حجت الاسلام حسین طالبی تقدیر و حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد به سمت رئیس کل دادگستری استان مازندران معرفی شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها