رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند بطور همزمان در سراسر کشور آغاز شده و تا پانزدهم فروردین سال آینده ادامه دارد.
کد خبر: ۶۴۵۳۲۰
آغاز بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند

محسن فرهادی در گفت وگو با ایرنا افزود: این برنامه با هدف بسیج همه امکانات برای حفظ سلامت مسافران نوروزی و پیشگیری از اپیدمی بیماری های قابل انتقال از آب و غذا در سراسر کشور اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: دو هزار تیم بازرسی از ساعت هشت تا 20 در ایام تعطیل و غیر تعطیل و از 20 تا هشت به صورت آنکال(پیام گیری شکایات و پیشنهادات مردم از طریق سامانه تلفنی) به بهداشت اماکن عمومی نظارت دارند.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت یادآور شد: دستورالعمل بسیج سلامت نوروزی به تمام روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.

فرهادی گفت: بازرسان بر وضعیت بهداشت فردی صاحبان اماکن عمومی، مواد غذایی، ابزار و تجهیزات ساختمان، مراکز تهیه توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس شامل هتل، متل، مسافرخانه، مهمانپذیر، مهمانسرا، استخر و سونا، پایانه های مسافربری، ایستگاه راه آهن، شیرینی فروشی، مراکز فروش آجیل و خشکبار، مکان های بین راهی، پمپ بنزین، مساجد، پارک ها، سرویس های بهداشتی، کترینگ، رستوران، کافه تریا و کارگاه های حلوا، سوهان و گزپزی نظارت خواهند داشت.

وی افزود: با شروع فصل گرما، صنف بستنی سازها نیز مورد بازدید و بازرسی قرار می گیرند و عمده نظارت ها نیز بر استخرهای شنا، وسائط حمل و نقل مواد غذایی و مواد غذایی بالقوه خطرناک (مواد غذایی که سریع فاسد می شوند) خواهد بود.

ریس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت یادآور شد: هر سال مانور نمادین بسیج سلامت نوروزی فقط در تهران و چند منطقه انتخاب شده در کشور برگزار می شد اما امسال این مانور با تیم های بازرسی ملبس به یونیفرم به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی گفت: تفاوت دیگر برنامه امسال با سال های قبل، برگزاری بازدیدهای مشترک تیم های بازرسی با اکیپ های معاونت غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور است.

فرهادی یادآور شد: کنترل سیستم آب آشامیدنی و نظارت بر استفاده از ظروف مناسب در طبخ غذا از دیگر موارد نظارتی تیم های بازرسی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها