اگر در این روزهایی که در حال نزدیک شدن به سال نو هستیم هوس تعویض یا خرید یکی از پراستفاده‌ترین لوازم منزل ـ ماکروویو ـ به سرتان زده، قبل از خرید این توصیه‌ها را بخوانید:
کد خبر: ۶۴۰۶۵۶
می‌خواهید ماکروویو بخرید؟ پس بخوانید...

1 ـ ببینید ماکروویو با چه قدرتی نیاز دارید. قدرت ماکروویو با وات مشخص می‌شود. بیشترین قدرت بعضی ماکروویوها ۶۰۰ وات و در بعضی دیگر ۱۴۰۰ وات است. اگر برای پخت مواد غذایی در حجم بالا از ماکروویو استفاده می‌کنید به ماکروویو پرقدرت‌تری احتیاج دارید، اما اگر برای یکی دو نفر از ماکروویو استفاده می‌کنید دستگاه کم‌قدرت‌تری کار شما را راه می‌اندازد.

2 ـ به اندازه ماکروویوی که می‌خواهید بخرید توجه کنید؛ هم از نظر جایی که در آشپزخانه برای آن در نظر گرفته‌اید و هم این که ماکروویوهای بزرگ‌تر در هر بار پخت مقدار ماده غذایی بیشتری در خود جای می‌دهند.

3 ـ ماکروویو معمولی باید قادر باشد غذا بپزد، یخ‌زدایی کند و غذاهای یخچالی را دوباره گرم کند. مطمئن بشوید ماکروویوی که می‌خواهید بخرید بتواند همه این عملکردها را انجام بدهد.

4 ـ بیشتر ماکروویوهای تازه صفحه چرخانی دارند که ماده غذایی را می‌چرخاند و سبب پخت یکنواخت آن می‌شود. مدل‌های تازه‌تر المنتی دارند که سبب طلایی و ترد شدن روی غذای پخته شده می‌شوند. برای بعضی‌ هم مهم است که ماکروویوشان حالت مخصوص پاپ کورن داشته باشد که تنها با فشار یک دکمه بتوانند پاپ کورن درست کنند؛ بنابراین به تناسب سلایق غذایی منزل اقدام به خرید ماکروویو کنید.

5 ـ گول ظاهر ماکروویوها را نخورید. خرید ماکروویو بزرگ‌تر نشانه پولدار بودن نیست! امکانات ماکروویو و اندازه آن همه منطق خاص خود را دارند، بنابراین در خرید این وسیله فقط به استفاده‌ای که در منزل می‌کنید و تعداد افراد خانواده توجه کنید نه پارامترهای حاشیه‌ای دیگر!

6 ـ ماکروویو وسیله‌ای چندمنظوره است. هنگامی که کاربرد و قدرت هر دکمه روی دستگاه‌تان را یاد گرفتید، می‌توانید انواع مختلف غذاها را با آن طبخ کنید. دستورالعمل‌های طبخ با ماکروویوی را که خریده‌اید به‌دقت مطالعه کنید و جزئیات کارهایی را که انجام می‌دهد، یاد بگیرید تا وقتی به تمامی عملکردهای دستگاه کاملا آشنا نشده‌اید، احتیاط را فراموش نکنید؛ چراکه امکان ترکیدگی، برق‌گرفتگی و سوختگی در استفاده از این وسیله زیاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
۰
۰
راجب اینكه عوارض داردیانه نگفتید
s-m
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
۰
۰
متاسفم برای شما
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها