عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

عملکرد آخوندی به هیچ وجه در خور استیضاح نیست

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس٬ با بیان اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی فعلا منتفی است، گفت: نمایندگان اصراری به استیضاح وزرا ندارند اما اگر قول‌های وزیر راه برای حل مشکلات راه آهن مشهد٬ شیروان٬ بجنورد و گرگان تا دو ماه آینده عملی نشود پرونده استیضاح دوباره باز خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۷۹۴۴
استیضاح آخوندی متوقف شد

«عبدالرضا عزیزی» با اشاره به جلسه امروز (چهارشنبه 30 بهمن) کمیسیون اجتماعی مجلس٬ گفت: در جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون اجتماعی مجلس٬ که با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی برگزار شد در مورد آخرین وضعیت راه آهن مشهد٬ شیروان٬ بجنورد و گرگان بحث و گفت‌وگو شد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه بررسی مشکلات راه آهن مشهد٬ شیروان٬ بجنورد و گرگان علت اصلی دعوت وزیر راه و شهرسازی به کمیسیون اجتماعی مجلس بود٬ افزود: راه آهن مشهد٬ شیروان٬ بجنورد و گرگان جزو تعهدات دولت قبل است و طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد٬ یک میلیارد و 56 میلیون و 720هزار یورو برای ساخت 570 کیلومتر راه آهن به دولت گذشته اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: راه آهن مشهد٬ شیروان٬ بجنورد و گرگان طبق قراردادی بین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شرکت مسکن و عمران قدس رضوی بسته شده که در آن ابهاماتی گسترده مشاهده شده است٬ از این رو دولت جدید به این نتیجه رسید که عملیات اجرایی در این پروژه را از ابتدا آغاز کند.

عزیزی گفت: وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی قول داد تا پروژه راه آهن مشهد٬ شیروان٬ بجنورد و گرگان هرچه سریعتر به اتمام برسد و همچنین متعهد شد از فردا ماشین آلات ساخت پروژه در منطقه آماده به کار باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی قول داد تا یک ماه آینده قرارداد ساخت و تکمیل خط آهن مشهد٬ شیروان٬ بجنورد و گرگان به بانک مرکزی ارائه شود و این بانک نیز با گشایش ال سی این پروژه٬ ساخت و توسعه آن را آغاز کند.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، گفت: هدف نمایندگان مجلس انجام کار است و اصراری بر استیضاح وزرا ندارند٬ اما به دلیل آنکه در رابطه با خط آهن مشهد٬ شیروان٬ بجنورد و گرگان در گذشته به رییس جمهور نامه نوشتیم و رونوشت آن را نیز به وزرای راه و شهرسازی٬ نیرو٬ کشور و اقتصاد و داریی ارسال کردیم ولی جوابی دریافت نکردیم٬ استیضاح وزیر راه و شهرسازی در دستور کاری این کمیسیون قرار گرفت.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس٬ تصریح کرد: در جلسه امروز کمیسیمون اجتماعی٬ وزیر راه و شهرسازی با صبر و تامل به سوالات نمایندگان پاسخ و قول داد تا مشکلات این راه آهن را برطرف کند٬ براین اساس مقرر شد بحث استیضاح تا دو ماه آینده منتفی شود٬ اما در صورتی که قول‌های وزیر عملی نشود پرونده استیضاح نیز دوباره باز خواهد شد.(خانه ملت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها