موضع گیری بی سابقه دبیر کل اتحادیه عرب

سرنوشت اسد را مردم سوریه باید تعیین کنند

برخی منابع فاش کردند که رژیم سعودی بعد از سرخوردگی از آمریکا به خاطر حمله نکردن به سوریه و ناکامی سیاست‌هایش در منطقه هم اکنون در تلاش برای صدور قطعنامه‌ای از اتحادیه عرب به منظور حمله به سوریه است.
کد خبر: ۶۴۷۰۴۰
طرح های عربی - غربی برای حمله به سوریه

به گزارش فارس، برخی منابع ویژه به هفته نامه المنار چاپ فلسطین گفتند: رژیم سعودی هم اکنون درحال تماس‌های فشرده با شماری از نظام‌های عرب به منظور برگزاری نشست وزیران خارجه عرب درباره سوریه در شهره قاهره پایتخت مصر است.

این منابع افزودند: رژیم سعودی در تلاش برای صدور قطعنامه‌ای از اتحادیه عرب است که از شورای امنیت می‌خواهد از فصل هفتم منشور سازمان ملل علیه سوریه استفاده کرده و حمله‌ای را علیه این کشور به سرکردگی آمریکا و فرانسه با مشارکت برخی کشورهای منطقه و اسرائیل و حمایت مالی ریاض به راه بیاندازد.

از سوی دیگرمنابع دیپلماتیک غربی فاش کردند کارشناسان اطلاعاتی و امنیتی آمریکایی و اروپایی هم‌اکنون در اردن حضور دارند که یکی از ماموریت‌های آنها تدوین طرح‌هایی برای تسهیل ورود یگان‌های ویژه آمریکایی و انگلیسی به سوریه است.

برپایه این گزارش، اعلام دولت آمریکا در ارایه یک میلیارد دلار به عنوان تضمین بدهی‌های اردن در جریان سفر عبدالله دوم شاه این کشور به واشنگتن، نشانه‌ای از توافق آمریکا و اردن است که در طرح جدید تحرکات نظامی در داخل خاک سوریه تجلی خواهد یافت.

رای الیوم افزود: منطقه جنوبی در سوریه به اصطلاح یک "دولت کوچک" یا "منطقه کوچک امن" برای مخالفان مسلح در سوریه خواهد بود که عملیات نظامی خود را برای فرسودن نظامی دولت از آنجا آغاز خواهند کرد و محدوده این منطقه حائل یا دولت کوچک می‌تواند در هفته‌ها یا ماه‌های آینده گسترش یابد.

گزینه‌های روی میز‌برای آزادی‌ مرزبانان‌

رایزنی های دیپلماتیک درباره آزاد سازی گروگان ها با دولت پاکستان به صورت فشرده دنبال می شود و ایران بسیاری از عوا مل خود را در داخل پاکستان برای آزادی سازی مرزبانان بسیج کرده است.

به گزارش جهان به نقل از زاهدان پرس، حتی شنیده می شود برای رایزنی های محلی با برخی ریش سفیدان و بزرگان طوایف در آنسوی مرز نیز از طرف برخی چهره های ذی نفوذ در حال پیگیری است.

در همین حال در کنار این رایزنی ها سوال مهمی که پیش می آید این است که در صورت شکست این مباحث گزینه های دیگر روی میز دستگاه های امنیتی و نظامی در مواجه با جیش العدل و آزادسازی گروگان ها چیست که در موقعی که مصلحت ایجاد کرد از آن استفاده کنند؟

گفته می شود فرمانده نیروی هوایی در هشدار به گروهک جیش العدل، بیان کرده چنانچه مویی از سر سربازان کم شود، با گراهایی که نیروی زمینی خواهد داد می توانند آن منطقه را با خاک یکسان کنند.

در عین حال دو روز بعد از اعلام ربوده شدن پنج سرباز هنگ مرزی ایران توسط گروه تروریستی «جیش العدل»، سپاه پاسدارن در توئیتر اعلام کرد که برای مقابله با این گروه تروریستی «یگان ویژه صابرین» را به منطقه اعزام کرده است.

3 راهکار برای اکران «رستاخیز»

حاشیه‌های فیلم «رستاخیز» همچنان ادامه دارد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ظهر در حاشیه دیدار با شورای جهانی کلیسا در جمع خبرنگاران حاضر شد و دوباره در مورد فیلم «رستاخیز» اظهارنظر کرد.

به گزارش تسنیم علی جنتی در پاسخ به سوالی در مورد حواشی به وجود آمده برای این فیلم گفت: کار ساخت «رستاخیز» حدود 9 سال پیش شروع شد و بیش از 90 درصد این فیلم در دولت قبلی ساخته شده است.اما در هر صورت این فیلم به هر حال تاریخ عاشورا را روایت می‌کند و فیلم ارزنده و فوق‌العاده‌ای است.اما دغدغه مراجع در مورد این فیلم هم درست و به جاست. برخی آقایان مراجع اعتراضاتی به کارگردان فیلم داشته‌اند که باید موردتوجه قرار گیرد.

جنتی در پایان این سوال سه راهکار برای نمایش عمومی «رستاخیز» عنوان کرد و گفت: اگر قرار باشد این فیلم مورد اکران عمومی قرار بگیرد یا باید نواقص آن به نحوی رفع شود و یا برخی از صحنه‌های فیلم حذف شود و یا اینکه می‌توان چهره برخی از اهل بیت را در هاله‌ای از نور قرار داد که قداست ایشان محفوظ بماند.

ادعای علی مطهری در باره رفع حصر

علی مطهری در همایش نقش انقلاب در تحولات اجتماعی منطقه که در دانشگاه مفید قم برگزار شد، درباره رفع حصر از کروبی و موسوی تصریح کرد: در این باره با مقامات صحبت کرده‌ایم و قرار بود عید غدیر رفع حصر شوند اما برخی از رسانه‌ها و روزنامه‌ها و اصلاح طلبان به گونه ای سر و صدا کردند که نشان بدهند پیروز شده اند و این گونه در جامعه جلوه کند. از این رو مقامات منصرف شدند تا فکر نکنند این تصمیم از روی ضعف بوده و تحت فشار آنها رفع حصر صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اگر وضعیت آرام شود رفع حصر می شود اما در این میان عده ای گفتند که اینها مفسد فی الارض هستند و باید اعدام شوند اما واقعیت این است که موسوی تخلف کرد و نباید قبل از اعلام نتایج می گفت که ما برنده‌ایم و برنده شدن خود را نباید اعلام می کرد اما موسوی تحت هیجان قرار گرفت و از نتیجه انتخابات هیجان زده شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد هیجان زدگی موسوی اظهار داشت: نحوه اعلام نتایج هم از سوی طرف مقابل مناسب نبود به طوری که ساعت 6 عصر یک رسانه اینگونه اعلام کرد که احمدی نژاد با 60 درصد از آرای مثبت پیروز شد و در حقیقت همه این جریانات انگار موسوی و کروبی را هل می داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
نیاز است به هر شكل ممكن نسبت به اقدامات رژیم تروریست ال سعود مقابله به مثل كرد.

نیازمندی ها