مشاور وزیر نیرو خبر داد:

افزایش قیمت آب تا 2 هزارتومان

معاون وزیر نیرو خبر داد:

افزایش487 تومانی تعرفه آب

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به اینکه در سال جاری اصلاح تعرفه آب بهاء انجام خواهد شد، گفت: خانوارها در صورت رعایت الگوی مصرف، تعرفه آب بهای آنها تنها 487 تومان در هر ماه افزایش خواهد داشت.
کد خبر: ۶۴۶۱۲۵
افزایش487 تومانی تعرفه آب

رحیم میدانی درباره چگونگی اصلاح تعرفه ها، گفت: با رعایت الگوی مصرف از سوی خانوارها، هزینه آب بهای آنها در هر ماه تنها 2413 تومان است که با اصلاح تعرفه ها این رقم به 2900 تومان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: برای مثال خانوارهایی که مصرف ماهانه آنها 10 مترمکعب در ماه است تعرفه آب بهای آنها 134.5 تومان افزایش خواهد یافت و هرچه از این میزان کمتر باشد، افزایش آنها کمتر خواهد شد.

میدانی گفت: آنها که در حد الگوی مصرف حدود 15 مترمکعب برای هر خانوار مصرف کنند، افزایش تعرفه آب بهاء آنها نیز ناچیز خواهد بود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا درباره شرایط خانوارهای پرمصرف نیز اظهار کرد: البته اگر خانوارها 30 مترمکعب در ماه مصرف کنند تعرفه آب آنها 324.5 افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به پایین بودن تعرفه آب بهاء، افزود: متوسط فروش آب در شهرها 288.5 تومان است که این رقم تنها معادل 25 درصد قیمت تمام شده آب است.

میدانی گفت: وقتی صحبت از افزایش است اعدادی که برای اصلاح تعرفه ها بکار برده شده ناچیز است و اگر خانوارها خود را در محدوده الگوی مصرف قراردهند هزینه خانوار در برابر قیمت تمام شده ناچیز است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا افزود: منابع آب یک نعمت خدادادی است که باید در حفظ این منابع کوشا باشیم بنابراین رعایت الگوی مصرف در کنار کاهش هزینه ها به حفظ این مایه حیاتی کمک خواهد کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها