سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر تکرار کرد ایران باید در حین مذاکرات جامع به مسئله موشک‌های بالستیک نیز پاسخ بگوید.
کد خبر: ۶۴۵۰۷۵
کاخ سفید : ایران باید پاسخ دهد

به گزارش فارس، «برنادت میهن» در گفت‌وگو با پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن» گفته است: «بر اساس طرح اقدام مشترک ایران باید پیش از دستیابی به راهکار جامع، قطعنامه‌های شورای امنیت مربوط به برنامه هسته‌ای را حل و فصل کند.»

هفته قبل نیز «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا موضعی مشابه اتخاذ کرده بود. در پاسخ به این مواضع بود که سید «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که بحث توان موشکی جزو «خط قرمز»های ایران است و تهران اجازه مداخله در این امور را به کشورهای خارجی نمی‌دهد.

طرح داعش برای اشغال بغداد

منابع بلند پایه در وزارت کشور عراق اعلام کردند گروه تروریستی "داعش" قصد دارد با انجام عملیات‌های تروریستی متعدد کنترل بغداد را به دست بگیرد.

به گزارش روزنامه عراقی الدستور، برخی منابع بلند پایه در سازمان اطلاعات و وزارت کشور عراق اعلام کردند که براساس اطلاعات موجود گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" در صدد حمله به برخی مراکز دولتی و حساس از جمله ساختمان وزارت نفت و وزارت کار جهت انهدام این ساختمان‌ها است.

این منابع افزودند: داعش با ارائه طرحی قصد دارد بغداد را تحت کنترل خود درآورده و با بمب گذاری‌های متعدد در مناطق مختلف، استفاده از تک تیراندازها، اشغال شهرهای کوچک، استقرار نیروهای ارتش به این شهرها و غفلت آن‌ها از شهرهای بزرگ نیروهای خود را در این شهرها تقویت و پایگاه‌های ارتش را در آنجا به محاصره درآورد.

به گفته این منابع، گروه‌ تروریستی داعش در تلاش است تا جبهه شمال استان بابل و جنوب بغداد را در مسیر بابل و منطقه "الصویره" به بعقوبه تقویت کند تا فرصت اقدامات لجستیکی برای گروه‌های مخفی و فعال در طارمیة، ابوغریب، عرب جبور و مناطق دیگر فراهم کند.

مشتاق گزینه‌های روی میز هستیم

ملت ایران امروز در راهپیمایی حماسی 22 بهمن با شعارهای جدید «ما برای نبرد بزرگ آماده ایم»، «ما مشتاق گزینه های روی میزیم» به تهدیدات مقامات آمریکایی مانند جان کری و خانم وندی شرمن پاسخ دادند.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در گفت و گو با مهر شعارهای جدید علامت بلوغ فکری و مقاومت ملت ایران دانست و گفت: مسلماً شناخت مردم ایران مانع از اقدامات شتاب زده خواهد بود.

وی این شعارهای خودجوش مردم را ناشی از عمق شناخت ملی جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: دشمنان ملت با چنین مردمی روبرو هستند و مسلماً شناخت مردم مانع از اقدامات شتاب زده خواهد بود.

موضوع هسته ای ایران مورد بحث اولاند و اوباما

تلویزیون بی بی سی به بررسی موضوع هسته ای ایران در سفر رئیس جمهور فرانسه به آمریکا پرداخت و گفت: فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه برای دیداری سه روزه وارد واشنگتن ‌شد، دیپلمات های آمریکایی و فرانسوی نیز خودشان را برای دور بعدی مذاکرات که قرار است هفته آینده در وین با ایران برگزار بشود آماده می کنند بنابراین برای دو رییس جمهور موضوع هسته ای ایران مهم است اما این سفر می تواند تحت الشعاع یک مساله دیگر قرار بگیرد و و آن اینکه هیاتی از تجار فرانسوی اخیرا به تهران سفر کردند .

یکی از نگرانی های اصلی آمریکاییها این است که نظام تحریم ها اکنون تضعیف می شود و اروپایی ها شروع کردند به بو کشیدن اینکه آیا می شود در ایران سرمایه گذاری کرد یا نه البته دولت آمریکا پاسخش این است که نه ، پیامش برای شرکت های خارجی روشن است و اینکه هنوز درهای ایران برای کسب و کار باز نیست.

ادعاهای بی اساس آمریکایی‌ها

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید در سخنانی ضد ایرانی و تکراری با تهدید بر اعمال تحریم‌های جدید ایران را به حمایت از تروریسم محکوم کرد.

به گزارش وال استریت ژورنال، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید طی نشست مطبوعاتی اعلام کرد ما اختلافات عمده با ایران داریم و سخت به آن فشار می‌آوریم چه برای حمایتش از تروریسم بین المللی به ویژه حمایت از حزب الله (!؟) و چه اعمال تحریم‌های موجود. ما ایران را رها نمی‌کنیم. روی مسائلی که با ایران اختلاف داریم، یک اتفاق نظر بین المللی وجود دارد.

سخنگوی کاخ سفید افزود: نسبت به ایران هوشیار هستیم. می‌خواهیم با متحدان بین المللی خود این چالش برای امنیت منطقه و جامعه بین المللی را حل کنیم. مهم برنامه اتمی ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پوریا
Netherlands
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
۰
۰
این آمریكایی ها مخ هایشان تعطیل شده زیاد هذیون میگن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها