رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان:

کشورهای ۱+۵ از فرصت تعامل با ایران استفاده کنند

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت : امیدواریم کشورهای ۱+۵ پیام ملت را دریافت کرده باشند و از فرصت تعامل با ایران استفاده کنند.
کد خبر: ۶۴۶۴۸۱
کشورهای ۱+۵ از فرصت تعامل با ایران استفاده کنند

علی اکبر صالحی در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور تعدادی از روسای نمایندگی های سیاسی و خبری مقیم تهران در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: ما ملتی هستیم که در 35 سال گذشته با تنگناها ومشکلاتی روبرو بودیم اما باوجود همه این مشکلات توانستیم بر سختی ها فائق بیاییم.

وی افزود: امروزه در فرایند مذاکره با پنج کشور عضو شورای امنیت هستیم که این موضوع نتیجه مقاومت 35 سال گذشته است.شما می توانید کشورهای منطقه را مشاهده کنید، جنگی را بر ما تحمیل کردند، حال ببینید سایر کشورها در چه وضعی هستند و ما در چه وضعیتی؟

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان اظهار کرد: ناظران بی طرف بیان می کنند که ایران جزء‌ معدود کشورهایی است که دارای بالاترین دستاوردهای علمی است و همچنین در این موضوع در میان کشورهای مسلمان دستاوردهای منحصر به فردی دارد و هیچ کدام از آنها نتوانسته اند دراین باره با ایران برابری کنند.

صالحی افزود: ایران نوع جدیدی از حکمرانی را ارائه و قابلیت های اجرایی آن را نیز ثابت کرده است، حکمرانی که هم به امور دنیوی و همچنین به امور معنوی می پردازد.

وی گفت : ملت ما در چند سال گذشته حماسه های بزرگی را به نمایش گذاشته است که آخرین آنها انتخابات ریاست جمهوری در خرداد امسال بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان افزود: برغم تنگناهای اقتصادی شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری بودیم و با روی کار آمدن دولت جدید چشم انداز جدیدی در روابط بین الملل داریم و ایران دیپلماسی گسترده ای را شروع کرده است.امیدواریم کشورهای 1+5 پیام ملت را دریافت کرده باشند و از این فرصت برای تعامل با ایران استفاده کنند.

وی اظهار کرد: آنچه که ما انتظار داریم و توصیه می کنیم این است که حق ایران به رسمیت شناخته شود، با ایران برای تسکین شرایط بد اقتصادی جهان همکاری کنید و همچنین با ایران تعامل و در این باره «ان پی تی» را تقویت کنید اگر موضوع هسته ای حل و فصل شود قطعا «ان پی تی» تقویت می شود و این به نفع ما، آنها و جامعه بین المللی خواهد بود.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: ما با انقلاب اسلامی به دنبال آزادی و اصول اخلاقی بودیم و نمی خواستیم در مدار سیاسی ابرقدرتها باشیم.با این انقلاب ما می توانیم ادعا کنیم که رنسانس ایجاد و به اصول اخلاقی کمک کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان افزود: ملت ما به گذشته خودش مفتخر است ودر مقاطع مختلف نیز ظرفیت های خودش را به دنیا و بشریت نشان داده است.(واحدمرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها