تقدیر خواهر حاج احمد متوسلیان از «شیار ۱۴۳»

ما را به حال و هوای دوران خودمان بردید

«شیار 143» ستودنی و ارزشمند است و شاید بزرگ‌ترین آزمون برای جشنواره سی و دوم قضاوت در خصوص این فیلم باشد.
کد خبر: ۶۴۴۶۷۳
«شیار 143» محک داوری جشنواره فیلم فجر است

«حجت الاسلام شهاب مرادی» رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پس از تماشای فیلم «شیار 143» گفت: این اثر در حوزه دفاع مقدس ساخته شده ولی یک گلوله از اول تا آخر آن شلیک نمی‌شود. این فیلم سختی ها و مرارت‌های جنگ را نشان می‌دهد؛ جنگ، شهادت، اسارت، تفحص و خلاصه همه مراحل را به تصویر می‌کشد اما اصلا ضد جنگ نیست، کاملا باورپذیر است و عواطف همه را درگیر می‌کند.

وی با بیان اینکه این فیلم بسیار خوش ریتم، منسجم و ارزشی است. گفت: به نظرم «شیار 143» بسیار عالی است و بیشترین بهره را از ظرفیت های بیانی سینما برده است، مخصوصا سکانس آخر.

«شیار 143» ستودنی و ارزشمند است و شاید بزرگ‌ترین آزمون برای جشنواره سی و دوم قضاوت در خصوص این فیلم باشد.

این مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه اظهار داشت: هنگام تماشای این فیلم چند بار اشک ریختم و تمام کسانی که اطرافم نشسته بودند نیز منقلب شده بودند. نفَس مخاطب به این فیلم گره خورده بود. این فیلم هر چند عواطف و احساسات را کاملا درگیر خود می کند اما اصلا شعارزده نیست. اسیر احساسات سطحی و سانتیمانتالیسم نشده است. باور به حقانیت دفاع مقدس را خیلی بی تکلف منتشر و منتقل میکند. تاریخ را تحریف نمی‌کند و وهن جنگ نیست. این فیلم روایتی بسیار صادقانه و شریف از دفاع مقدس است؛ باورپذیر و واقعی.

وی ادامه داد: معمولا هنگام دیدن فیلم پیش داوری و قضاوت نمی‌کنم و خود را به جریان فیلم می‌سپارم. خیلی از فیلم‌ها را وقتی نگاه می‌کنم، نیمه راضی یا ناراضی از سالن سینما بیرون می‌آیم اما این فیلم خیلی خوب بود. خدا را شکر کردم که «شیار 143» را دیدم. برای سازندگان و عوامل محترم خیلی دعا کردم. «شیار 143» ستودنی و ارزشمند است و شاید بزرگ‌ترین آزمون برای جشنواره سی و دوم قضاوت در خصوص این فیلم باشد.

شهاب مرادی با بیان اینکه «شیار 143» فیلمی نیست که خود را پشت تکنولوژی قایم کند در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص بازی مریلا زارعی گفت: بازی بی‌تکلف، قدرتمند و به شدت باورپذیر خانم مریلا زارعی در این فیلم مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی درباره اهداء فیلم «چ» از سوی ابراهیم حاتمی کیا به نرگس آبیار کارگردان فیلم سینمایی «شیار 143» نیز تصریح کرد: رفتار آقای حاتمی کیا بسیار شرافتمندانه بود، کسی که فیلمش در همین جشنواره در معرض قضاوت است و از فیلم دیگری دفاع می‌کند. این حکایت از حریت و آزادگی آقای حاتمی‌کیا دارد.

وی با بیان اینکه به نظرم فیلم‌های «چ»، «امروز» و «مهمان داریم»، فیلم‌‌های بسیار خوب جشنواره امسال هستند، گفت: اما «شیار 143» را باید یک اتفاق نامید.

شهاب مرادی افزود: توصیه می‌کنم خانواده‌ها حتما این فیلم را ببینند و از رسانه ها هم خواهش می‌کنم که درباره داستان آن حرفی نزنند تا مخاطب بدون پیش زمینه ذهنی آن را تماشا کند تا فیلم تاثیر خود را بر روح و جانشان بگذارد. در این فیلم شما لحظه به لحظه می‌بینید که یک مادر شهید چطور رشد می‌کند، متحول می‌شود و ساخته می‌شود. با چشممان می‌بینیم که این آدم چطور بزرگ می‌شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها