آیا زنجانی می‌تواند بدهی‌های خود را تسویه کند؟ آیا دارایی‌های او آنقدر هست که کفاف بدهی‌هایش را بدهد؟ آیا امکان انتقال اموال و دارایی‌های او از خارج کشور به داخل ممکن است؟
کد خبر: ۶۴۵۸۴۹
بدهی‌های بابک زنجانی چگونه تسویه می‌شود

به گزارش افکارنیوز، چندی پیش معاون اول رئیس‌جمهوری خبر داد که بخشی از بدهی‌های زنجانی پس گرفته شده است. عزت الله یوسفیان ملا عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز گفت این میزان بازگشت بدهی در پی توقیف اموال او انجام شده که البته در مقایسه با بدهی‌هایش بسیار ناچیز است.

ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم در گفت‌وگو با ایران میزان بدهی زنجانی را ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواند و خبر داد که متهم فهرست اموال خود را نوشته و ادعا کرده هر اقدامی نیاز باشد برای پرداخت بدهی خود به وزارت نفت انجام خواهد داد.

به گفته سراج برخی از اموال این متهم به این شرح است: شرکت هواپیمایی قشم، شرکت هلدینگ سورینت، بانک ارزش در تاجیکستان، مؤسسه اعتباری در امارات، یک بانک در مالزی، سهام هواپیمایی انور در ترکیه و چندین شرکت داخلی و خارجی دیگر. رئیس سازمان بازرسی اظهار داشت: درحال حاضر سه قوه تلاش می‌کنند تا بدهی به خزانه دولت بازگردد. البته اقدامات اولیه در این زمینه صورت گرفته است.

اما «یوسفیان ملا» عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام کرده بود دارایی‌های داخلی زنجانی در خوش بینانه‌‌ترین حالت حدود چهار هزار میلیارد تومان است که در واقع حتی نیمی از بدهی او به وزارت نفت را هم شامل نمی‌شود.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد مأموریت بازگرداندن اموال دولت، وارد مرحله جدیدی شده و پای کشورهای خارجی هم به این پرونده باز شده است. اما به نظر نمی‌رسد که با تسویه بدهی زنجانی همه چیز تمام شود، چرا که پرونده یاد شده ابعاد مختلف اقتصادی و سیاسی دارد. ابعادی که نامه رئیس‌جمهوری به معاون اول خود مبنی بر شناسایی و برخورد با ویژه خواران و سوءاستفاده کنندگان از شرایط تحریم، ناظر بر آن‌هاست.

خدمتی که صدام به آمریکایی‌ها کرد

یک شخصیت فراماسون آمریکایی درباره اشغال عراق و خدمتی که صدام به آمریکایی‌ها کرد گفت: صدام از زمان به قدرت رسیدن در سال ۱۹۷۹ خدمات فراوانی به ما کرده است، چرا که رهبران بعثی را اعدام کرد و سپس وارد جنگ ویرانگر با ایران شد و به کویت حمله کرد و تمام بهانه های لازم را برای حمله به عراق و محاصره و تحقیر و در نهایت اشغال آن را برای ما فراهم کرد.

خبرگزاری «نون» عراق در مطلبی اعترافات یک شخصیت فراماسون آمریکایی درباره دلایل اشغال عراق توسط نظامیان آمریکایی را نقل کرده است.

این خبرگزاری به نقل از وی نوشت:‌ صدام آماده هر گونه امتیازدهی برای ما بود، او حاضر بود حق سرمایه گذاری نفتی را آنگونه که تمایل داریم در اختیار ما قرار دهد و آمادگی برای همکاری کامل نظامی با ما از جمله ایجاد پایگاه های نظامی مشترک در نقاط مختلف عراق را داشت. ولی جاه طلبی ها و زیاده خواهی ما از این کشور بسیار فراتر از امکانات و امتیازدهی های صدام به ما بود؛ چرا که تا حد زیادی منافع نفتی و نظامی را پشت سر گذاشته و به منافع راهبردی سیاسی، اعتقادی و تاریخی مربوط می شد.

در اینجا باید به نقش صدام اشاره کنیم، وی از زمان به قدرت رسیدن در سال ۱۹۷۹ خدمات فراوانی به ما کرده است، چرا که رهبران بعثی را اعدام کرد و سپس وارد جنگ ویرانگر با ایران شد و به کویت حمله کرد و تمام بهانه های لازم را برای حمله به عراق و محاصره و تحقیر و در نهایت اشغال آن را برای ما فراهم کرد. حتی بیچاره بعد از سرنگونی اش نیز به ما خدمت کرد، چرا که ما موفق شدیم از طریق نمایش دادگاه تلویزیونی از او قهرمان سنی عربی بسازیم که قربانی این نمایش افراد متعصب شیعی بودند، این موضوع نقش تعیین کننده ای در تغذیه درگیری فرقه ای داشت!

موقعیت جغرافیایی عراق و همسایگی آن با ایران و عربستان و دیگر کشورهای شرقی جهان عرب و همچنین ترکیه و شکاف فرقه ای آن باعث شد ما این کشور را به عنوان بهترین میدان برای نزاع شیعیان ایران و سنی های سلفی عربستان انتخاب کنیم.

از سال ۲۰۰۳ ما توانستیم فراتر از تصورات و پیش بینی هایمان عراق را به میدان نبرد و مثالی برای رسوایی تمام مسلمانان و عرصه ای برای درگیری خونین میان دو قطب شیعه و سنی تبدیل کنیم. حتی این کشور را سرزمینی محنت بار برای مسیحیان، صائبیان و دیگر گروه ها و پیش از آن نیز اسطوره ای برای درد و رنج های کردها قرار دادیم. بله، طی دو دهه ما عراق را به سرزمینی ویران و مرکز سیاهی و نابودی تبدیل کردیم.

انزوای رژیم صهیونیستی

هافینگتون پست با اشاره به انزوای رژیم صهیونیستی برای حمله نظامی به ایران نوشت : اسرائیل برای حمله نظامی به ایران تنهاست،آمریکا همواره و طی سالیان طولانی یکی از مخالفان اصلی حمله نظامی اسرائیل به ایران بوده است. اسرائیل در این زمینه تنها است.

سایت روزنامه هافینگتون پست در دومین گزارش از سلسله گزارش های خود در خصوص رابطه اسرائیل و آمریکا افزود:بسیاری بر این باورند که مذاکرات ژنو میان ایران و قدرت های جهان بر سر برنامه هسته ای تهران خیانت آمریکا به اسرائیل بود؛ بله، قطعا یک خیانت بود. اما کسی از این موضوع تعجب کرد؟

رئیس جمهوری آمریکا نیازهای امنیتی اسرائیل را نادیده گرفته است و زمانی به اسرائیل توجه نشان داده است که منافع سیاسی آمریکا تامین شود. آمریکایی ها به دنبال منافع آمریکایی ها هستند و اگر یک روز منافع حیاتی اسرائیل تضادی با منافع آمریکا داشته باشد، آمریکایی ها به دنبال نیازهای خود خواهند بود.

توجیه شاهزاده سعودی

روزنامه جروزالم پست با اشاره به توجیه شاهزاده سعودی برای تماس با مقامات رژیم صهیونیستی نوشت: ترکی بن فیصل، شاهزاده سعودی درصدد برآمده است درمورد تماس ماه گذشته خود با مقامات رژیم صهیونیستی در کنفرانس امنیتی مونیخ توضیح دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی این روزنامه صهیونیستی، فیصل در مقاله ای که روز پنجشنبه در روزنامه الریاض منتشر شد، نوشته است: زمانی که وی در کنفرانس بین المللی بوده است، گاهی اوقات صهیونیستها چه مقامات دولتی و چه مردم عادی از وی سوال هایی پرسیده اند.

فیصل در کنفرانس ماه پیش تزیپی لیونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی را فردی مناسب برای هدایت گروه مذاکره کننده خواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كاك صانع
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۰
۰
حقش فقط اعدام
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها