معاون رئیس جمهور در امور بانوان درباره حضور کمرنگ بانوان در بدنه دولت گفت: یکی از ایرادات وارده به دولت این است که شاهد کمرنگ شدن حضور زنان در بدنه دولت با وجود شعارهای داده شده هستیم.
کد خبر: ۶۴۷۴۷۲
حضور زنان در بدنه دولت کمرنگ شده است

به گزارش فارس از شهرستان ساری، شهیندخت ملاوردی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز پرورش ماهیان خاوریاری قره‌برون ساری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از این بازدید این است که با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها در کل کشور برنامه‌‌ریزی را برای فعالیت‌های بانوان داشته باشیم.

وی گفت: با ارتباط با اداره کل بانوان در سراسر کشور بهبود وضعیت زنان را بر اساس ویژگی‌ها و اقتضائات بومی و منطقه‌ای فراهم کنیم.

ملاوردی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در سخنان خود در افزایش اعتبارات تسهیلات برای مشاغل خانگی زنان تاکید کرده بود با توجه به اقتضائات بودجه‌ای این مسئله چگونه ممکن است رخ دهد، تصریح کرد: برای نقش‌آفرینی گسترده زنان الزاماتی باید فراهم شود که یکی از این الزامات افزایش اعتبارات تسهیلات است.

وی ادامه داد: باید به سمتی برویم که برنامه‌ریزی‌های برای توسعه مشاغل خانگی، کسب و کار خود داشته باشیم، تا بتوانیم نیروهای را جذب کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به اینکه این را به عنوان الزام مطرح کردم که دولت مورد توجه قرار دهد، تصریح کرد: معتقدم بیشتر از کمبود منابع، کمبود مدیریت داریم که می‌توان با برنامه‌ریزی درست و اصولی منابع را مدیریت، کنترل و از آن استفاده کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کاهش میزان مدیریت زنان در جامعه اظهار داشت: یکی از ایرادات وارده به دولت این است که شاهد کمرنگ شدن حضور زنان در بدنه دولت با وجود شعارهای داده شده هستیم.

ملاوردی با بیان اینکه رئیس جمهور در نخستین جلسه هیات دولت از وزرا درخواست که در سطح معاونان از بانوان استفاده کنند، اما این اتفاق رخ نداد، گفت: رئیس جمهور سپس این موضوع را در جمع استانداران مطرح کرد.

وی گفت: رئیس جمهور برای حضور پررنگ زنان در بدنه دولت از ما برنامه خواسته است و ما نیز برای رفع این ضعف در حال برنامه‌ریزی هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان یادآور شد: جایگاه‌های که بانوان با چنگ و دندان به دست آوردند اکنون به راحتی از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه معاونت آموزش ابتدایی طبق بخشنامه‌ای به بانوان سپرده می‌شد اما اخیرا گزارش‌های رسیده که این معاونت‌ها را از بانوان گرفتند و ما نیز این گزارش را به رئیس جمهور اعلام کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها