نگاهی به فیلم «خط ویژه» ستاره این روزهای فیلم فجر

روایت شیرین یک اختلاس

کارگردان فیلم «خط ویژه»:

فیلم‌ها مهم هستند، نه اسم‌ها

با این‌که اسم فیلم «بعد از ظهر سگی سگی» یادآور شاهکار سیدنی لومت یعنی «بعد‌از ظهر سگی» با بازی درخشان آل‌پاچینو بود، اما نخستین ساخته مصطفی کیایی جوان واجد ارزش‌های بانمکی بود و خیلی‌ها را به ادامه مسیر فیلمسازی‌اش امیدوار کرد.
کد خبر: ۶۴۳۹۴۶
فیلم‌ها مهم هستند، نه اسم‌ها

مهدی هاشمی که تن به هر کاری نمی‌دهد با دیدن این فیلم برای حضور در فیلم دوم کیایی ترغیب شد.

حالا کیایی با فیلمی جذاب و دوست داشتنی به اسم «خط ویژه» در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارد.

حال و هوای جشنواره فیلم فجر امسال را چطور می‌بینید؟

این اولین جشنواره فیلم فجر در دولت جدید است و از این جنبه حساسیت زیادی هم دارد. یا خیلی سربلند و خوب ازجشنواره بیرون می‌آید یا پایان جشنواره حرف و حدیث‌هایی همراه خواهد داشت.

از سوی دیگر حضور چهره‌های بزرگ فیلمسازی در کنار جوان‌ها یکی از خوب‌ترین و مهم‌ترین اتفاقات جشنواره امسال فیلم فجر است. با این‌که تعداد فیلم‌ها خیلی زیاد است، اما فکر می‌کنم که شاهد لحظات و اتفاقات خیلی خوبی باشیم. امیدوارم حضور این همه کارگردان بزرگ و اسم و رسم‌دار و فیلمساز جوان به گرما و شور و حرارت جشنواره کمک کند و مردم در طول برگزاری این رویداد فیلم‌های خوبی ببینند.

مصطفی کیایی جوان در رقابت با بزرگانی چون حاتمی‌کیا، درویش، کیمیایی و مهرجویی چه حسی دارد؟

حس رقابت را دوست دارم، اما هر فیلمی در جشنواره راه خودش را پیدا می‌کند. به نظرم فیلم‌ها مهم است، نه اسم‌ها. فرقی نمی‌کند که یک فیلم متعلق به چه نویسنده و کارگردانی است، فیلمی که خوب باشد دیده خواهد شد و تماشاگران فارغ از نام‌ها با آنها ارتباط برقرار می‌کنند.

شما دو سال پیش برای فیلم «ضدگلوله» برنده دیپلم افتخار بهترین فیلم و سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه شدید، امسال هم به جایزه فکر می‌کنید؟

نمی‌شود به جایزه فکر نکرد. بالاخره وقتی فیلم در رقابتی شرکت می‌کند، آدم دوست دارد برای آن فیلم جایزه، هم بگیرد، ولی واقعا مهم‌تر از جایزه، دیده شدن فیلم است. با این حال من جایزه گرفتن را دوست دارم و با توجه به فیلم «خط ویژه» خیلی هم به برنده شدن امیدوارم.

کمی هم درباره فضای فیلم «خط ویژه» صحبت می‌کنید؟

فضای فیلم در ادامه همان تفکراتی است که در سینما دارم، اما تفاوتش با دو کار قبلی‌ام این است که این فیلم فقط کمدی نیست.

علی رستگار‌ - گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها