رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه 60 درصد از ظرفیت‌های حج سال 93 تکمیل شده است گفت: با توجه به ظرفیت‌های خالی موجود در کاروان‌های حج سال آینده اولویت‌های جدید برای ثبت نام‌ از امروز اعلام می‌شوند.
کد خبر: ۶۴۶۹۲۰
اعلام اولویت های جدید حج 93

سعید اوحدی اظهار کرد : در استان تهران 50 درصد ظرفیت‌ تکمیل و در استان دیگری مانند استان گلستان 95 درصد ظرفیت تکمیل شده است بنابراین اعلام اولویت‌های جدید بستگی به ظرفیت‌های خالی موجود در استان‌ها دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص قیمت‌های اعزام به عتبات عالیات در دوره جدید گفت: با توجه به مذاکراتی که با بانک مرکزی داشتیم، بانک مرکزی ارز مبادلاتی را بابت عتبات عالیات از سال آینده به سازمان حج و زیارت نمی‌دهد و بنابراین هزینه‌های اعزام به عتبات عالیات با قیمت ارز آزاد محاسبه خواهد شد اما تلاش سازمان حج و زیارت بر این است که با مدیریت منابع نقدینگی افزایش نرخ ارز در قیمت‌ها تأثیر زیادی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: اما در خصوص حج و عمره بانک مرکزی به دلیل سپرده‌گذاری‌های مردم همچنان ارز مبادلاتی را به حج و عمره تخصیص می‌دهد.

اوحدی افزود: پیش بینی ما این است که در حدود 8 تا 10 درصد قیمت‌های عتبات عالیات افزایش داشته باشد و البته هتل‌ها را در عتبات عالیات نیز دسته بندی می‌کنیم تا زائران بر اساس خدماتی که به آنها ارائه می‌شود هزینه پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: نقل و انتقال فیش‌های حج تمتع آزاد است و همانطور که پیش بینی می‌شد عرضه و تقاضا هم اکنون متعادل شده است و روز گذشته فیش‌های عمره مفرده در بازار آزاد در حدود یک میلیون و 300 تا 400 هزار تومان معامله شده است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها