جلسه ویژه ۵۷ عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده کل کشور با حضور هفت عضو دولت و یک عضو شورای نگهبان برای رفع ایرادات و ابهامات بیست گانه شورای نگهبان به لایحه بودجه امروز برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۶۵۸۴
جلسه ویژه کمیسیون تلفیق برای رفع ۲۰ ایراد لایحه بودجه

ایرادهای شورای نگهبان به دو دسته شکلی و محتوایی تقسیم می‌شود.

نخستین و مهمترین ایراد شورای نگهبان به نرخ پانزده سنتی خوراک پتروشیمی ها بود که اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه پیش از ظهر خود به اتفاق آرا این نرخ را حذف و هر گونه قیمت گذاری را به دولت واگذار کردند.

علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر این تصمیم را به نفع بخش پتروشیمی در بازار سهام توصیف کرد و گفت:روند افزایش قیمت شاخص سهام که از دیروز شروع شده است با این خبر خوب باز هم افزایش پیدا می کند.

بحث هدفمندی یارانه‌ها، ایراد بعدی شورای نگهبان قرار است در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق بررسی شود.

حمیدرضا فولادگر عضو این کمیسیون نیز گفت: ایراد شورای نگهبان به این بند از آن جا ناشی می شود که این شورا اعتقاد دارد که مجلس نمی تواند دولت را ملزم کند که درباره اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ، لایحه به مجلس ارائه کند.

بعد از پایان رفع ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به بودجه سال آینده کل کشور در کمیسیون تلفیق، لایحه بودجه فردا در صحن علنی به رأی نمایندگان مجلس گذاشته خواهد شد.

این لایحه بعد از آن به شورای نگهبان می رود و با تأمین نظر این شورا به دولت ابلاغ می شود و دولت هم پنج روز فرصت دارد تا بودجه سال 1393 کل کشور را به دستگاه ها و سازمان ها ابلاغ کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها