در حالی که نام بسیاری از سرپرستان خانوارهای کم درآمد در فهرست دریافت اولین سبد کالای دولت حسن روحانی جای نگرفته و این امر اعتراضهایی را برانگیخته است، برخی پایگاههای خبری مدعی شده اند نام محمود احمدی نژاد رییس جمهوری سابق کشورمان در این فهرست به چشم می خورد.
کد خبر: ۶۴۱۴۸۳
نام احمدی نژاد در میان دریافت کنندگان سبد کالا

البرز نیوز در این زمینه نوشت: بر اساس اعلام مسئولان توزیع سبد کالا، بسیاری از اقشار کم‌درآمد که مستحق دریافت این سبد هستند از جمله کشاورزان، رانندگان تاکسی و خودروهای سنگین، قالیبافان، دستفروشان و کارگران فصلی در لیست نهایی دریافت کنندگان این سبد جایی ندارند.

این پایگاه خبری افزود: با این حال برخی دیگر از دهک‌های بالای جامعه که ظاهرا از اقشار فوق برخوردارترند می‌توانند این سبد را دریافت کنند.

از جمله بررسی‌ها نشان داد که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیشین کشورمان مشمول دریافت سبد کالا می‌شود.

این در حالی است که چندی پیش، معاون اول و تعدادی از وزرای کابینه احمدی‌نژاد در حرکتی نمادین از دریافت یارانه انصراف دادند تا بتوانند دیگر شهروندان را به این کار ترغیب کنند اما هرگز خبری از انصراف خود احمدی‌نژاد از دریافت یارانه منتشر نشد.

محمود احمدی‌نژاد در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران است و میزان دریافتی این گروه از جامعه به نسبت کارگران و رانندگان تاکسی میزان قابل توجهی تفاوت دارد.

ادعای فرید زکریا و پاسخ مشاور روحانی

حضور آقای روحانی رئیس جمهور و محمد جواد ظریف وزیر خارجه در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس همچنان حاشیه ساز است. دکتر روحانی و ظریف در حاشیه این کنفرانس در مصاحبه و گفت و گوهای فراوان با رسانه های بین المللی مواضع جمهوری اسلامی ایران را تشریح کردند که البته موضع گیری های صریح آنان در بعضی از مواقع حیرت خبرنگاران و رسانه های خارجی را برانگیخته است.

به گزارش« تابناک»، در جدیدترین واکنش به حضور ایران در کنفران داووس، امروز فرید زکریا در «واشنگتن پست» در مقاله ای نوشته است: پس از آنکه ایران و قدرت های جهانی توافق موقت هسته ای را امضا کردند، انتظارات زیاد بود. در طول چند هفته گذشته، این انتظارات به طرز چشمیگری کاهش یافت چراکه مقامات ایران سخنان سرسختانه ای به زبان آورده اند و نخست وزیر اسرائیل مخالفت خود را با هرگونه توافق قابل تصوری ابراز کرده است.

وی ادامه داده است: البته اتفاقات اخیر به معنای آن نیست که توافق نهایی با ایران امکان پذیر نیست اما بدین معناست که طرفین (تهران و غرب) باید به فکر پر کردن شکاف ها و برداشتن موانع روبرو باشند.

فرید زکریا در ادامه مقاله می نویسد، سخنانی که از سوی رئیس جمهور و وزیر خارجه بیان شده، توجهات زیادی را از سوی ایرانیان جلب کرده است.

محمد جواد ظریف به «سی ان ان» گفته است که برخلاف آنچه واشنگتن ادعا می کند ایران توافق نکرده است که همه چیز را از بین ببرد. پس از آن، رئیس جمهور روحانی طی گفتگویی با «سی ان ان» بیان داشت که ایران هیچ یک از سانترفیوژهای خود را از بین نمی برد. او همچنین به من اشاره کرد که ایران راکتور آب سنگین اراک را تعطیل نمی کند که از مسائل مورد مشاجره طرفین است.

زکریا می نویسد: ایران و امریکا دیدگاه های اساسا متفاوتی در مورد توافق نهایی دارند. براساس مصاحبه من با روحانی و گفتگو با دیگر مقامات ایرانی، نظر من این است که اندیشه ایران اینگونه است: ایران برای دنیا شواهد و تضمین هایی ارائه می کند که براساس آن، برنامه هسته ای اش صلح امیز است، نه نظامی. این بدین معناست که این کشور بازرسی های سرزده را در سطحی بی سابقه می پذیرد. این پروسه هم اکنون آغاز شده است.اما مقامات ایرانی مصمم به عدم پذیرش هرگونه محدودیت بر برنامه هسته ای خود هستند.

تصور امریکا نسبت به توافق نهایی کاملا متقاوت است و می گوید که ایران باید گام های ویژه ای برای ایجاد اعتماد در مورد برنامه صلح امیز خود بردارد. در واقع به ایران اجازه غنی سازی 5 درصد داده می شود اما تهران باید هزاران سانتریفیوژ خود را از بین ببرد و راکتور آب سنگین را تعطیل کند.

من پس از دیدار با روحانی و ظریف متقاعد شدم که آنها میانه رو هستند و به دنبال تعامل گسترده تر ایران با جهان هستند.

زکریا در پایان نوشته است: روحانی به من اشاره کرد که در چندین ماه آینده افراد در حصر آزاد می شوند. بهتر است که طرفین فضا را در داخل کشورهایشان برای توافقی نهایی آماده کنند.

در پی ادعای فرید زکریا مبنی بر آزادی سران جنبش سبز خبرنگار «تابناک» در گفت و گو با محمد رضا صادق مشاور ارشد رسانه ای رئیس جمهور صحت این مدعا را پی گیری نمود.

مشاور رئیس جمهور در پاسخ اعلام داشت، تمام آنچه که به عنوان گفت و گو و مصاحبه آقای فرید زکریا و روحانی طی حضور رئیس جمهور در مجمع جهانی دادوس صورت پذیرفته است، همانی است که در سایت و پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور منتشر شده است.

همچنین وی تاکید کرد که مصاحبه اقای رئیس جمهور تماما آنی است که روی سایت ریاست جمهوری و سایر خبرگزاری ها منتشر شده و حاوی نکته دیگری نیست.

به گزارش جام جم آنلاین، سایت ریاست جمهوری نوشته است: دکتر روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار سی ان ان مبنی بر وضعیت دو تن از کاندیداهای انتخابات ایران در سال ۸۸ که در حصر خانگی هستند و اینکه امکان آزادی آنان وجود دارد، یا خیر؟ گفت: هیچ کس برای همیشه در زندان و حصر نمی‌ماند. معتقدم شرایطی که امروز در ایران بوجود آمده به گونه‌ای است که در آن ملت صلح، نزدیکی بیشتر و عدم وجود شکاف در جامعه را می‌خواهند و بنده فکر می‌کنم شرایط ماه‌های آینده ایران به مراتب از آنچه که در گذشته بوده بهتر خواهد بود و صلح، برادری، اخوت و همزیستی بهتر از گذشته رادر ایران شاهد باشیم و من به آن روز امیدوارم.

رسوایی جنسی افسران عالی رتبه آمریکا

از نوامبر 2012 و پس از استعفای ژنرال پترائوس به دنبال افشای روابط جنسی نامشروع، ارتش آمریکا نگران تکرار و رسانه ای شدن این رسوایی ها توسط دیگر افسران عالی رتبه خود بوده است.

سایت مشرق به نقل از العالم نوشته تازه ترین گزارش از سلسله گزارش ها پیرامون سوء استفاده­ های جنسی در ارتش آمریکا حاکی از نقش داشتن افسران ارشد ارتش در این رسوایی ها است.

براساس قانون آزادی اطلاعات، واشنگتن پست اخیرا به پرونده های نظامی دست پیدا کرده است که بر قطر "پرونده فساد افسران ارتش که در 15 ماه گذشته همواره پنتاگون را درگیر ساخته و باعث بدنامی رهبران نظامی آمریکا شده است" می افزاید. براساس این گزارش سوء رفتارهای جنسی در میان افسران ارتش ایالات متحده در سالهای اخیر رشد فزاینده­ای داشته است.

در یکی از این موارد افشا شده است که ژنرال برایان تی رابرتز که بسیاری او را با نطق عمومی اش درمورد هشدار به افسران و زیردستان خود مبنی بر دوری از سوء رفتارهای جنسی به یاد می آورند خود به دلیل آزار جنسی مکرر یک زن مورد بازجویی نظامی قرار گرفته است.

از نوامبر 2012 و پس از استعفای ژنرال پترائوس به دنبال افشای روابط جنسی نامشروع، ارتش آمریکا نگران تکرار و رسانه ای شدن این رسوایی ها توسط دیگر افسران عالی رتبه خود بوده است.

نیروی دریایی ایالات متحده نیز اخیرا درگیر رسوایی رشوه و رابطه جنسی بوده است که سر نخ ها ماموران تحقیق را تا رده های بالای افسران ارتش رسانده اند.

موارد بیشمار دیگری نیز از اخراج و یا استعفای ژنرال های ارتش به علت فساد اخلاقی و مالی آن ها گزارش شده است.

برآوردهای وزارت دفاع آمریکا نشان می دهد که موارد (افشاء شده) سوء استفاده جنسی در ارتش در سال 2012 نسبت به سال قبل از آن 40 درصد افزایش داشته است.

این درحالی است که در دسامبر گذشته پرزیدنت اوباما قانونی را امضا کرد که مانع از دستکاری فرماندهان ارتش در رأی دادگاه در موارد تجاوز و یا سوء استفاده­ های جنسی می­ شود.

جهاد نکاح زنان فرانسوی در سوریه

رسانه‌های فرانسوی از افزایش تعداد زنان و دخترانی که از این کشور برای شرکت در آنچه جهاد نکاح در سوریه نامیده می شود پرده برداشتند.

پایگاه النهرین نوشت: رسانه های فرانسوی از پدیده حضور زنان فرانسوی در سوریه برای شرکت در آنچه جهاد نامیده می شود پرده برداشتند.

منابع فرانسوی بیان کردند: تعداد بسیار زیادی از دختران فرانسوی زیر سن قانونی به ترکیه رفته اند تا از آنجا برای شرکت در جنگ به سوریه بروند و به گروه های به اصطلاح جهادی بپیوندند.

رسانه های فرانسوی علل افزایش تعداد حضور زنان و دختران فرانسوی در سوریه را گروه های افراطی که آن را تشویق به حضور در سوریه می کنند تا از آنها استفاده ابزاری کنند دانستند.

این رسانه ها به ناپدید شدن یک دختر پانزده ساله و اظهار بی اطلاعی خانواده وی از سرنوشت این دختر و احتمال پیوستن آن به آنچه جهاد نکاح در سوریه نامیده می شود اشاره کردند.

تعداد زیادی از زنان و دختران کشورهای عربی تحت تاثیر فتواهای مبلغان وهابی به بهانه جهاد نکاح به سوریه رفته اند و سرنوشت اسفباری پیدا کرده اند.در کنار زنان و دختران عربی برخی اتباع دیگر کشورها غیر عربی نیز در سوریه برای شرکت در جهاد نکاح حضور پیدا کرده اند. موضوع زنان و دختران تونسی در سوریه اخیرا جنجال زیادی در محافل تونس به پا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
407
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
۰
۰
پس زنان بی سرپرست كه سبد كالا نمی گیرند باید چه كار كنند؟!
ابوالفضل نصیری
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
۰
۰
شما را به خدا قسم میدهم سبد كالای مرا قطع نكنید به خدا اخر سال است پولی نداریم برای وسایل بخریم اصلا این دولت از كارگران كه در كارخانه های خصوصی كار می كنند خبر ندارد كه چقدر حقوق می گیرند خدا شاهد است فقط با حداقل حقوق زندگی میكنند هیچگونه مزایایی ندارند لطفا این پیام را انعكاس دهید
ایرانی ساده باور
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
۰
۰
باز هم دروغ
بخدا این ملت لایق این همه بی حرمتی نیستند
فریبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
۰
۰
بله دیگه اخه این بیچاره ها حقوق زیر 500 تومان می گیرند . حقشون این چند تا تیكه كالا هم هست . به این می گن عدالت اجتماعی .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
۰
۰
خواهشا جمع كنید این بساط سبد كالا رو كه عزت وشرف مردم رو نشانه گرفته
مسعود
United States
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
۰
۰
با سلام من یك دانشجوی متاهل هستم كه در جریان ثبت نام من زیر تیغ عمل جراحی بودم و مدت 45 روز است كه تو بستر بودم و نتوانستم ثبت نام كنم ایا راهی هست كه من بتوانم در این تاریغ ثبت نام كنم؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
۰
۰
بازهم خداپد راحمدی نژاد را بیامرزه كه راحت و با استفاده ازعلم روز سبدكالا را داد
بعدها بیشتر قدرشو میدونیم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها