همزمان با افزایش تلاش‌ها برای آزادی پنج سرباز ربوده شده ایرانی از سوی گروه جیش‌العدل، شبکه خبری العربیه یکشنبه‌ شب ویدئویی از این سربازان منتشر کرد که در آن، یکی از سربازان ایرانی خطاب به دوربین می‌گوید: «بسم‌الله الرحمن الرحیم. گروهبان یکم جمشید دانایی‌فر فرزند محمد؛ من و دوستانمان که در دست سازمان جیش‌العدل اسیر هستیم، در سلامتی کامل به سر می‌بریم و از آنها هیچ‌گونه نارضایتی نداریم و از حکومت جمهوری اسلامی ایران خواستاریم که خواسته آنان را برآورده کنند تا ما به کانون گرم خانواده‌های خود برگردیم.»
کد خبر: ۶۴۷۳۰۳
انتشار ویدئویی از سربازان ربوده شده

در همین حال روز گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس نیز به وزیران اطلاعات، کشور و امور خارجه تذکر دادند تا هر چه سریع‌تر درباره آزادسازی سربازان گروگان گرفته شده در پاکستان اقدام کنند.

همزمان، رحمانی فضلی وزیر کشور هشدار داد: اگر افغانستان و پاکستان در مرزهای خود امنیت ایجاد نکنند ما حق خود می‌دانیم که در این مورد مداخله کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح هم گفت: هر پنج مرزبان ربوده شده زنده هستند و بزودی به آغوش خانواده برمی‌گردند.

همزمان با این اخبار، ایسنا به نقل از سایت تدبیر نوشت: توییتر سپاه پاسداران از اعزام «یگان ویژه صابرین» به منطقه برای مقابله با گروه تروریستی جیش‌العدل خبر داد.

بر اساس این گزارش، یگان ویژه صابرین از یگان‌های ویژه نیروی زمینی سپاه است.

استیضاح آخوندی به دلیل توقف راه‌آهن مشهد - گرگان

15 نماینده به دلیل توقف اجرای طرح راه‌آهن مشهد - گرگان، طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را تقدیم هیات رئیسه مجلس کرده‌اند.

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به ایرنا گفته است: نمایندگان استان​های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و استان‌های گلستان و مازندران امضاکنندگان طرح استیضاح آخوندی هستند. در همین خصوص شب گذشته جلسه‌ای میان 13 نماینده و وزیر راه‌ و شهرسازی برگزار شد.

نماینده شیروان پیش از این به فارس گفته بود اگر نتیجه این جلسه مثبت باشد، نمایندگان از استیضاح وزیر صرف‌نظر می‌کنند.

شاکی خصوصی بابک زنجانی

بابک زنجانی، میلیاردر مشهوری که به دلیل بدهی دو میلیارد دلاری به وزارت نفت، در بازداشت به سر می‌برد، یک شاکی خصوصی نیز دارد.

کسی که وکیلش در گفت‌وگو با ایسنا مدعی است، بابک زنجانی از او 1500 کیلو طلا خریده، اما بعد به بهانه تقلبی بودن طلاها، به تعهداتش در قبال وی عمل نکرده است.

آخرین وضع پرونده فاضل لاریجانی از زبان مرتضوی

سعید مرتضوی، مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با ایرنا درباره آخرین وضع پرونده فاضل لاریجانی گفت: آقای منصوری به‌عنوان بازپرس ویژه این پرونده انتخاب شده و حدود یک ماه پیش تحقیقات آن به پایان رسیده و حتی آخرین دفاع را نیز اخذ کرده‌اند و منتظر اعلام نتیجه هستم.

مرتضوی همچنین خبر برخی سایت‌ها را مبنی بر این‌که اخیرا در جلسه‌ای با مدیران سابق تامین اجتماعی اعلام کرده در موضوع فاضل لاریجانی از سوی احمدی‌نژاد تحت فشار بوده، تکذیب کرد و آن را از اصل و اساس دروغ دانست.

تذکر به رئیس‌جمهور به ​دلیل یک کراوات جنجالی

موضوع حضور دکتر سریع‌القلم، استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی در اجلاس داووس با کراوات همچنان خبرساز است.

دیروز حمید رسایی نماینده تهران در تذکری به رئیس‌جمهور، خواهان توضیح وی درباره حضور مشاور خود بر خلاف آداب دینی و ملی با کراوات در مجامع بین‌المللی شد.البته حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور چند روز پیش در ارتباط با این اخبار گفته بود که سریع‌القلم ، مشاور رئیس‌جمهور نیست.

یادداشت زاکانی درباره سخنرانی ​جلیلی

علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران با انتقاد از آنچه تلاش دولت در لغو سخنرانی سعید جلیلی در مراسم 22 بهمن شهر کرج خوانده، در یادداشتی در صفحه اجتماعی خود نوشت: فشار زیادی برای لغو این سخنرانی بر دعوت‌کنندگان از سوی دولت تدبیر و امید و با شعار اعتدال وارد شده تا با تغییر سخنران، سخنرانی دکتر جلیلی لغو شود.

به گزارش فارس، زاکانی با مقایسه دو برنامه سخنرانی جلیلی و روحانی نوشت: به هر حال می‌شود شعار داد، اما آنچه در اذهان مردم و در افکار عمومی نقش خواهد بست مطابقت گفتار ما با رفتار و عمل ما خواهد بود.

ترکان مشکل قلبی ندارد

در حالی که اخیرا شایعاتی درباره مشکل قلبی اکبر ترکان مطرح شده، روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد، ضمن تکذیب خبر بستری شدن ترکان در بیمارستان به دلیل عارضه قلبی، اعلام کرد که مشاور ارشد رئیس‌جمهور مشکل قلبی ندارد.

به گزارش مهر، این منبع تائید کرد « ترکان روز یکشنبه به دلیل کسالتی جزئی راهی بیمارستان شد و پس از مداوای سرپایی به محل کار خود مراجعت کرد.»

آغاز پیش‌ ثبت‌نام در دانشگاه احمدی‌نژاد

با وجود ابهاماتی که درباره فعالیت دانشگاه احمدی‌نژاد وجود دارد، معاونت آموزشی دانشگاه بین‌المللی ایرانیان در اطلاعیه‌ای آغاز پیش‌ثبت‌نام داوطلبان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، براساس این اطلاعیه، دانشگاه احمدی‌نژاد در 19 رشته پیش‌ثبت‌نام می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
michael
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
۰
۰
عجب !!! یك كراوات آنچنان موجب خبرسازی و جنجال آفرینی می‌شود كه حتی موضوع هسته‌ای هم نمی‌تواند اینگونه جنجال آفرینی كند!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها