معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عیدی و پاداش امسال کارگران، معادل۶۰ روز آخرین مزد آنان در قبال یک سال کار اعلام کرد.
کد خبر: ۶۴۷۲۰۲
میزان عیدی کارگران اعلام شد

سید حسن هفده تن در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به حداقل حقوق کارگران در سال 92 گفت: عیدی و پاداش کارگران نباید کمتر از 9 میلیون و 742 هزار و 500 ریال باشد.

وی همچنین درباره عیدی و پاداش کارگرانی که بیش از حداقل حقوق، دریافتی دارند، افزود: مبلغ پرداختی به این گروه از کارگران نباید از معادل سه ماه حداقل مزد قانونی تجاوز کند.

هفده تن تصریح کرد: بر این اساس سقف مبلغ عیدی و پاداش کارگران برای یک سال کار، معادل 14 میلیون و 613 هزار و 750 ریال است.

معاون روابط کار وزارت تعاون از عملکرد برخی کارفرمایان در پرداخت عیدی و پاداش کارگران انتقاد کرد و گفت: در صورتی که کارگران از پایین بودن عیدی و پاداش خود شکایت دارند، می توانند مراتب را از طریق هیئت های تشخیص ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: این وزارتخانه در کمترین زمان به این موضوع رسیدگی می کند.

هفده تن درباره سقف عیدی و پاداش سالانه کارگرانی که به صورت نیمه وقت و یا کمتر از ساعات کار تمام وقت کارگاه به کار اشتغال دارند، گفت: عیدی و پاداش این گروه از کارگران به نسبت ساعات کار انجام شده، محاسبه می شود.

حداقل حقوق کارگران در سال92، معادل4 میلیون و871 هزار و 250 ریال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
حالا شما بگید ابلاغ كنید ... تو تلویزیون بگید از رادیو داد بزنید
كارفرما كار خودشو میكنه
كسی هم جرات اعتراض نداره چون تو این وضع بیكاری، بیكار میشه
مسعود
Kazakhstan
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
۰
۰
ما چقدر بدبخت هستیم كه وقت عیدی دادن كارمند به حسابمون میارن ولی تو بقیه چیزها كارگر آخه به كارگرها باید حداقل 2 تا و حداكثر 3 تا بایه حقوق عیدی بدن، ولی كارمند حسابمون میكنن و یه عیدی میدین، كسی این جوری حق خوری دیده؟؟؟؟؟؟؟ در صورتی كه قانونن كارگر هستیم. بدبختیم نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نیازمندی ها