رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از آنجاکه عمده پوشش جنگلی مناطق شمالی درختان پهن برگ هستند و در فصل خزان درختان قرار داریم برف روزهای اخیر می‌تواند آفات و بیماری‌های جنگلی را از بین ببرد.
کد خبر: ۶۴۴۶۷۴
برف آفت جنگل‌های شمال را از بین می‌برد

خداکرم جلالی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تنها پوشش گیاهی که در جنگل‌های خزری می‌تواند از برف سنگین روزهای اخیر آسیب دیده باشد سوزنی برگ‌ها هستند که خزان ندارند و ممکن است در اثر بارش سنگین برف شاخ و برگ‌هایشان شکسته شود.

وی افزود: از آنجاکه عمده پوشش جنگلی مناطق شمالی پهن برگ‌ها هستند به نظر می‌رسد خسارت چندانی به جنگل‌های شمالی کشور وارد نشده باشد.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تاکید کرد:‌ در حال حاضر بررسی میزان خسارت وارد شده به پوشش جنگلی مناطق استان‌های شمالی کشور در دستور کار قرار گرفته اما تاکنون گزارش چندانی از میزان خسارت اعلام نشده است.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته برف سنگینی که ارتفاع آن در برخی مناطق به دو متر هم رسیده در استان‌های گیلان و مازندران باریده است که خسارات زیادی به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های آن وارد کرده که هنوز میزان این خسارات برآورد نشده اما بیشترین آسیب این بارش‌ها برای باغات مرکبات بوده است.

300 هزار هکتار جنگل‎های بلوط لرستان دچار زوال شده‎اند

مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: هر اقدام در زمینه احیا و درمان جنگل‎های بلوط باید در دراز مدت صورت گیرد که تأثیرگذار باشد.

مهرداد بهاروندی ددرباره تشکیل کارگروه بلوط بیان کرد: این کارگروه به منظور حفاظت و احیای جنگل‎های زاگرس در تهران و به دستور ریاست جمهوری تشکیل که به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده و مسئولیت آن به سازمان جنگل‎ها داده شد.

وی با بیان اینکه این سازمان دستورالعمل‎های لازم را به جهاد کشاورزی استان ابلاغ می‎کند، ادامه داد: پهنه ‎بندی در استان به عنوان اقدام اولیه صورت گرفته و درصد آلودگی‎ها به صورت 0 تا 25، 25 تا 50، 50 تا 75 و 75 تا 100 درصد تعیین شده است.

مهندس بهاروندی با بیان اینکه بیش‎تر آلودگی‎ها از مناطق جنوبی استان گزارش شده است، اضافه کرد: به علت شرایط طبیعی و متغیر بودن آب‎و هوای منطقه هر اقدام در زمینه احیاء و درمان جنگل‎های بلوط باید در درازمدت صورت گیرد که تأثیرگذار باشد.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان اظهارکرد: طبق برآوردی که در استان صورت گرفته 300 هزار هکتار از جنگل‎های استان، در معرض بیماری زوال و خشکیدگی قرار گرفته‎اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها