رئیس پلیس آگاهی گیلان از دستگیری سارق سابقه دار منازل ویلایی و کشف 15 فقره سرقت در حاشیه شهرستان رشت خبر داد.
کد خبر: ۶۴۷۷۲۷
شگرد سارق برای دستبرد به منازل ویلایی

سرهنگ فلاح کریمی گفت: پس از وقوع چندین فقره سرقت از منازل ویلایی در حاشیه شهرستان رشت به شیوه دیوار و پنجره روی و تجمیع پرونده های موجود در دایره سوم اداره مبارزه با سرقت تحقیقات در این زمینه آغاز شد. بررسی شیوه و شگرد سرقت های به وقوع پیوسته، کارآگاهان را برآن داشت تا سوابق متهمان سرقت را مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: با تشکیل گروه های های ویژه و بررسی شیوه و شگرد سرقت ها کارآگاهان به فردی به نام «هومن» و ساکن رشت دارای سوابق متعدد کیفری مظنون شدند.

سرهنگ کریمی اضافه کرد: با بررسی محل سکونت وی مشخص شد «هومن» چند روز قبل به اتهام دیگری دستگیر و در حال حاضر در زندان به سرمی برد که از زمان زندانی شدن متهم به بعد سرقت منزل با این روش رخ نداده بود.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان اظهار کرد: این موضوع ظن مامورین را به سمت وی بیشتر معطوف داشت به همین خاطر با هماهنگی قضایی، متهم از زندان مرکزی رشت تحویل گرفته شد و به پلیس آگاهی منتقل و تحت بازجویی علمی و پلیسی قرار گرفت.

وی افزود: با استفاده از روش های علمی متهم زبان به اعتراف گشوده و اعلام داشت سرقت ها را به تنهایی انجام داده به تعداد 15 فقره سرقت منزل اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان افزود: در ادامه خریداران اموال مسروقه که دو نفر به هویت معلوم بودند نیز شناسایی شده و مقداری از اموال سرقتی شامل یک دستگاه لپ تاپ، تلویزیون، سیلندرهای گاز پیک نیک وغیره کشف شد و طرفین به دادسرای عمومی و انقلاب اعزام و متهم اصلی با تشدید قرار، دوباره روانه زندان مرکزی رشت شد.

سرهنگ کریمی گفت: سارق در روز با پرسه زدن در کوچه های خلوت و اطمینان از عدم حضور ساکنین منزل از طریق دیوار وارد حیاط و با تخریب قفل درب ورودی وارد منزل و سپس اقدام به سرقت می کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان افزود: سارق سابقه دار؛ معتاد و ولگرد بوده وبه جهت تامین هزینه مصرف مواد مخدر و مخارج روزانه اقدام به سرقت می کرده است.عدم توجه شهروندان به پرسه زدن فردی با ظاهر معتاد و مشکوک در کوچه های خلوت حاشیه شهر و عدم اطلاع به موقع به پلیس عامل دیگر وقوع سرقت های متعدد بوده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها