مسکن اجتماعی تا پایان امسال نهایی می‌شود

دستورالعمل جدید خرید و فروش مسکن مهر

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه تا پایان اسفند سازوکار اجرایی مسکن اجتماعی نهایی می‌شود، گفت: در دستورالعمل جدید مسکن مهر، واجدین شرایط خرید و فروش مسکن مهر مشخص می‌شوند.
کد خبر: ۶۴۷۸۷۲
دستورالعمل جدید خرید و فروش مسکن مهر

سید محمد پژمان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخشنامه اول خرید و فروش مسکن مهر شامل افرادی می‌شد که واجد شرایط دریافت مسکن مهر بودند، گفت: در شرایطی که در این‌باره اعلام شد تسهیلاتی را قائل شده بودند، اما به دلیل آنکه به آزادسازی کامل مسکن مهر معتقدم بودیم، تلاش شد تا این آزادسازی به شکل کامل انجام شود.

وی با بیان اینکه نیاز بود تا بعضی از تصمیماتی که در دولت قبل گرفته شده بود تصحیح، تغییر یا لغو کنیم، افزود: در این راستا این پیشنهاد به دولت رفت و شرایط برداشته شد و این امکان فراهم آمد تا افراد معاملات مسکن مهر را انجام دهند.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن افزود: آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر به متناسب شدن عرضه و تقاضای مسکن در بازار کمک خواهد کرد و کارهای اداری خرید و فروش از جمله تنظیم قرارداد اجاره به نام فرد جدید، توسط سازمان ملی زمین و مسکن و انتقال تسهیلات پرداخت شده به خریدار جدید نیز توسط بانک باید انجام شود.

پژمان تصریح کرد:‌ زمانی که قسط چهارم تسهیلات بانکی را سازنده دریافت کرد اما کار به اتمام نرسیده است حاکی از آن است که متقاضی هنوز آورده خود را کامل نکرده است بنابراین باید مکانیسمی برای عمل به تعهد باقیمانده وجود داشته باشد که اطمینان بخش باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این صورت مشخص می‌شود که کار باقیمانده چقدر هزینه خواهد داشت، افزود: فرد متقاضی متعهد تامین باقیمانده باشد تا معامله به‌ گونه‌ای انجام نشود که متقاضی آن را به‌عنوان یک واحد تکمیل شده داد و ستد کند. یک سری از جزئیات از این دست را قرار شده در بخشنامه جدید خرید و فروش مسکن مهر لحاظ شده که هر چه سریعتر نسبت به ابلاغ آن اقدام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: کلیت این دستورالعمل بحث آزادسازی است که امیدواریم با این کار به اقدامات رسمی و قانونی و منافع صاحبان واحدهای مسکونی کمک کرده باشیم زیرا در مقاطع خرید و فروش غیررسمی با مبالغ پائینی مسکن مهر را معامله می‌کردند.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه با آزادشدن خرید و فروش مسکن مهر ارزش این واحدها ارتقا پیدا کرد، گفت: به‌طور قطع هر جا که افزایش ارزش یک واحد مواجه هستیم استقبال برای استفاده از واحدها و سکونت در آن بیشتر می‌شود.

پژمان با بیان اینکه ‌معتقدیم عرضه این میزان واحد می‌تواند به تعادل‌بخشی و قیمت‌های بازار کمک خواهد کرد، افزود: رصدها حاکی از نشانه‌های خوب تاثیر خرید و فروش مسکن مهر بر بازار است همچنین در خصوص مسکن اجتماعی وعده دادیم که مطالعات طرح جامع مسکن را انجام دهیم کار به خوبی و سرعت در حال پیشرفت است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها