17 گردشگر هنگام صعود به ارتفاعات دماوند ناپدید شده بودند

نجات گردشگران آلمانی پس از 8 ساعت جستجو + عکس

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات 30 کوهنورد مفقود شده در کوه، طی سه عملیات جداگانه خبرداد.
کد خبر: ۶۴۱۵۶۵
نجات 6 کوهنورد از یخ‌زدگی در جنگل ابر

مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نجات یک گروه هشت نفره کوهنوردان در منطقه «کوه علی محمد شیروان» در خراسان شمالی، گفت: روز گذشته برابر اعلام مرکز فوریت‌های پزشکی (اورژانس) امدادگران پایگاه کوهستانی شیروان در جریان گرفتار شدن اعضای گروه کوهنوردی شامل جانبازان شیمیایی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بلافاصله دو تیم امداد و کوهستان به محل حادثه اعزام شدند، گفت: بررسی‌های اولیه نشان داد که دو نفر از این کوهنوردان برای اطلاع به امدادگران به کوهپایه مراجعه کرده و سرانجام امدادگران توانستند پس از 10 ساعت جست‌وجو این جانبازان شیمیایی را نجات دهند.

به گفته مرادی‌پور حال عمومی این کوهنوردان مساعد گزارش شده است.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از نجات یک گروه کوهنوردی شش نفره که درجنگل ابر مفقوده شده بود اشاره کرد و گفت: پس از اعلام فقدان این گروه با توجه به برودت هوا و سرمای شدید بلافاصله 12 امدادگر کوهستان برای جستجو به محل اعزام شدند که سرانجام توانستند اعضای این گروه را که در آستانه یخ زدن قرار داشتند نجات داده و همگی آنها را به مراکز درمانی منتقل کنند.

وی همچنین از گرفتار شدن اعضای 16 نفره یک گروه کوهنوردی در منطقه علی آباد پشت منطقه افراتخته خبرداد و گفت: این گروه کوهنوردی نیز که به علت گم کردن مسیر در راه مانده بودند پس از دو ساعت عملیات جستجو به کوهپایه منتقل شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها