سربازهای چینی اکنون نسبت به نسل قبل از خود قدبلند تر و چاق تر شده اند و به همین دلیل در داخل تانک های ارتش که طراحی شان به 30 سال قبل باز می گردد، احساس تنگی جا می کنند.
کد خبر: ۶۴۷۸۷۴
سربازهای چینی در تانک هایشان جا نمی​شوند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس تحقیقاتی که اخیرا انجام شده است نیروهای مسلح چین به نسبت همتایان خود در 20 سال پیش به طور متوسط 2 سانتیمتر قد بلند تر و دور شکمشان 5 سانتیمتر افزایش یافته است.

نتیجه اینکه برای سربازان داخل شدن در برخی از مدل های تانک که 30 سال پیش برای افراد کوچک اندام تر طراحی شده اند، دشوار شده است.

روزنامه ارتش خلق آزادی بخش نوشته است: مشکل دیگر این است که قنداق برخی سلاح ها مانند تفنگ و مسلسل دستی برای تعدادی از سربازان کوتاه بوده و مانع نشانه گیری دقیق آنها می شود.

این تحقیقات که از سال 2009 روی بیش از 20 هزار سرباز انجام شده است نتیجه می گیرد که باید تجهیزات نظامی مدرنیزه شده و با استانداردهای بدنی نظامیان مطابقت کنند.

دینگ سونگتائو مسئول این تحقیق تاکید می کند: همان گونه که سایز لباس در طول زندگی فرد تغییر می کند، تجهیزات نظامی نیز در میدان نبرد باید مطابق با قد و هیکل سربازان باشد.

براساس گزارش اندیشکده بریتانیایی انستیتو توسعه ماوراء دریا (ODI) نرخ اضافه وزن و چاقی در چین از سال 1980 تاکنون دوبرابر شده است.

در پی رونق بی سابقه اقتصادی چین شیوه تغذیه مردم این کشور تغییر کرده و آنها بیش از پیش گوشت، مواد چربی و مواد قندی می خورند و کماکان به خوردن غلات و مواد نشاسته دار نیز ادامه می دهند.

مترجم: بهرام افتخاری - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها